Bixler2 bouwen

hij kon gewoon in 1 zin vertellen wat ik het beste kan doen, hij geeft me 5 topics waarin mijn vraag niet eens volledig beantwoord word. reageer dan gewoon niet

In theorie is het juist van stafbaar ed. In de praktijk is het een gok of het gewoon doorgeleverd wordt of dat je BTW ed. moet gaan betalen. Als je moet bijbetalen krijg je waarschijnlijk eerst een brief met de vraag om de originele factuur en hierop wordt gewoon het verschuldigde bedrag berekend. Over het strafbaar zijn zou ik me ook niet druk maken, doet het postbedrijf ook niet :)

Simpel, ik weet het niet exact en verwijs je naar draadjes waar het wel in staat. Je had binnen die draadjes kunnen zoeken op boete OR verboden OR strafbaar (tweede horizontale blauwe lint -> zoeken binnen deze discussie). Je bent niet de eerste die naar Pakketje uit het buitenland, alleen de feiten. Geen gezeur over douane ambtenaren en transporteurs ‎en
Pakketje uit het buitenland, douane ‎verwezen wordt, ook vaak genoeg door anderen gedaan. En moderatoren sluiten steevast draadjes met zulke vragen. Zou jouw vraag in openingspost gestaan hebben dan zou dit draadje eenzelfde droeve lot beschoren geweest zijn.

Laatst bewerkt:
In theorie is het juist van stafbaar ed. In de praktijk is het een gok of het gewoon doorgeleverd wordt of dat je BTW ed. moet gaan betalen. Als je moet bijbetalen krijg je waarschijnlijk eerst een brief met de vraag om de originele factuur en hierop wordt gewoon het verschuldigde bedrag berekend. Over het strafbaar zijn zou ik me ook niet druk maken, doet het postbedrijf ook niet :)

Onjuist. Het is gewoon strafbaar. niet "in theorie", nee, gewoon in de praktijk. Net zo goed als het strafbaar is om harder te rijden dan de ter plekke toegestane maximale snelheid.
Dat je daar "in praktijk" mee wegkomt omdat de politie op dat moment wellicht ergens anders bezig is, doet daar niets aan af.

En om terug te komen op je vraag:
Als de douane jouw als "gift" gemarkeerde pakje openmaakt en er achter komt dat het geen "gift" is, maar gewoon een commerciele zending van een (bij de douane bijzonder bekend) bedrijf uit het verre Oosten betaal je invoerrechten, inklaringskosten en waarschijnlijk nog een extraatje op de koop toe.

Verder vind ik het uitermate onbeschoft om een uiterst hulpvaardig iemand (Ron) op jouw manier "de les te lezen". Dat ga jij "in real life" echt niet doen, dus doe dat hier ook niet.
De informatie is gewoon op het forum te vinden, en anders op de site van de Douane zelf, een site waar Ron ook naar verwijst.
Je hebt binnen een half uur geantwoord, waaruit ik concludeer dat je niet eens de moeite hebt genomen om de draadjes te lezen.
In de 4e post van een van de draadjes staat namelijk het volgende:

Gerard zei:
ik hoop dat je een naheffing krijgt waat je akelig van word.

het moedwillig bekloten van de waarde, notabene door er maar 1 tiende (!) van de originele waarde op te laten zetten is KLINKLARE OPLICHTING.
en als dusdagnig ook STRAFBAAR.

als de afzender benaderd word over hoe hij aan die waarde komt, en die geven een copie van je mail.

NAT.

betaal gewoon wat je moet en bedot de boel niet zo .
overigens de spookverhalen van er gift of sample opzetten is ook geneuzel, ook daarover moet je gewoon heffing betalen bij invoer.
ook de spookverhalen van "komt van reparatie" hebben ze geen boodschap aan, dan zou je het appaaraat hebben moeten uitvoeren, dan alleen ben je vrij van opnieuw invoeren.

Verder vind ik het uitermate onbeschoft om een uiterst hulpvaardig iemand (Ron) op jouw manier "de les te lezen''

dat mag jij vinden.

De informatie is gewoon op het forum te vinden, en anders op de site van de Douane zelf, een site waar Ron ook naar verwijst.

Ron verwees me niet naar de site van de Douane, en als ik op het forum naar deze informatie moet zoeken ben ik volgend jaar nog bezig.

