Ook ik ben een beginner en ben uiteraard heel voorzichtig, ik ben het dan ook met Houdoex eens dat het allemaal wel erg zwaar wordt aangezet.
Ik ben niet de jongste (gepensioneerd) maar heb ontzettend veel plezier in het vliegen met mijn Phantom.
De opmerking “sturen gebeurt niet meer op de manier zoals het hoort” daar begrijp ik dus niets van, de ontwerpers van de Phantom hebben dit zo bedacht en het bevalt mij prima. Andere methodes ken ik niet, lijkt me ook niet nodig dit werkt in mijn ogen heel goed. Juist van de ervaren vliegeniers hoor ik dat de IOC mode hun helemaal gek maakt, het is maar wat je gewend bent lijkt me.
Dit is een beetje een strijdt tussen jong en oud en dat bedoel ik mij zelf jong in wat betreft het vliegen met de Phantom, ik kom nog maar net kijken. Ik krijg een beetje de indruk dat het ons niet gegund wordt, het is allemaal te gemakkelijk, ik hoop dat dat niet de bedoeling is. We moeten elkaar helpen lijkt me, dat is toch de bedoeling was van dit forum?
Of moet ik eerst in de manual mode kunnen vliegen voordat ik verder mag?
Vliegen in de IOC mode doe ik bijna nooit, maar het is wel goed om het achter de hand te hebben.
Bij mijn leverancier zag ik nog heel andere modellen staan die mij ook wel leuk lijken de Hexacopter MKII of de Quadcopter MKII, geen idee of die net zo gemakkelijk te vliegen zijn als de Phantom maar dat zie ik dan wel weer.
Ik denk dat de wereld van het vliegen met een multicopter erg gaat veranderen en daar kan niemand iets aan doen.
Maar AlbertD?
Waar vlieg je in Groningen?