Serpent Cobra GTE 1/8 onroad Topic.

Beste mede formers,

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Serpent Cobra GTE- Onroad versie. En ben nu benieuwd of er meer mensen op dit form zo'n auto hebben of twijfelen om er 1 aan te schaffen, maar ook niet precies weten of er ook andere mensen zijn met een degelijke auto of vragen hier over hebben.

Misschien is in de nabije toekomst een klasse met deze auto wel een optie. Lijkt mij in ieder geval super cool om een stuk of 10 auto bij elkaar te zien rijden..

Bij ons op de MACH in Heemstede zijn reeds 3 rijders met een dergelijke auto en het seizoen is pas net onderweg en samen rijden is er nog niet van gekomen (as woensdag hopelijk) maar wie komt onze groep aanvullen.

Misschien heb je vragen en ik weet niet alles maar wellicht kunnen we elkaar helpen met het geven van tips en trucs..

Hier onder een foto van mijn exemplaar..
 
@julius thanx man.... misschien ben je er woensdag ook voor wat afstel tips.. rij nu met een 2250 kv motor en die wil wel van zijn plek..
 
Ik heb filmpje gezien van de serpent cobra bij mach op de baan van 1 van jullie. Moet zeggen dat dat er heel leuk uitzag :-)

Voor de nieuwschierigen:
YouTube

Dit is dan wel brandstof versie
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Had Michel er al mee rond zien gaan als pauze entertainment tijdens de Paasraces. Echt een brute bak :cool:
 
Laatst bewerkt:
Zo gister de de echte eerste rondjes gereden en het is echt mega heftig deze auto... soms nog wel lastig en de kou werkt ook niet echt mee maar wat gaaf zeg.

Ik ging 80 km per uur.....

Auto moet nog wel links en rechts wat verbeterd worden, vooral aan de demping is nog wel wat werkt te doen, auto beweegt enorm naar links en recht en dat moet er ff uit...

Gister paar leuke filmpjes gemaakt en samen gereden met Martin Zevenhoven (M7H)

Serpent Cobra GTE 811 - Mach Heemstede video 2 by Stephan Beelen - YouTube

Wil eigenlijk filmpje insluiten maar dat lukt ff niet...
 
Laatst bewerkt:
Zo gister de de echte eerste rondjes gereden en het is echt mega heftig deze auto... soms nog wel lastig en de kou werkt ook niet echt mee maar wat gaaf zeg.

Ik ging 80 km per uur.....

Auto moet nog wel links en rechts wat verbeterd worden, vooral aan de demping is nog wel wat werkt te doen, auto beweegt enorm naar links en recht en dat moet er ff uit...

Gister paar leuke filmpjes gemaakt en samen gereden met Martin Zevenhoven (M7H)

Serpent Cobra GTE 811 - Mach Heemstede video 2 by Stephan Beelen - YouTube

Wil eigenlijk filmpje insluiten maar dat lukt ff niet...

In het rollen zie je duidelijk de 1/8 buggy terug waarop de auto gebaseerd is , langere draagarmen als een echte onroad en dus meer hefboomwerking op de dempers.

Voor een buggy handig aangezien die nog weleens een hobbel of sprong op moeten vangen , op mooi strak asfalt wat minder ;-)

Zou de gehele demping "wat" stijver maken , van veren tot olie en stabi's....
Er zit wel potentie in dat is goed te zien en de GT staat hier nog steeds hoog op de lijst met "wannahaves" :worship:
 
DAnk voor de tips.. is in de lijn wat we ook bedacht hadden.. ga proberen dit zsm aan te passen.. maar moet dan wel opletten dan het niet te dik en te zwaar is anders ben ik veel stuur kwijt..
 
Ik vind dit de mooiste GT onder de kap dan zegmaar..
Aleen vind het wel erg jammer de beperkte ruimte voor de motor.
2 Accus ben ik ook geen fan van maar dat zou ik zo voor lief nemen..
Grts
 
Ik vind dit de mooiste GT onder de kap dan zegmaar..
Aleen vind het wel erg jammer de beperkte ruimte voor de motor.
2 Accus ben ik ook geen fan van maar dat zou ik zo voor lief nemen..
Grts

4s is echt het minimum. Met 1 accu gaat het zeker niet...
En wat die ruimte voor de motor betreft, de langere versies zijn voor circuit werk niet zo geschikt. Meer iets voor ofrroad truggy.
 
4s is echt het minimum. Met 1 accu gaat het zeker niet...
En wat die ruimte voor de motor betreft, de langere versies zijn voor circuit werk niet zo geschikt. Meer iets voor ofrroad truggy.

Hoe groot/lang kan de motor zijn in de GT :?:
Een lange can lijkt mij bv in de Mickey Mouse op de MACH juist wel fijn , heb je wat meer power van onder uit.
 
Tis gewoon jammer imo die beperkte motor ruimte.
Zonde voor mensen die niet een kleine motor willen, of hebben.
En dat sommige van de meest populaire 1/8 combos met truggy can komen.
Was het mogelijk geweest om die paar millimeter extra wel te hebben zonder compromis hadden ze het zeker moeten doen en lijkt het me zeker een gemiste kans maar of dat zo is weet ik natuurlijk niet.
En Julius je begrijpt mij verkeerd. Ik snap dat 4s het minimum is maar heb liever 1 accu layout, maar vind het wel heel mooi materiaal.
Grts
 
Wat maakt dat nou uit dat er een kleine motor in moet, auto kost al genoeg plus een motortje erbij maakt dan ook niet meer uit..

Gewoon een kopen en mee gaan knallen.... yippie..
 
Back
Top