HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

De crossbrace zijn zeker geschikt voor kunstgrasbanen.
Ik zou echter wel voor de soft of super soft opteren. Medium heb ik zelf nooit mee gereden.

De Schumacher mini pins zijn ook heel geschikt, echter moet je er wel mee omkunnen en moet je ze dremelen voor het beste resultaat te krijgen.

De auto wordt ook heel anders als je mini pins met crossbrace gaat vergelijken. Een mini pin moet je auto op afgesteld worden aan de grote hoeveelheid grip zowel voorwaarts als zijwaarts. De Crossbrace is dan een stuk makkelijker te rijden.

De Crossbrace is een heel gewilde band, volgens mij zijn ze pas binnen vanaf vandaag terug.
 
Let wel op dat super soft erg snel slijt. Had een setje cityblocks en na 2 dagen circuit gereden waren ze al zeker voor 50% versleten.

P.s. mini pins zijn ook idd goed. Verschilt een beetje per auto en gebruiker of ze gedremelt moeten worden. Persoonlijk vind ik ze ongedremelt prima rijden :).
 
Ik rij op de truggy met citiblocks en daar doe je met een setje banden toch wel enkele races hoor. Vond ze vorig jaar helemaal niet snel slijten.

De Crossbrace kan je gerust enkele dagen mee rijden hoor. De slijtage valt voor mezelf ook mee. Zeker als je geen top wedstrijdrijder bent kan je hier gerust langer mee rijden.

De mini pin is ongedremeld gewoon een band die veel te veel zijdelingse grip heeft, om dit weg te werken zonder te dremelen ga je snelheid uit je auto halen en gaat hij extra nerveus worden: dat wil je niet. Dremelen is de boodschap dus, kijk maar eens naar de snelle wedstrijdrijders op bvb NL-DU-BE :)
Het voordeel is dat als je hem gewoon bent, de afstelling erop kan aanpassen je een heel snelle band hebt die traag slijt.
 
Ik rij op de truggy met citiblocks en daar doe je met een setje banden toch wel enkele races hoor. Vond ze vorig jaar helemaal niet snel slijten.

De Crossbrace kan je gerust enkele dagen mee rijden hoor. De slijtage valt voor mezelf ook mee. Zeker als je geen top wedstrijdrijder bent kan je hier gerust langer mee rijden.

De mini pin is ongedremeld gewoon een band die veel te veel zijdelingse grip heeft, om dit weg te werken zonder te dremelen ga je snelheid uit je auto halen en gaat hij extra nerveus worden: dat wil je niet. Dremelen is de boodschap dus, kijk maar eens naar de snelle wedstrijdrijders op bvb NL-DU-BE :)
Het voordeel is dat als je hem gewoon bent, de afstelling erop kan aanpassen je een heel snelle band hebt die traag slijt.

Tijdje terug op Purmerend mocht ik eens een setje nieuwe mini pins soft lenen van iemand. Ik heb daar 1 batterij mee gereden en mn snelste rondje was toen rond de 29.5 seconden. Verder had de wagen ook nauwelijks grip roll, ik was 2-3x omgevallen met 1 accu lading. Vandaar dat ik deze bandjes ook heb gekocht en ze nog niet gaat dremelen omdat het heel goed ging, reed mooi snel en constant die keer. Dit is hoe ik het ervaren heb iig ;).
 
Ik kan je alleen maar aanraden om dan eens een gedremeld setje te testen, dan kan je veel harder pushen waardoor je tijd nog naar beneden gaat :-) op mini pins kunnen daar zeker nog 2 seconden af per ronde hoor :-)
 
Inderdaad, ik duik met mijn truggy al onder die tijd :).
Minipins is idd een bandje om te dremelen. Dan kan je zeer snel een bocht nemen.

Voor buggy zou ik zeker ook eens naar de tourex X300 syntrack band kijken voor op droog astro. Die heeft nog minder zijdelingse grip als een AKA, goed voor een aggressieve rijder like me :).
Het nadeel van tourex is dat deze iets sneller slijt en dat je alle grip plots verliest. Bij een AKA gaat dat iets geleidelijker. Tourex is dan wel weer wat goedkoper, het compenseert redelijk.

