STALEN TENDER schaal 1:25

Hoi Ad,

Het is werkelijk feestelijk hoeveel soorten er voor de modelbouw "misbruikt" kunnen worden. Het nadeel van holle profielen blijft het knikken in haakse hoeken. Dat maakt sponsrubber of mosrubber zo'n aardig product. Het is zeer licht, knikt niet en is spotgoedkoop!
 
Bij deze tender vond ik het eens tijd om de wirwar van draden eens te beperken.
Heb een printje gefreesd met duidelijk brede banen voor de hoge stroom .
Omdat ik 2 motoren heb dus 2 afzonderlijke banen van de plusleiding.
Je ziet overdwars een aparte verbinding(A) tussen de plusleidingen, dit is alleen maar gedaan voor een proefvaart daar ik nog geen 2 vaartregelaars heb.
Later wordt deze weggehaald.
De stekker(B) die je ziet is van de vaartregelaar naar de motoren.
Later worden dat 2 stekkers.
full


ZIE RECTIFICATIE HIERONDER .!!!!!!!!
GROTE DENKFOUT HERSTELD DOOR BOL en aangegeven door Brecht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik het zo zie, gaat dat niet werken.
heel dat plaatje geleid stroom dus dat maakt niet uit of je daar 1 of 2 stekkers zet, gaat gewoon niet.

verder ziet het er mooi uit!

gr Brecht
 
Het idee is goed maar, naar de uitvoering heeft iets meer aandacht nodig.

Dat printje gaat niet werken met 2 regelaars!
Als je van vooruit varen naar achteruit varen gaat draait + en - om.
Het kan wel maar dan moet je op het printje van links naar rechts ter hoogte van pijl A een isolatie baan frezen.
Je kan dan beter stekker b direct op de motor plaatsen en de kabels bundelen met bv. tyraps .

Grote open contacten zijn ook niet verstandig water of metalen voorwerpen kunnen problemen geven .

@brecht: Als je goed kijkt en leest weet je dat er isolatiebanen gefreesd zijn.
 
Bol.....en Brecht
Je hebt helemaal gelijk.
Daar had ik even niet aan gedacht, zou bij inwerking treden alles in rook op gaan.
Ga gelijk de minnen scheiden als er 2 regelaars op komen.
Bij een regelaar kan dit wel want plus motor 1 is plus motor 2.
Mijn idee erachter was dat het bundelen van draden zo'n onoverzichtelijk geheel geven.
Ik heb een ander model en telkens die draden weer in de war dat was ik een beetje zat.
Je hebt mij voor een groot probleem behoed.
Mijn dank is groot.
Gr
Rins
 
full


full


Gelijk het woord bij een daad gevoegd.Moet geloof ik net andersom, Hahaha
Nu is de print wel te gebruiken voor 2 vaartregelaars.
De brug dient dan wel los te worden gekoppeld bij 2 regelaars .
Bij een regelaar moeten de twee pas gescheiden banen(de middelste 2) nog wel even gekoppeld worden.
Gewoon even de soldeerbout erop.
Nadat alles is geplaatst wordt de print in de lak gezet zodat vocht en water geen toegang krijgen .

Nogmaals dank BOL.

Zo zie je maar ....weer even modelbouwblind geworden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Nou eens een buitenlandse loodsboot. Het is uit een huberkelup land maar welke vlag ik er op ga zetten dat moet ik nog verzinnen.
Dit was een model wat al die jaren nooit was afgemaakt.
Aangezien ik even tijdens de bouw van de stalen tender wat tijd over had heb ik een andere opbouw bedacht en aangebracht.
Gewoon een simpel tussendoortje en kan ik met de wedstrijden weer goed voor de dag komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rins,
mooi vaarbeeld, ze wil wel hoor!
misschien is het makkelijk om het filmpje zo te laten zien?




Groetjes,
Paul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Paul bedankt voor het plaatsen van het filmpje , ik zou het eigenlijk vandaag proberen daar ik niet wist hoe het moest zo gauw.

Jan (brandweerboot) , die aanvaring met de boei was bewust om te testen of alles in de boot vast zat. Ook om te kijken of de fender het goed hield , die provisorisch was vast gemaakt.
Wij hebben als vaarwater de Binnenvest te Hulst, met een prachtsteiger.
Zie onze website www.mbgenterprise.nl voor wedstrijddagen en vrijvaren dagen.
Gr
Rins
 
Ziet er goed uit, boot presteert uitstekend. Misschien nog iets meer gewicht achterin, ik vind dat de boeggolf wel dicht tot of zelfs tegen de dekrand komt, ondanks de sprayrail.
 
Misschien nog iets meer gewicht achterin, ik vind dat de boeggolf wel dicht tot of zelfs tegen de dekrand komt, ondanks de sprayrail.

Daar heb je helemaal gelijk in Indoorvlieger, punt een is de boot miz enigszins ietsjes overpowered , ten 2e moet er nog het een en ander in en opgebouwd worden.
Op het einde van de bouw zal die redelijk op zijn waterlijn liggen hoop ik.
Deze proefvaart was alleen maar om te zien hoe zich alles hield , draaide en hoe het er allemaal uit zou zien .Dit wilde ik weten in verband met de verdeling van de gewichten , vooral (2) batterij(en) en de 2 vaartregelaars.

In ieder geval bedankt voor al de reacties.
Gr
Rins
 
Een loodsboot mag wat reserve hebben, dus geen probleem. Zeker als de boot nog iets zwaarder zal worden. Ik vaar mijn Survey ook bijna nooit full speed, vaarbeeld is mooier bij 75%.


Gr. Henk
 
full


Nu ook de servo ( de bovenste) voor de reddingslift geïnstalleerd , de andere is de stuurservo
Gaat net vrij van elkaar .
Na enig afstellen werkt de lift nu ook keurig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je de stang op de onderste servo niet op de hevel er tegenover vasthaken, en dan de servo omkeren qua draairichting? Dan kun je die ene hevel afsnijden, en is er meer speling tussen de hevels.
 
Back
Top