Hallo allen.. Velen weten dat ik deze killswitch heb.. maar er zijn twijfels of hij werkt, Ik hem hem binnen en hij is al gemonteerd.. hier de test met de motor uit Vanmiddag even blok vastzetten en starten.. Lampje rood is = Kunnen starten Lampje uit is = Motor gekilld Gr Jelte
Er zijn geen twijfels of hij werkt. Het is zeker dat de killswitch zoals hij geleverd wordt niet werkt in combinatie met een magneetontsteking. De vraag is dus, wat jij eraan hebt veranderd (laten veranderen), zodat deze nu wel werkt. Dat is helaas niet te zien in dit filmpje.
Wat er volgens mij gebeurt is het volgende: Normaal gesproken werkt de RCEXL killswitch als een schakelaar die de spanning naar de elektronische ontstekingsunit regelt. Onder normale omstandigheden staat de schakelaar ingeschakeld en krijgt de ontstekingsunit spanning. Bij storing (of zender uit of bediening via schakelaar op de zender of geen spanning door bijvoorbeeld een kapotte of lege ontvangeraccu) gaat de schakelaar "uit". Op de spanningsuitgang van de killswitch is nu een NC (normally closed) relais gezet. De draden die normaalgesproken op de uit-knop van je motor zitten, zitten nu op de contacten van het relais. Als de killswitch "aan" staat, maken de draden geen contact. Zodra de killswitch "uit" is, wordt je ontsteking kortgesloten naar aarde en valt de motor uit. Het relais heeft dus de functie van je uit-knop overgenomen. (of de boel staat nu parallel geschakeld, zodat je beide kunt gebruiken) Tenminste, zo is het al door meerdere personen op dit forum uitgevoerd en getest. Overigens had ik persoonlijk een solid state relais gebruikt. Nu heb je nog kans dat je relais de geest geeft (bijvoorbeeld door trillingen)
Ik heb ook zo een beetje mijn twijfels, en zo voor meerdere redenen. Punt een, prijs was 18 inclusief verzenden, komt er nog een relais bij en ander klein spul. Dan zal je als je alles nog moet kopen, ongeveer 25 tot 30 euro kwijt zijn. Financieel gezien, is het knutselen en de extra risico's niet waard want de killerbee heeft zich bewezen en kost 35 meer. Met ongestoorde kabel, nieuwe schakelaar en een buzzer met de stand van zaken. Nu heb je een relais er tussen zitten, met een klik verbinding en dat in combinatie met zand kan problemen leveren, zo kan ook trilling en vocht je problemen geven. Een ding vraag ik mij af, waarom geef je zoveel geld uit aan aluminium upgrades maar mag een stukje veiligheid niet teveel kosten?
Hij is goed ingepakt.. bubbelplastic enz.. Helemaal dicht dus zand komt er niet in, Bij rcrotterdam rijden een aantal mensen met deze killswitch zonder problemen
Dat maakt het niet beter om heel eerlijk te zijn, snap niet dat mensen honderden of zelfs duizenden euro's uitgeven aan een bigscale. Om vervolgens een killswitch erop te zetten die omgebouwd moet worden omdat ie niet voor deze toepassing is gebouwd, en dit allemaal om een lullige 30 of zelfs 15 euro te besparen en een hoop tijd. Kan best zijn je er geen problemen ermee krijgt, ik hoop het zelfs dat je geen problemen ermee krijgt, maar ik zou er geen garantie op durven geven.
Kan je me uitleggen hoe dat met een combinatie van zand of vocht problemen op kan leveren ? De relais die ik ken zijn dicht gegoten of dicht geperst. En wat trillingen betreft ik rij al 3 jaar met een relais voor als me spanning te laag is en of als de spanning weg valt. En ik heb er toen 2 besteld maar tot nu toe rij ik nog steeds op me eerste relais.
Ik heb zelf een opleiding auto monteur gevolgd en zo ook ervaring opgedaan in de auto industrie. De relais die ik daar veelal zag waren dan waarschijnlijk de open versies, kon je open klikken en keek je zo op de spoel en schakelaar. Maargoed, deze relais zitten binnen in de wagen dus daar staan ze niet bloot aan water en zand.
Oke, maar water/vocht en zand kan wel overal komen hoor Zelf heb ik deze in me wagen zitten : Deze zijn dicht geperst, een beter idee is om een solid state relais te nemen die zijn vaak dicht gesmolten en daarin zitten geen mechanische onderdelen. Maar dit gaat al 3 jaar goed. ( Buiten alleen een spanning beveilig heb ik ook een failsafe in me ontvanger zitten. )