Bixler2 bouwen

ik testte net even wat servo's op de ontvanger van mn slash en alle servo's doen het alleen toen ik de servo reverser probeerde ging de servo die ik er op aan gesloten had heel snel pulseren, het ligt aan de reverser want alle servo's doen het gewoon. iemand een idee hoe ik het kan fixen?
 
Hahaha vind het juist bullshit om een servo reverser te gebruiken als het niet hoeft. Ik denk dat je de turnigy reverser heb? Daar zitten 3 potmeters op en een boekje erbij hoe je het moet afstellen draai maar eens aan de potmeterjes misschien gebeurd er wel iets heel cools
 
Aha heb net wat reacties gelezen en las dat er een hoop stuk worden geleverd... Heb zelf deze over Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator waar ik niks meer mee doe die zat in een multiplex cularis en die doet het. Is alleen niet meer zo mooi de stickers zijn er half af. Stuur maar pb als je interesse heb
 
oke nog een vraag, ik zit even te kijken voor accu's en het is een groot drama wat er in NL in voorraad is

ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 20C (NL Warehouse)

ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C (X-Thin) (DE Warehouse)

wat zou een betere keus zijn? de een weegt minder maar is minder capaciteit, en de ander zwaarder maar meer capaciteit. als het niet veel scheelt(in vliegtijd) neem ik gewoon de 1800

ook wilde ik weten of de x-thin in de neus van de bixler 2 past, aangezien hij wat langer is, de neus van de bixler is natuurlijk wel wat langer maar toch.
bvd
 
Laatst bewerkt:
i...alleen toen ik de servo reverser probeerde...
Je spreekt over flaps, maar bedoel je geen ailerons? Een standaard Bixler heeft meestal geen flaps. Ailerons bewegen altijd tegengesteld.
Als je de servo's gespiegeld monteert bewegen ze automatisch op de (tegengestelde) juiste manier. Dan kun je gewoon een Y-kabel gebruiken. Het kan dan toch nodig zijn ze te reversen, maar dan moet dat voor beiden en kost het je nog steeds maar één kanaal.

Aan de andere kant, als de de kanalen hebt heeft het ook voordelen aparte kanalen te gebruiken. Je kunt dan beide servo's apart aansturen en bijvoorbeeld instellen dat de uitslag naar boven groter is als naar beneden (Rolroer differentiatie).

<edit> Toevallig gaat er hier een draadje over
 
bixler 2 heeft wel degelijk flaps...

en voor die ailerons, hoe werkt dat precies met dat mixen, want dat klinkt wel handig..

PS
(ik heb nog steeds antwoord nodig op mn vraag over de accu's)
 
Qua lipo's koop ik alleen nog maar de 2200's van turnigy's 40c (dus niet de nanotech)

Vanavond voor de 2de keer met de bixler gevlogen waarvan de flaps verbonden zijn aan de ailerons zodat je dus een zeer groot aileron vlak krijgt vliegt super en rolls gaan veel sneller
 
bixler 2 heeft wel degelijk flaps...
Oke :-) Vraag me af waarvoor je ze op zo'n kistje nodig hebt. :-)
en voor die ailerons, hoe werkt dat precies met dat mixen, want dat klinkt wel handig..
Dat staat in het draadje beschreven waar ik een linkje van plaatste. In het kort gaat het er om dat bij een bepaalde gelijke uitslag het rolroer omhoog iets minder effect heeft dan het rolroer omlaag.
Daarom kun je de slag omhoog wat vergroten.
Dat kun je op je zender doen (als die het ondersteunt), maar dan heb je inderdaad twee kanalen nodig.
Er is ook een manier om het hardwarematig te doen. Ron beschrijft dat in dat draadje. Je kunt dat dan weer wél met één kanaal doen.
 
Qua lipo's koop ik alleen nog maar de 2200's van turnigy's 40c (dus niet de nanotech)

Vanavond voor de 2de keer met de bixler gevlogen waarvan de flaps verbonden zijn aan de ailerons zodat je dus een zeer groot aileron vlak krijgt vliegt super en rolls gaan veel sneller

Dat wil ik ook proberen, heb je het 'vast' of via schakelbare mixer? Dat laatste is mijn idee. Of 'lange' ailerons of flaps.


bixler 2 heeft wel degelijk flaps...

en voor die ailerons, hoe werkt dat precies met dat mixen, want dat klinkt wel handig..

In de handleiding van de bixler 2 staat precies uitgelegd (met plaatjes) wat welk onderdeel van het vliegtuig moet doen wanneer je een bepaalde stick beweegt. Je ailerons moeten altijd tegengesteld. Het 'iets minder effect omhoog /omlaag' kan altijd nog toch :) eerst maar eens volledig tegengesteld vliegen en later meer tunen... Er zit een y kabeltje bij dus in beginsel gaan ze wellicht uit van 1 kanaal. Als je de flaps ook op 2 kanalen wil zitten zit je al op de 7 :-) (throt, 2 keer ail, 2 keer flap, elev en rudder)
 
Heb de ailerons direct met elkaar verbonden dus geen mixers, 1 servo per vleugel (soort van hxt 900) is net genoeg maar een iets sterkere was beter geweest... Je kan er natuurlijk wel flaperons in mixen dat ga ik nog een keer proberen maar dit ding zweeft zo mooi man je kan hem zo uit de lucht vangen als je dat zou willen. Gisteren was het windstil de grond was koud en er was zon met toch best wat thermiek dan kan je echt serieus leuk zweven met dit ding. Beter dan de cloudsfly/floaterjet die ook erg leuk is
 
ik ga een beetje experimenteren met de flaps/ailerons,
gister kreeg ik de bixler binnen en vandaag heb ik hem gebouwd(excl electronica)
merkte alleen dat de servo leads iets te kort zijn, weet iemand een nederlandse online winkel die wat 20cm extentions hebben? en ook nog iets, moet je JR of futaba hebben?
 
Je heb ook 2x 50cm nodig, dus 2x 20 en 2x 50 als je zonder y kabel vliegt
 
op het pakketje uit china heb ik gift laten zetten, ik dacht dan hoef je niet te betalen onder de 45 euro. alleen las ik net dat zoiets strafbaar is -.-
wat moet ik nu doen, het is nog niet in NL denk ik, dus gewoon bellen naar postNL en het uitleggen ofzo?
 
Ron het is je wederom niet gelukt me een simpel antwoord te geven. ik twijfel er niet aan dat de kennis ontbreekt, de vaardigheid om het in 1 antwoord te geven wel.
 
Back
Top