Aiolos (3.17m Electrozwever) van Staufenbiel

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Nog een aantal beelden.
De romp is voor mij stevig genoeg koolstof op de juiste plaats
geen torsie te ontdekken.
en de romp kun je niet even indrukken, dat heb ik wel eens anders
meegemaakt.

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er sjiek uit hoor! Wat is de diameter van de motor? Ik heb ook nog een MVVS 4.6/840 Sport liggen. Ziet er wel behoorlijk hetzelfde uit!
 
Enkele maten motor

38,2 rond
56,3 lang
215 gr.
800 t/volt.

gr
Dick
 
Prachtige kist, Dick!

Is het misschien mogelijk de titel van dit draadje een iets specifiekere naam te geven?

Groet,

Vincent
 
Prachtige kist, Dick!

Is het misschien mogelijk de titel van dit draadje een iets specifiekere naam te geven?

Groet,

Vincent

Ik ben zo vrij geweest om dat even te doen...


@ Dickie. het ziet er allemaal degelijk uit, lijkt er op dat het een mooie vlotte zwever kan worden die ook niet bang is voor wat gkrachten
 
Ik heb zitten aarzelen over dit toestel maar ben uiteindelijk voor de Epsilon gegaan. Optisch vind ik de Aiolus véél mooier... maar ik wilde het bouwen zo snel mogelijk af hebben en van de Epsilon was een PNP-versie. Aiolus misschien voor de volgende winter... maar ik lees even mee.
 
Wat is dat voor een naad bij de bovenste foto van de romp bij post 11 ???

Deze naad is van de electra neus, voor de zwever is er een andere neus opgezet, men heeft dit verlijmd.
:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou goed dan nog twee foto,s.
er moet wel wat gebeuren voordat de motor zit.:)


full


gelukkig had ik nog wel een regelaartje liggen met prog kaarten.:D

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie ik dat nou goed, kon de motor niet door de cockpit opening? Of liet het zich wel een beetje uitbuigen?
 
Hij zit op zijn plek.
Boutjes vastgezet met Locktide.
weinig problemen.:)

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Dick!
Blij dat het meevalt. Ton ik de foto's zag waar de motor op de romp lag, was ik bang dat het schoenlepelwerk zou worden!

Ben overigens benieuwd naar romp en vleugels. Heeft de fabrikant / Staufenbiel gekozen voor de makkelijke weg (dikke laag gelcoat / lak op romp en vleugels), of hebben ze hier gekozen voor de iets minder makkelijke weg.

Succes met de afbouw.
Zie je tzt op het veld met de Aiolos.

Groeten,

Paul
 
Hoi dick

Ik zal zeker je draadje volgen ik heb vandaag ook een aiolos meegebracht van de beurs in duitsland en in hun kataloog staat in dat je als motor een V-MAX V-35XL maar helaas verkeerd k'heb geluk dat er morge een vriend na de beurs gaat en wisselt de motor om voor een X-MAX foutje van staufenbiel
Groenten demollie
 
Hij zit op zijn plek.
Boutjes vastgezet met Locktide.
weinig problemen.:)

full


full
De bout-koppen steken hun volle dikte uit. Het motorspant ligt niet verzonken.

Gaat dat geen enorme luchtspleet geven bij gebruik van die spinner en middenstuk? Middenstuk ligt gelijk met onderkant spinner ...

Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het motorschot is 2mm verzonken en verlijmd, een foto van de spinner gemonteerd is minder dan een 1 mm.:confused:


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top