Ik dacht dat de bandjes voor truggy waren en daar heb je eigenlijk maar 1 goede band (truggycup) en dat is de AKA.
 
Heb ik ook mogen proberen van die persoon, maar had toen voor mij geen meerwaarde :p. Ik heb maar een batterij leeg gereden he, dus op en top heb ik ook nog niet kunnen proberen, zodra ik eindelijk me minipins binnen heb zie ik wel. Ga eerst eens ongedremeld rijden :), aangezien het voor mij niet zo slecht ging 8).
 
Ligt ook aan de setup van de wagen en de rijstijl.
Je kan je wagen zo zetten dat je met ongedremelde minipins kunt rijden. Echter staat hij dan totaal verkeerd om met een buggycup approved band te kunnen rijden.
 
Ik weet toevallig zijn setup:
Diff 10-10-7
Shocks 550-450.
Shocks naar het binnenste gaatje.
Swaybars 2,8 en 2,8 (van de swaybars ben ik niet helemaal zeker van)
Voor de rest is alles stock
 
Dat zijn idd de basis dingen, ik zou als hij al ongedremeld wilt rijden zowieso die swaybars verhogen naar 3.0 en 3.2mm... Zelfs gedremeld rij ik met die dikte om de zijdelingse grip te verminderen :)

En geen meerwaarde van een gedremelde mini pin, scheelt er toch echt wel iets aan je afstelling van de auto hoor :D Een niet gedremelde mini pin heeft echt gewoon veel te veel grip, daar kan je niet ronduit. Je kan je auto wel nog erop afstellen, maar dan nog ga je merken dat je op andere stukken van het circuit veel te veel tijd gaat verliezen.
 
Het leuke is dat je voor swaybars 3.0mm en 3.2mm je ook je dremel mag uithalen. Geweldige tool lol :D.

Met de minipin heb je wel veel voorwaarste grip, dat is ideaal :D.
 
500 cps achter ipv 450, 3mm swaybar voor en de auto laag bij de grond gezet. Voor de rest me roll center naar bovenste gaatje verplaatst en de langere chassis steun erin gezet.

Over het niet of wel dremelen we gaan het zien :D, kom maar een keer naar het circuit en laat ik uwe mugen een poepie ruiken 8):rolleyes: (gedremeld of niet maakt niet uit :p)

Edit: jullie komen toch wel eens een keer naar pur in de zomer, ffies een leuk daggie maken!
 
Laatst bewerkt:
haha die uitdaging neem ik aan, mijn Mugen een poepie laten ruiken??? :D

Trouwens langere chassis steun gaat de auto int midden minder flexen.

Het bovenste gaatje van de roll center aan de voorste shocktower gaat je net meer grip opgeven en gaat de auto agressiever maken...
 
Daarom bedoel ik ook aan de achterste shocktower :p, de langere chassis stuur zou de auto iets aggresiever moeten maken had ik gehoord van een andere mugen rijder (ron, miss ken je hem wel, hij heeft een serpent).
 
Kan iemand mij een pb sturen als jullie gaan? Misschien kom ik ook om te kijken hoe de pros rijden en zelf beetje rijden.
 
Is goed, ik ga waarschijnlijk a.s. zondag al :). Je kan ook eens keer komen op wedstrijd dagen, doe er zelf ook aan mee :), als je dan komt is het het leukste op zondag. Dan rijden we daar 4 heats van 10 minuten elk (Donder is s'avonds alleen voor elektro en rijden we maar 2 heats). Als je wilt kan je zelf ook mee doen, leen je een transponder van de club en gaan maar!

Donderdag 6 Juni
Zondag 16 Juni (open clubkampioenschap)
Zondag 7 Juli (open clubkampioenschap)
Donderdag 18 Juli
Donderdag 1 Augustus
Donderdag 15 Augustus
Zaterdag 7 September (finales)
 
Back
Top