Je hebt binnen een half uur geantwoord, waaruit ik concludeer dat je niet eens de moeite hebt genomen om de draadjes te lezen.
In de 4e post van een van de draadjes staat namelijk het volgende:

ik heb wel degelijk de topics doorgelezen en ik heb die reactie die jij citeert dan ook gelezen. de reactie geeft echter geen antwoord op mijn vraag, namelijk wat ik het beste kan doen nu ik het pakketje als gift heb besteld.

mvg

Laatst bewerkt:
dat mag jij vinden.
En dat doe ik dan ook. Daar is niets aan veranderd.

Ron verwees me niet naar de site van de Douane, en als ik op het forum naar deze informatie moet zoeken ben ik volgend jaar nog bezig.

Dat deed hij wél; in een van de draadjes staat meerdere keren een link naar de site van de Douane, sterker nog: in een van Ron's eigen berichten.
Weer een bewijs dat je niet gelezen hebt.
Bovendien: 157 pagina's (alleen al één topic) binnen een halfuurtje?
En dat geloof je zelf?

Even goed lezen wat ik nu schrijf:
JIJ stelt vragen. Een aantal van ONS heeft de antwoorden. JOUW gedrag hier zou wel eens oorzaak kunnen zijn dat WIJ die antwoorden niet gaan geven en jou in je sop laten gaarkoken.

Wie denk je dat het grootste probleem heeft?

Dat deed hij wél; in een van de draadjes staat meerdere keren een link naar de site van de Douane, sterker nog: in een van Ron's eigen berichten.
Weer een bewijs dat je niet gelezen hebt.
Bovendien: 157 pagina's (alleen al één topic) binnen een halfuurtje?
En dat geloof je zelf?

dus ik word verwezen naar een pagina waar ik weer verwezen moet worden? handig!
en je verwacht ook dat ik alle pagina's ga lezen om 1 antwoord te krijgen? laat me niet lachen man!

Even goed lezen wat ik nu schrijf:
JIJ stelt vragen. Een aantal van ONS heeft de antwoorden. JOUW gedrag hier zou wel eens oorzaak kunnen zijn dat WIJ die antwoorden niet gaan geven en jou in je sop laten gaarkoken.

verklaar je nader

Wie denk je dat het grootste probleem heeft?

persoonlijk denk ik dat jij dat bent, maar om de sfeer te behouden zal ik me hier maar niks van aantrekken.

Hallo Allemaal,

Nu had ik het idee om iets te leren over een Bixler bouwen.
Maar misschien komt dat nog.
Strijdbijlen begraven en terug naar het draadje en je daar aan houden ?

De rest met een pintje erbij bespreken in de modelbouwkroeg.

Groet Rolf ( hij heeft al moeite genoeg met Syrie, waar hebben we het over)

Mee eens Rolver
Morgen ga ik even wat foto's maken waar ik nu ben met mn bixler en doe ik even een klein bouwverslagje, en als het pakketje uit hongkong komt dan maak ik hem af.

dus ik word verwezen naar een pagina waar ik weer verwezen moet worden? handig!
en je verwacht ook dat ik alle pagina's ga lezen om 1 antwoord te krijgen? laat me niet lachen man!
O, dus je geeft toe dat je ze niet gelezen hebt?

verklaar je nader
Als je zelfs dát nog niet snapt...

persoonlijk denk ik dat jij dat bent, maar om de sfeer te behouden zal ik me hier maar niks van aantrekken.
Dat mag je denken...

full
zo dat is dan de bixler

full
jammer genoeg nog even wachten op de electronica.

full
flap servo's zitten er wel al in

full
hoort de prophouder zo ver ervan af te zitten? ik krijg hem er niet verder op

Laatst bewerkt door een moderator:
... merkte alleen dat de servo leads iets te kort zijn, weet iemand een nederlandse online winkel die wat 20cm extentions hebben? en ook nog iets, moet je JR of futaba hebben?

Als je in Bussum woont, daar zit een modelbouwwinkel waar je gewoon naar toe kunt fietsen, en die de kabeltjes zo heeft liggen ... en in het meest ongunstige geval voor je kan maken ...

Tijd verspild zou ik zeggen als je het me toch niet gaat vertellen

Je hebt het wel hoog in je bol met je 15 jaar.. Zelf absoluut geen moeite doen en wel verwachten dat anderen dat wel voor jou doen, nogal hypocriet niet?

Zelf een beetje zoeken op het forum/google is een kleine moeite...

Back