Tamiya ta05 setup

Hallo ik ben opzoek naar een goede setup voor mijn tamiya ta05.
want de stock setup is wel erg traag.

En dan niet zon extreme setup want ik wil mijn auto graag heel houden.
een kmh of 70/80 is voldoende.

ik kan zelf wel gaan lopen zoeken en bestellen maar ik kan het beter hier vragen
omdat er vast wel iemand ervaring heeft met een goede combinatie.
 
Wanneer ik aan een niet zo extreme setup denk,dan zit ik rond de 50km/h.
Hetgene jij wilt gaat al redelijk snel hoor :)
Ik zou opteren voor een ezrun 9 turns setje met 60A regelaar op 2s lipo.
Daarmee haal je zeker de 60/70 normaal.
De stock setup ken ik niet maar zal een snelheid rond de 25-30 km/h zijn?
Hetgene jij wilt is meer dan het dubbele dus iets heel houden zal in het begin zeer moeilijk zijn,zeker niet onderschatten.
 
Als je voor een Ezrun gaat een set nemen waarbij de motor een halve turn heeft in de aanduiding , 8,5 , 7,5 b.v. .

De motoren met hele turns zijn eigenlijk kleinere 380 motoren in een 540 jasje , als je daar wat meer van gaat vragen worden ze warm.
 
Ik heb nog een leuke 5,5T ezrun setje voor je.

Echter moet je weten hoe je deze behandeld want dit is echt een MONSTER

Voor voor een 13.5 turns gaan. Leuk, snel, en belangrijkste je houdt alles heel.
 
Oke en wat is de snelste motor die op de stock regelaar kan
En welke vertanding en accu past daarbij

Even kijken naar het type regelaar je hebt,dan in google naar de specs zoeken.
Dan weet je welke motor er maximum aan kan.
Ik zou niet tot het uiterste gaan,als er bijvoorbeeld staat dat de regelaar tot 15 turns kan zou ik toch oppassen met een 15 turns omdat je hem dan altijd tot het uiterste belast en dus je levensduur sterk kan verkorten.Om te weten welke vertanding je nodig hebt,dat zul je moeten uitzoeken wanneer je de motor belast.Een nimh accu en lipo accu maakt veel verschil in snelheid en dus ook in warmtevorming in de regelaar en motor.Wordt alles te warm zal je een kleinere pinion moeten gebruiken,blijft alles redelijk koel,dan kan je eens een grotere proberen om meer snelheid te krijgen.Kijk ook of je regelaar lipo aankan en of die een cutoff heeft,anders een lipo buzzer bijkopen.Zomaar zeggen van die vertanding en die motor en regelaar en accu is goed,dat kan niet.Hangt allemaal af van de rijstijl van de rijder en het soort ondergrond,lange rechte stukken of bochten,...
Dat is iets dat je zelf zult moeten uitzoeken door te proberen,voor de rest is google je beste vriend :)
 
Ik zoek eigenlijk iemand die er ervaring mee heeft zodat ik niet van alles hoef te kopen en van alles moet proberen. (dat scheelt een hoop geld en tijd)

Mijn orginele regelaar is een tamiya teu-101bk maar in de handleiding staat niks over turns.

ik wil graag de zon snel mogelijke auto , maar het moet niet te gek worden voor de auto.

dus heb ik een paar opties.
1: Deze regelaar met een snellere motor en nimh accu's
2: een andere regelaar met een snellere motor en nimh accu's
3: een brushless regelaar met brushless motor en lipo's

Als ik op hobbyking kijk heb ik voor zon 60/70 euro een regelaar motor en lipo
60amp car regelaar
Trackstar 3300Kv (12.0 Turn) sensorless brushless inrunn
Turnigy nano-tech 5300mah 2S2P 30~60C Hardcase Lipo Pack (ROAR APPROVED)

is dit dan misschien wat?
 
Ik haalde in mijn tt01 een topsnelheid van 43km/h gps gemeten.
Dit was met 61 spur en 21 pinion.
2s lipo 20c,60A ezrun esc en 12 turns leopard motor van 3300 kv.
Ik denk dus dat de motorset die jij hier zegt wel te vergelijken valt met wat ik had.
Met mijn 10,5 turns carson setje haalde ik 61km/h dus denk dat je misschien meer in die richting moet gaan kijken.Dit was op dezelfde lipo als met de leopard motor.
Ik zou zowizo voor brushless gaan als ik jou was.
Scheelt je veel onderhoud en eens van brushless en lipo geproefd wil je hoogstwaarschijnlijk toch niet meer terug.Wil je toch meer weten van brushed motortjes,vraag dan eens aan indoorvlieger hier op het forum.Hij heeft er verschillende geprobeerd (offroad).
 
Dankje MP.... Lezen blijft lastig af en toe ;-)

De motor die ik linkte is juist heel mooi voor wat jij wilt , het is sowieso een 4-polige motor en dus efficienter en sterker als waar je nu mee zult rijden.

Doordat het een 4 poler is heb je ook wat meer koppel en kan je dus nog wat spelen met tandwielen zonder dat de boel meteen heet gaat lopen zoals de motoren waar je zelf naar zit te kijken.

Waarschijnlijk kan je het tandwiel wat je nu op de motor hebt zo overzetten en zul je dan al sneller zijn en heb je nog de mogelijkheid om er een paar tandjes bij te doen.
 
Wel je topic goed volgen, wat heb je aan alle adviezen als je ze niet eens goed leest?
 
Mijn orginele regelaar is een tamiya teu-101bk maar in de handleiding staat niks over turns.

Dit is een brushed regelaar. Volgens de officiële specificaties 27T. Uit eigen ervaring wil een 23T motor er ook nog goed mee overweg kunnen, wel goed in de gaten houden of de regelaar niet te warm wordt.

Dus als je sneller wilt, en de adviezen aanneemt van de genoemende motoren ( en dat zijn allemaal brushless motoren die genoemd zijn), zul je ook je regelaar moeten aanpassen.
 
Dit is een brushed regelaar. Volgens de officiële specificaties 27T. Uit eigen ervaring wil een 23T motor er ook nog goed mee overweg kunnen, wel goed in de gaten houden of de regelaar niet te warm wordt.

Dus als je sneller wilt, en de adviezen aanneemt van de genoemende motoren ( en dat zijn allemaal brushless motoren die genoemd zijn), zul je ook je regelaar moeten aanpassen.

Kleine correctie:

Volgens de officiele specificaties kan je tot 23T gaan en niet de 27T die jij zegt.
Vandaar dat een 23T in jou ervaring dus goed gaat ;)
De tamiya silvercan is inderdaad een 27T motor maar veronderstel dat je zoiets wel bedoelde :)
 
okee ik zie ne dat er op de voorkant van de motor johnson staat.

iemand enig idee of mijn (oude) set nog te verkopen valt en wat het waard is.
de auto heeft max 5 accu gereden.

ecs :tamiya teu-101bk
motor:johnson 540
 
Kleine correctie:

Volgens de officiele specificaties kan je tot 23T gaan en niet de 27T die jij zegt.
Vandaar dat een 23T in jou ervaring dus goed gaat ;)
De tamiya silvercan is inderdaad een 27T motor maar veronderstel dat je zoiets wel bedoelde :)

Juist ja... Ik type weer sneller dan ik denk ;)
 
Back
Top