Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Bulckheads lees ik ook regelmatig dat die stuk gaan toch?

Achja, als je er maar plezier mee hebt toch?
 
Bulckheads lees ik ook regelmatig dat die stuk gaan toch?

Achja, als je er maar plezier mee hebt toch?

Ik heb m vol gepropt met RPM en mijn bulkheads houden het nog aardig en als je eens wist hoe ik rij........ De schroeven in de bulks zijn overigens drama. Nadeel is dat je deze in een setje van verschillende lengtes koopt. De kortste breken het meest en ik heb daarom bij de Lidl een goedkope haakse slijper gehaald. Daarmee maak ik de lange schroeven net zo groot als de kleine. Qua geld wellicht iets duurder maar ik heb nu wel sneller een kapotte schroef gefixed!

Ben het overigens met Motorsports eens dat de kwaliteit bij stock aankoop matig is. Ik vind dit niet specifiek voor de E-maxx maar over traxxas in de breedte. HPI heeft het wat dat betreft beter voor elkaar.

Kortom, bij schade gelijk vervangen voor RPM, behalve de bulks want die zijn er helaas niet.... deze kan je evt vervangen door ALU van bijv Fastlane Machine
 
hoi de accu's zijn standaard is serie geschakeld. heb er nu een andere pinion ingezet, 20 tands gaat hard genoeg zo. heb wel een flinke crache gemaakt shocktower gebroken bulkhead kapot en axle carrier kapot. het gaat wel allemaal snel kapot. nu heb ik voor de shocktower een plaatje alu op maat gemaakt, maak ik er met boutjes tegen kijken of het dan wat langer mee gaat.
 
heb wel een flinke crache gemaakt shocktower gebroken bulkhead kapot en axle carrier kapot. het gaat wel allemaal snel kapot. nu heb ik voor de shocktower een plaatje alu op maat gemaakt, maak ik er met boutjes tegen kijken of het dan wat langer mee gaat.

Jep klinkt als de overpriced e-maxx , slechte kwaliteit , en te hoge verkoopprijs,

Je diff 's en aandrijfassen zijn de volgende dingen die kapot gaan......
Maar deze kou werkt ook niet echt mee aan de levensduur onderdelen ...
 
Laatst bewerkt:
Nee dat klopt, door de kou breken de onderdelen nog sneller, maar ja als je hier op warme dagen moet wachten dat duurt net ff te lang. En een beetje knutselen aan de maxx vind ik ook niet erg.
 
Hoi weet iemand wat dit kan zijn? . Als ik gereden heb met mijn e-maxx maak ik hem schoon laad de batterijen op en als ik dan de dag erop werr wil gaan rijden reageert de esc nergens op ontvanger lampje gaat niet aan esc lampjes niet doet dan helemaal niks.
Als ik de software dan heb geupdate doet hij het normaal wel ineens. Maar vandaag ook niet helemaal niets alles geprobeerd. ook weer op computer aangesloten maar hielp niet en naar een uur of 5 weer probeeren ging hij ineens aan. wie kan mij helpen gr patrick.
 
Jep klinkt als de overpriced e-maxx , slechte kwaliteit , en te hoge verkoopprijs,.


Maar HPI is beter met z'n achterlijk hoge onderdeel prijzen? :roll:

Al die bedrijven zijn allemaal even erg hiermee vind ik. Heb tot nu toe ook nog geen auto gezien die niet de nodige upgrades nodig had. (Heb Nu net een HPI Apache C1 gekocht, eens kijken hoe die is. En mijn Losi XXX-SCB was een uitzondering.. op het motorsetje na. )

Iig is de E-Maxx een prima auto. Rijdt in ieder geval erg leuk.
 
Maar HPI is beter met z'n achterlijk hoge onderdeel prijzen? :roll:

.

Kan alleen over de HPI xs en rally oordelen , en daarvan vindt ik de xs zeker overpriced, als je kijkt naar prijs-kwaliteit , zeer snelle slijtage en dure aftermarket.
De rally is van betere kwaliteit dan de xs , en komt meer tot zijn recht met prijs -kwaliteit.

