24 maart 2013 : Truggy Masters wedstrijd 1 – MVW (Purmerend)

Hij is er klaar voor, alleen nog even bandjes lijmen :)
Aangezien ik geen tijd heb gehad om de OS XZ-B Speed II in te rijden (ook een beetje aan de koude kant kwa weer), heb ik vandaag met een standaard OS XZ-B test gereden ook een prima motortje en veel power onderin.
Denk dat het dit motortje gaat worden voor zondag, anders de OS XZ .25 die je op de foto's ziet.


MBX6TR1_zps38bfbfbf.jpg

MBX6TR_zps96f799e3.jpg
 
Mean machines lol.
Ik zit met net hetzelfde probleem door de koude/tijdsgebrek de OS xzb .21 er nog op ipv de spec II. Maar die gaat ook zeer goed.
Moet nog wat speling op het diff achteraan wegwerken maar hij is zo goed als klaar.
Kijk er echt naar uit (hopelijk rijdt die blauwe nr 5 weer niet in de weg zoals vorig seizoen :2gunfire: lol).

8573163694_848b803515_b.jpg
 
Idd Paul onpower had ik te weinig, hij had dan echt onmiddellijk de neiging om naar de buitenkant te gaan...
Jasper had net hetzelfde probleem!

Volgens de hudy book zou minder droop vooraan en dikkere swaybar achter hier kunnen helpen. Voor de rest lag hij zeker goed :-)
 
Idd Paul onpower had ik te weinig, hij had dan echt onmiddellijk de neiging om naar de buitenkant te gaan...

Volgens de hudy book zou minder droop vooraan en dikkere swaybar achter hier kunnen helpen. Voor de rest lag hij zeker goed :-)

Reed je met maximale droop voor -en achter?
Standaard sway bars of dikkere?
 
Ik had al minder droop gezet voor en achter Mario, maar zal nog net iets minder mogen denk ik... Zal zondag wat testen worden en eens gaan piepen bij Paul lol

Swaybars waren originele.
 
Ik denk dat je achter maximale droop moet houden, en alleen voor iets minder droop moet geven.

Bij de tarmac race had ik zowel voor als achter bijna geen droop (leek mij beter gezien het onroad karakter van de baan) en dat resulteerde in zowel off-power als on-power gebrek aan stuur. Daarop heb ik achter de droop voor een groot gedeelte terug gezet en toen voelde het stukken beter aan.
 
Ohja Mario maximale droop voor in Pur is toch veel te veel, de baan is relatief vlak dus dat heb je zeker niet nodig :)

Heb hem iets meer droop gegeven achter, voor net nog iets minder.
Diff achter is opnieuw uitgeshimd.

Dus we zijn er klaar voor :)
 
Ik rij voor 107mm en achter 124 mm droop gemeten van bovenkant bevestigingsoog naar onderkant bevestigings oog, let wel op, ik rij de schokdempers in het middelste gat op de armen en op een na laatste gat op de schocktower.

Ik rij nooit volle droop met de truggy, auto word dan ontzettend zenuwachtig bij stuur correctie van links naar rechts.
Ook de bochten snelheid word een stuk minder omdat de auto dan te ver door gaat hangen naar een kant.
Hoe minder droop hoe harder je door de bochten kan :)
 
Ik heb dezelfde setup van de shockstands Paul, zal morgen de eens meten van de droop.

Ik voelde inderdaad ook onmiddellijk dat minder droop je een heel groot voordeel geeft in het bochtenwerk.
 
Het kan wel zijn dat ik als de baan echt glad is ik iets meer droop ga rijden (maar niet max droop), geeft de auto weer iets meer grip in de bochten.
 
Nee Paul ... We krijgen een DROGEEEE high grip baan ;-)

Maar idd, dat helpt weer bij om extra grip te krijgen in het gladde/natte!
 
Back
Top