Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
en mocht je het nog niet vertrouwen, kun je desnoods de props demonteren..Doe ik ook altijd, uit voorzorg.
Mag ik wat vragen over het updaten van de Firmware, ik ben toch wat huiverig om het te doen. Ik heb de Phantom nu een paar weken en hij vliegt geweldig maar de update levert ook wat voordelen op dus daar denk ik nu over.
Ik heb een paar vragen:
Mag je dan de akku aangesloten houden, er wordt geadviseerd om dat niet te doen maar zie ook dat het wel gedaan wordt. Wat is het risico?
En waar moet je special opletten wanneer je de nieuwe Firmware er op staat, zijn de instellingen dan ook gewijzigd.
Moet je de PHANTOM Default Configuration Parameters na het updaten er in laden, hoe doe je dat?
Hopelijk kan iemand mij over de streep trekken.
Waar moet ik nog meer opletten?
Aansluitend op bovenstaande. Voor na de update in elk geval een 'advanced calibration' uit. Daarna de TX functies testen in Naza assistent. Als de update succesvol is verlopen, ben je o.a. in de gelegenheid om de failsafe mode te activeren in Naza assistent.
Zelf heb ik na alle updates de props verwijderd en de Phantom op de tuintafel getest (o.a. failsafe). Aan de lichtsignalen, geluid van de motor en de reactie op de bewegingen die je met de throttle sticks maakt, kun je redelijkerwijs aannemen dat alles functioneert. Belangrijkste wijziging: de start. De Phantom komt zelf 'op toeren' als je de throttle op 50 procent+ zet en stijgt vanuit daar zelf op.
De kleuren sequence van de led signale is met de 3.12 inderdaad veranderd. Bij mij geeft hij eerst bijna 4 minuten geel licht, voordat hij groen licht (ready for take off) geeft. Dat was wel raar, maar normaal.
Hartelijk dank heel duidelijk nu.Wat betreft de accu, dat gaat over het niet gebruiken van de accu van een laptop als je daarmee je firmware update uitvoert. Ze adviseren dat je die gewoon op de wandcontactdoos aansluit. Mocht je laptop accu opeens leeg zijn tijdens de update heb je een groot probleem.
Dus, de accu van de Phantom moet aangesloten blijven, anders kun je sowieso niets doen. DJI geeft soms wat onduidelijk weer wat ze nu precies bedoelen, mede doordat Engels niet hun eerste taal is.
Verder is het te adviseren screenprints te maken van al je schermen van de softwareassistent, zodat je de orginele instellingen eenvoudig kunt controleren na de update. Verder gewoon de aanwijzingen opvolgen.
Advanced calibration uitvoeren, Tx calibration, en compass kalibreren voor het vliegen.
Bij mij duurt het opwarmen van de IMU ongeveer 1 tot 2 minuten.
Wel iets langer dan voorheen. Maar niet onoverkomelijk.
Grt,
Jan
Kan iemand mij uitleggen wat die z.g. failsafe is, want gaat er nu iets fout dan doe ik de transmitter uit en mijn Phantom komt vanzelf weer terug.
De tweede keer dat ik met de Phantom aan het vliegen was heb ik hier gebruik van moeten maken, tot mijn grote opluchting kwam de Phantom daadwerkelijk terug.
Komt failsafe hiervoor in de plaats?
Bedankt alvast,
Groeten, Albert
Die vraag had ik aanvankelijk ook. Feitelijk is het dezelfde 'failsafe'. Met dit verschil dat je de 'failsafe' na de 3.12 update kunt activeren met een switch. Je hoeft dus niet meer je TX uit te schakelen. Dat geeft toch een net wat veiliger gevoel.
Ik geloof dat je 'm daarna ook weer wat makkelijker terug onder controle kunt krijgen... maar daar ben ik niet 100% zeker van.
daar heb je gelijk in ben, beetje makkelijk is het misschien wel![]()
maar het"probleem"is dat als er veel mensen zijn die dit gaan aanbieden, mensen/klanten gaan denken dat een gopro de standaard is. en dat is jammer voor diegene die er serieus mee bezig zijn en er veel tijd en geld in steken![]()