BeastX verbinden aan een FrSky D8R-II Plus ontvanger

Ik loop een beetje vast momenteel met deze setup werkende te krijgen. Onderstaande foto toont hoe ik de bekabeling in mijn BeastX heb:
a9aza7u8.jpg


De bijgeleverde kabels van de BeastX lopen dus naar mijn Frsky ontvanger. De kabel van de ESC loopt ook direct naar mijn FrSky ontvanger. Wanneer ik nu de lipo koppel werkt mijn Frsky ontvanger wel maar mijn BeastX unit niet (geen stroom blijkbaar). Hoe los ik dit op?

Horen de bijgeleverde Aileron en Elevator kabels tussen de BX en FrSky niet te zorgen voor de stroomtoevoer van de Frsky-->BX??
 
Die twee kabels moeten idd voor de stroom zorgen zoals afgebeeld.
Misschien iets verkeerd om aangesloten? Zou anders controleren of er wel spanning is en of de beastx wel werkt als je die anders van stroom voorziet dmv esc met bec, bec of 2s life/lipo op aansluiten.

(posted with a tablet)
 
Oke en een servo op de aileron en elevator aansluiting van je ontvanger? Werken die dan moet de beastx dus ook stroom krijgen mist juiste polariteit.

(posted with a tablet)
 
Ik kreeg net een onverklaarbare steekvlam bij het aansluiten van de lipo. Kabel van de esc gewoon juist in de ontvanger en de plus en min vd lipo's gewoon juist in de plus en min van de regelaar. Eerst de zwarte lipo kabel aangesloten en vervolgens de rode. Hierop volgde een dikke steekvlam waardoor de rode connectoren doorbrandden. Wat is dit nu weer voor ellende?

nu5u4u4y.jpg


Nogmaals ik ben totaal niet onbekend met solderen etc... :(

Edit: ontvanger doet het gelukkig nog na aansluiten life lipo.
 
Edit: ontvanger doet het gelukkig nog na aansluiten life lipo.
Heeft die esc een bec en had je zowel esc als life tegelijk aangesloten? De spanning van een 2s life zal over het algemeen geen probleem zijn met elektronica die minimaal op 6v kan werken.

Kan er anders kortsluiting bij de motor connectoren zijn geweest? of in de motor zelf wat kan gebeuren als een schroef het koper raakt. Anders misschien gewoon pech met die esc..

(posted with a tablet)
 
Regelaar helemaal los gehaald van motor en ontvanger. Vervolgens weer aangesloten op de lipo gevolgd door een steekvlam. Staat ook op film:
http://youtu.be/rX-daV5KgcQ

ESC zal wel overleden zijn? Polariteit vd lipo klopt gewoon volgens mijn lader.... Fijne zondag ben er helemaal klaar mee zo.
 
Ik heb al 4 a 5 van deze ESC in de fik zien gaan............
Er schijnt een hele serie van deze regelaars niet in orde te zijn.....
gewoon terug sturen......(als je hem bij de nederlandse dealer vandaan heb?) anders heb je denk ik gewoon pech,en zal je een nieuwe moeten gaan aanschaffen............

S6

Jeroen
 
Ik zal wel een mail opstellen voor mijn beste vrienden van rc711. Vreemde eraan is dat de ESC het wel heeft gedaan. Begin ik gelijk aan mijzelf te twijfelen, of ik misschien ergens wat verkeerd heb aangesloten bij de BX en of de ontvanger. Ik zou echter niet weten hoe dit dan verkeerd heeft kunnen gaan. De plus/min van de servo kabels zaten altijd goed. Welke ESC (niet al te duur) raden jullie aan? Ik schaf denk ik ook een Futaba zender/ontvanger combinatie aan, gevoel van de Turnigy 9xr is niet goed en wellicht was dit wel het oorzaak vd problemen met de esc
 
Sneu om te horen maar heb er nu al 4 a 5 ESC zien uit fikken ondanks dat ze het goed deden en weet ook geen oplossing hiervoor...........
Het rare is dat deze het ook gewoon deden en na een paar vluchtjes de Elco's uit fikten..............ook 1 ervan had een Orange ontvanger maar de andere hadden Futaba's........

