Trex250SE fbl dfc weinig vermogen.

Hallo allemaal,
Vorig jaar had ik mijn t-rex250se omgebouwd naa fbl met een dfc kop van Align en 3gx. Ik heb het gedaan om wat meer vermogen op de rotorkop te verkrijgen omdat ik de heli "te lief" vond reageren. Ondanks deze ombouw actie en de gas curve flat op 100% kaakt de toerental in bij veel collectieve input. Ik durf hem bijna niet op zijn kop te flippen omdat de toeren zo laag worden bij zo'n actie dat de staart niet meer houdt. De pitch bereik staat volgens mijn op +/- 9 graden en gas op flat 100 %. Ik vlieg stock ESC en de motor. Heb ook diverse LiPo's geprobeerd - niks lijkt te helpen. Misschien een van jullie???
Ik hoor het graag.
 
ESC timing inderdaad... welke lipo's vlieg je? Zorg dat ze voldoende discharge rate hebben.

Anders, vriend van me had ook een Trex250 en met de stock motor ging het ook niet enorm vooruit. Hyperion heeft een hele leuke motor voor een prikje te koop. Nu gaat dat mormel als een raket. Misschien ook een optie?
Anders vraag ik hem wel eens welke motor het precies is.
 
ik heb een eerste generatie 250, ook stock motor en esc
12 graden op de kop, 8 cyclic (ja, hij is fbl)

het is niet meteen een raket te noemen, maar hij komt wel goed van zijn plek af
climbout trekt ie gewoon door, zonder dat het toerental extreem zakt

Dus ff de regelaar een keer opnieuw instellen, evt een keer met de timing rommelen
Of al je accu's zijn rot
Mijn setje is nu een jaar of 3 oud, en is nu echt op.. Komen gewoon heet van de heli af na een vlucht (net vast te houden)
Hij is nu ook een stuk minder vlot als ik vroeger gewend was
 
Bedankt voor jullie antwoorden om mee te beginnen.
Inmiddels heb ik de instellingen van de ESC gecontroleerd en ze zijn als volgt:
rem - off
timing - high timing
battery protection - middle
aircraft - helikopter (soft start)
throttle response - quick speed
bec output - 6volt
Volgens mijn is dit op zijn extremes???
LiPo's die ik gebruik zijn 1 x hyperion 850 mAh en een Align 800 mAh met genoeg discharge rate. Hyperions zijn een klein beetje bol, Align lijkt helemaal in orde.
Volgens JoopB moet ik mijn pitch range vergroten, maar mijn logica zegt dat het de boel alleen maar erger maakt. Als hij nu al met 9 graden zijn toeren niet kan houden dan wordt het niet beter met 12 graden.
En JacobsT die optie van je vriend lijkt me interessant. Ik wil toch graag weten welke motor en ESC hij gebruikt?
Alvast bedankt.
 
Bedankt voor jullie antwoorden om mee te beginnen.
Inmiddels heb ik de instellingen van de ESC gecontroleerd en ze zijn als volgt:
rem - off
timing - high timing
battery protection - middle
aircraft - helikopter (soft start)
throttle response - quick speed
bec output - 6volt
Volgens mijn is dit op zijn extremes???
LiPo's die ik gebruik zijn 1 x hyperion 850 mAh en een Align 800 mAh met genoeg discharge rate. Hyperions zijn een klein beetje bol, Align lijkt helemaal in orde.
Volgens JoopB moet ik mijn pitch range vergroten, maar mijn logica zegt dat het de boel alleen maar erger maakt. Als hij nu al met 9 graden zijn toeren niet kan houden dan wordt het niet beter met 12 graden.
En JacobsT die optie van je vriend lijkt me interessant. Ik wil toch graag weten welke motor en ESC hij gebruikt?
Alvast bedankt.

bladen op 12grd pitch zetten
ik denk dat je timing op middel moet.
throttle response quick speed. zet deze eens op middel

als de timing verkeerd staat werkt je moter ook niet goed!!!

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=295997



Nick
 
Gewoon op standaard waarden instellen:
Brake disabled
Mid timing
Hight cutoff voltage
Helicopter 1
Medium speed
6V

12 graden pitch en dan moet het goed zijn.

Komt de heli wel op toeren zoals in het filmpje van Bert?
Hoe lang kan je hoveren en wat laad je dan weer bij?
Ontlaad je lipo's eens met de lader en kijk wat ze nog op kunnen hoesten aan mAh.
 
Ik zal de boven genoemde instellingen aanpassen en nog eens proberen. Nu moet het weer nog even meewerken.
De Lipo's lijken nog in orde volgens mij. Ik haal de gewone vliegtijden van toen ik hem voor het eerst had geprogrammeerd en ontlaad ze totdat er ca. 20% overblijft. Ik weet echt niet meer hoeveel mAh er weer ingaat maar volgens mij was dat niks opmerkelijks.
De toeren lijken min of meer op die van het filmpje totdat ik serieus aan de stokken ga trekken. Dan kaakt de toerental in. Ik zou het eigenlijk moeten vergelijken met een andere 250 die stock motor en ESC heeft. Misschien zijn mijn verwachtingen een beetje gegroeid sinds ik de 600 met 12S begon te vliegen.:D
 
Ik vind het al een soort respect dat ie normaal rondvliegt met 9 graden

Maar, hoe oud zijn die accu's nou?
Dit is een heel stuk belangrijker dan je denkt, en je kan verschrikkelijk moeilijk doen en voor alles andere spullen erop plakken, maar als de accu's het niet doen....
 
De accu's zijn 3 jaar oud hoewel ik niet verschrikkelijk veel mee heb gevlogen. Heb laatst weer een nieuwe gekocht maar door dat ongelooflijk mooie weer buiten, nog niet kunnen uitproberen.
Ik heb nu wel wat tips en ideeën van jullie gekregen die ik komende tijd ga testen. Ik zal hier zeker op terug komen om mijn bevindingen te delen.
Bedankt allemaal.
 
Ik heb 3 stock 250's en als ik daar een climb-out mee doe (zowel op de FB als de FBL) moet ik uitkijken dat ik hem niet onderin een 737 prik op weg naar spanje:D en dan staat hij nog maar op 75% en -8, +10
 
Deze moet je hebben:
Hyperion Catalog

HP-HS2206-3900.jpg


Deze motor is identiek aan de Scorpion, is gedeeld ontwerp maar deze heeft betere lagers naar het schijnt. Alleszinds een bak power voor een 250 :)
 
Tis wel typisch. Volgens de data sheet lijkt deze motor heel erg op die van Align. Het vermogen is ook precies hetzelfde.
 
Daarom verwacht ik ook niet zo extreem veel heil van een motorwissel..

Of de align motor moet een paar afgefakkelde windingen hebben...
Dan wel

Maar als deze goed is, verwacht ik zo meer heil van een andere accu
 
Deze moet je hebben:
Maar heb je inmiddels al de regelaar opnieuw ingesteld en een nieuwe lipo geprobeerd? Ander heb ik hier nog wel een complete 250 staan voor je :wink:

Maar zonder gekheid: even de handen uit de mouwen en aanpakken dat probleem. Niet door suggereren maar door uitsluiten :thumbsup:
 
Aantal dingen heb ik al gedaan maar sommige onder ons moeten ook nog werken , inclusief mezelf, en hiernaast moet ook geen storm buiten zijn en ook geen 50 mm/uur regen :D. Testen is dus nog niet gebeurd.
 
Back
Top