De e-maxx is zeker te duur , qwa aanschaf en levensduur ,zwakke punten blijven de stock draagarmen en bulkheads , en diff's , die op 4s niet veel kunnen hebben.Uiteraard gebaseerd op eigen ervaring , zullen best wel langere levensdagen zijn van de bovengenoemde delen .....
 
Zag t van de week ook. Ben erg benieuwd naar de degelijkheid... Gezien mijn ervaring met rpm, verwacht ik dat ze veeeeeeeel beter zijn dan stock! Binnenkort maar eens vragen wat rijksweg60 ervoor vraagt....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb net zelf een e-maxx MM occasie gekocht.
ben voorloopig van plan op 2S lipos te blijven bollen om hem onder de knie te krijgen.
nu ben ik aan t twijfelen over de asupgrade. mip of de TRX4951R assen

nog een ander puntje.
t minste dat ik rem gaat ie overkop.
ligt dit aan de setup of aan de vering? of is dat eigen aan de MM

groeten
stef
 
Rem een beetje terug zetten eventueel op je zender en anders de break van je esc op 50% zetten.

Groet Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jo ronald

das me nu gelukt.
ben er wel een tijdje mee zoet geweest.
maar k heb een setup gevonden die leefbaar is.

nu nog de assen
mip of die van traxxas zelf.
 
Ik heb de traxxas bevallen prima. Heb je de originele al kapot gereden?

Gr Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik sta op het punt een tweedehandse E-Maxx Brushless te kopen. Maar hoe weet ik welk model het is? En is er veel verschil tussen de oude en de nieuwe? De oude is volgensmij 3906 en de nieuwe 3908. Hoe zie ik of het de 3908 is? Hij heeft namelijk gewoon een E-Maxx kap, maar de normale heeft een sticker met Brushless Edition erop. Deze niet? Hij heeft dan wel een MMM maar ik wil wel een 3908 hebben. Niet de bedoeling dat ik een van de krachtigste motor erin heb en dan een Brushed auto. Dat wil ik niet. Hier twee foto's:


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jo ronald

had ze nog niet kapot gereden maar met mijn stampede heeft da niet lang geduurd.
heb nu ook de stalen van traxxas er op gezet en de rpm draagarmen en schock towers

@ rajeev
dat ziet me een 3908 uit
battery clips bij een 3906 zijn helemaal anders
zo te zien heeft die ook al rpm upgrades
 
Mooi. Dan zal het waarschijnlijk gewoon een kap zijn die erbij is gekocht. Maar dan van de Brushed versie misschien.

De 3906 heeft ook een ander chassis toch?
 
Mooi. Dan zal het waarschijnlijk gewoon een kap zijn die erbij is gekocht. Maar dan van de Brushed versie misschien.

De 3906 heeft ook een ander chassis toch?

en is korter, heeft andere assen, andere draagarmen en ga zo maar door. Het verschil tussen de 3903 en de 3908 is slechts erg klein, maar wel essentieel. De MMM en de wielmeenemers en dat is het wel zo'n beetje. Al deze info vind je overigens ook op Traxxas - The Fastest Name in Radio Control! | traxxas.com Daar kun je ook alle info en manuals van de oudere modellen dowloaden.
 
en is korter, heeft andere assen, andere draagarmen en ga zo maar door. Het verschil tussen de 3903 en de 3908 is slechts erg klein, maar wel essentieel. De MMM en de wielmeenemers en dat is het wel zo'n beetje. Al deze info vind je overigens ook op Traxxas - The Fastest Name in Radio Control! | traxxas.com Daar kun je ook alle info en manuals van de oudere modellen dowloaden.

Hmm bedankt. Dat verklaart dus dat het wel een 3908 moet zijn :rolleyes:

En hoe bevalt de auto verder? Ik kan me best voorstellen dat hij superveel power heeft. Maar is het een goeie wagen? Goeie offroad etc.?
 
Back
Top