help

Hoi er zat een lager rest in die moest eruit ik kreeg die er niet af.sommige vrienden zijden warm maken heb ik gedaan en toen is het krom gegaan.het heeft niks met rammen te maken snap je ??.
 
Student bedoelde niet wat je gedaan had waardoor de klok beschadigd is, maar wat er gebeurt is dat je lager op zo'n korte termijn de geest heeft gegeven. Heb je het lager er tijdens de montage in moeten slaan? Dat is in ieder geval niet goed. Of is er soms veel troep in/bij het lager terecht gekomen?
 
Maar je zou je even af moeten vragen, waarom een lager zo snel zo ernstig kapot gaat..

Normaal gaat zo'n lager toch een jaar of langer mee.
Ernstig misbruik daarbuiten gelaten
 
Hoi er zat een lager rest in die moest eruit ik kreeg die er niet af.sommige vrienden zijden warm maken heb ik gedaan en toen is het krom gegaan.het heeft niks met rammen te maken snap je ??.

Als je klok krom is gegaan met warm maken is ie van aluminium , en is het doorslijpen van de schaal sowieso de enige optie..

Omdat je bij elke andere manier de klok aan gort helpt , meteen een les voor de volgende keer ;-)

Dat het lager verrot loopt met zo'n klok is goed mogelijk trouwens , je slijpt continu alu weg met zo'n klok wat maar al te graag lekker gaat nestelen in je lager(kooi) waarna de boel vastloopt en uiteindelijk uitelkaar spettert.

Als je weer een aluminium klok hebt besteld moet je in ieder geval lagers gaan gebruiken met een dubbele RUBBER afdichting , geeeeeeen goedkope lagers met metalen schilden dan heb je het binnen de kortste keren weer.

1 keer voor nood een alu klok gehad op een 1/8 buggy met hetzelfde resultaat .....
 
Maar je zou je even af moeten vragen, waarom een lager zo snel zo ernstig kapot gaat..

Normaal gaat zo'n lager toch een jaar of langer mee.
Ernstig misbruik daarbuiten gelaten

Ligt er aan hoeveel je rijd. Vervang ze om de 2,5 liter en heb nu al 2 keer gehad dat ze zo uit elkaar vielen. Met een andere auto heb ik al 5 liter gereden voor ik ze vervangen heb. En die waren nog heel.

En voor die € 3 per 2 lagers vervang ik ze liever wat vaker. Als ze wel stuk lopen en je sloopt de koppelingschoenen dat is een beetje duurder.
 
Zo? Dat is redelijk vlot?

2,5 liter gaat er bij mij in het vliegend spul meerdere keren per jaar doorheen ;-)
Beetje nieuwsgierigheid, en misschien domme vraag, maar is daar niets mee te doen?
Als die lagers alleen door alu slijpsel zo snel kapot gaan...

Ik herinner me een topic in de helihoek, waarin iemand zich afvroeg waarom wij in de hobby de lagers zo snel slopen..
Die dingen zouden officieel jaren mee moeten gaan
Toch gaan ze in de heli's en blijkbaar nog vaker in auto's kapot binnen een jaar
 
Sommige lagers sloop je in een heat van 5~6 minuten.....

Clutchbell lagers zijn wat dat betreft gewoon gevoelig , hele hoop warmte gecombineerd met het nodige vuil/stof/slijpsel in kleine lagertjes is vragen om problemen.
Zeker met metalen schilden heb je het snel omdat stof en vuil makkelijk binnen kan dringen , met een paar goede stofdichte lagers doe je over het algemeen al een stuk langer...

Wij gebruiken ze over het algemeen ook buiten de specs qua belasting en dan gecombineerd met vuiligheid doet het ze de das om.
 
2,5 liter gaat er bij mij in het vliegend spul meerdere keren per jaar doorheen ;-)

Bij mij ook wel 5 a 6 keer. De eerste keer toen ik die auto had gingen de lagers stuk na 4 liter ongeveer. Nu vervang ik ze gewoon na elk blik. Als ik dat voor die €3 moet laten kan ik beter stoppen. Dat is ook een van de weinige dingen dat onderhoud nodig heeft aan die auto. Met de kerst de auto verwent en alle lagers vervangen ook van de diff's, en servo saver, nieuwe olie in de diff''s en schokbrekers en elk onderdeel apart schoongemaakt. Zag er weer nieuw uit.

Dat waren ook de enige kosten de afgelopen 2 jaar dat ik de auto heb. Dus een paar keer per jaar ff motorje eraf om de lagertjes even te vervangen kan best wel uit. JVD schoentjes zijn beetje duurder.
 
Mijn lagers van de koppelingsklok worden na de kwalificaties vervangen voor de finales, met die lagers rij ik dan weer de kwalificaties van de volgende wedstrijd enz...

Voor de prijs van wat lagers kan je niet sukkelen of je gaan ergeren omdat je daardoor uitvalt.
 
als je het weet, is het zo gedaan ;-)

ik had niet verwacht dat dat lager zo hard zou gaan..
De heli is daarin natuurlijk gezegend met een mooie schone omgeving :mrgreen:
Dus weinig vuil in de klok

Sterker, bij uit elkaar halen is de klok vaak bijna geheel schoon, op een beetje slijpspul van de liner na
 
Zeker in de offroads is het wisselen van lagers niet ongebruikelijk , het is meer regelmaat zoals Kurtje al aangeeft.

De lagers die wij gebruiken zijn vooral ontworpen voor statische belastingen in schone en vaak gesmeerde omgevingen.

Aangezien we aan geen van die 3 eisen voldoen gaan we er ook snel doorheen :rolling:
 
Lagers in onze koppelingen zijn zwaar onderhevig aan hitte. Ik heb wel een lagers met een een plastic afdichting gehad die totaal weg gesmolten waren dus wees alert. En vaak wordt vergeten dat deze lagers ook gesmeerd moeten worden, doe het met regelmaat en je merkt dat ze langer mee gaan. Uiteindelijk is het een verbruiksartikel en neem je er zo een buisje van op voorraad.
 
Yah ik heb nou de clutchbell en de lagers besteld.met wat moet ik het insmeren?
Is wd40 goed voor insmeren of raad je wat anderss
 
Back
Top