Mijn advies om in dit soort heli's niet te bezuinige op de gevoelige apparatuur en hou het bij het origineel.
Advies neem gewoon een 6a7 kan futaba ontvanger of een S bus ontvanger....
Regelaars zijn er zat op de markt maar welke nou de beste is.................
ik heb goede ervaringen met Kontronik(staat geloof ik nog een 100lv van Remco te koop in het te koop gedeelte)


Sneu om te horen maar s6 met je verdere ontwikkelingen met je nieuwe heli

Greetz
Jeroen
 
Baal gewoon dat ik niet weer waar het probleem zit of zat. Nieuwe regelaar kopen en vergelijkbaar aansluiten is ook een risico.
 
YGE kopen en niet meer omkijken, zo'n esc heb je voor de rest van je leven. Het probleem zal wel gewoon in de esc gezeten hebben, koop je nog een aparta gryphon BEC erbij en ben je gwn klaar en hoef je je NORMAAL gezien, geen zorgen te maken.
 
YGE kopen en niet meer omkijken, zo'n esc heb je voor de rest van je leven. Het probleem zal wel gewoon in de esc gezeten hebben, koop je nog een aparta gryphon BEC erbij en ben je gwn klaar en hoef je je NORMAAL gezien, geen zorgen te maken.

Kwa budget ga ik dit niet trekken. Ik ga de clone van de YGE proberen, de YEP. Lees er veel goede reviews over. Ik geef mijn setup dus nog 1 kans met deze regelaar.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=487876

YEP 80A:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=42889
 
Oke ik ben weer wat geruster. Net de life lipo aangesloten op mijn ontvanger en deze laatste verbonden met de BeastX. Alles ging dit keer wel aan. Probleem lag dus bij de Align ESC.

yjapehyq.jpg


Kan ik nu toch alles afstellen en afwerken zodat ik als de YEP ESC binnenkomt snel gevlogen kan worden!!
 
Heb je geen losse bec dan?

Interne bec's van regelaars zijn geregeld oorzaak voor de meest uiteenlopende problemen..
Kleine inverstering, grote zekerheid. Als je hem goed kiest, heb je jaren geen omkijken
 
een losse bec wil ik ook wel op mijn 500er ,maar waar plaats ik de lipo voor deze , ik heb er geen plaats meer voor!!! :(
ook het vlieg gewicht zal dan toenemen dus ook weer minder vliegtijd lijkt me....al worden de servo's dan wel weer gestuurd door de bec lipo waardoor de vliegtijd mischien toch net zolang blijft....??

Nick
 
een losse bec wil ik ook wel op mijn 500er ,maar waar plaats ik de lipo voor deze , ik heb er geen plaats meer voor!!! [..]
Met een extra lipo erbij is het geen bec (battery eliminator circuit) meer ;) een bec soldeer je gewoon aan de connector van de esc waardoor die de stroom vanuit je lipo krijgt.

Zelf op m'n 500 met: hobbywing 60a esc met 4a bec, brain, 3xds510 en een ds650 geen problemen. Je hebt niet per se een apparte bec nodig als het verder goed werkt.
 
dat is nou niet echt bepaald ruim...
als je ziet dat ik met een 450 een losse 3 ampere bec na een jaar of 3 a 4 compleet onderuit trek...
Met mn 600 trek ik 4 ampere op mijn sloffen.

Persoonlijk zou ik een wat zwaarder bemeten losse bec erop zetten..
Feit dat je geen problemen hebt, wil niet zeggen dat deze niet komen.

Of probeer te loggen hoeveel ampere je werkelijk gebruikt.


Betreffende een BEC: doorgaans haal je de rode draad uit de ontvangeraansluiting van de regelaar, en soldeer je de bec in de aanvoerende + en - van de regelaar. Hij krijgt dan de volle spanning van de aandrijfaccu op zich, en verlaagd deze tot een 6 volt (of waar je voor kiest)
Gewichtstoename zal onder de 100 gram liggen.
En op de hoeveelheid amperes die je motor verstookt, vallen die 100 tot 200 ma per vlucht echt niet op..
Daarnaast, nu pak je de voeding voor de servo's etc ook al van de hoofdaccu af, alleen maakt de regelaar er 6 volt van.
 
Back
Top