HELP! Toch iets te overmoedig geweest.. --> 3D heli

niet lullig bedoeld, maar ik zie hier best wel wat vage problemen voorbij komen :mrgreen:

Je weet dat ontzettend veel van deze zaken met een uurtje praten al is ondervangen?
een gevorderde die even de heli een keer checkt en naloopt scheelt ook al ontzettend veel gezeur.

Daarnaast zijn er niet echt "helireparateurs"
dit is modelbouw, je wordt dus geacht zelf handig te worden ;-)
 
qmaf.jpg
u9ag.jpg
 
wat voor heli is het? merk , type , en is er geen manual van te vinden op internet?

hier zou je misschien al kunnen zien hoe hij los moet

Nick
 
Het betreft een Art-Tech Typhoon 6channel. Ik heb er een manual bij. heb hem losgehaald hoe het zou moeten, maar ik krijg niet meer los dan dat 'pistonclipje' (of hoe het ook mag heten..)
 
bijzonder.

Zo te zien moet je even de schroeven van het frame loshalen, zo te zien zijn dit twee aan elkaar geschroefde delen.
Met het frame doormidden, kun je het asje er zo uit pakken..

maar de gearmesh (afstand tussen de tandwielen) is niet in te stellen.
wat doet vermoeden dat dit gewoon altijd goed moet zitten. Dit werkt in erg veel cp heli's op dezelfde manier,
als het dan alsnog niet past, of te ver uit elkaar staat, moet er iets niet correct in elkaar steken
 
ik denk dat je gelijk heb student , frame even uit elkaar halen en je haald het asje er zo uit :p

Nick
 
Thanks guys! Het wordt me alleen iets te gek om de hele heli uit elkaar te halen met nul ervaring.. :( Dan ben ik veel te bang dat ik hem helemaal naar z'n grootje help.
 
tja ..... ...... ......

Gewoon stukje voor stukje demonteren, en zo nodig foto's maken als hulpmiddel bij de heropbouw.
Het hoort bij het heli vliegen en de hobby.
 
tja ..... ...... ......

Gewoon stukje voor stukje demonteren, en zo nodig foto's maken als hulpmiddel bij de heropbouw.
Het hoort bij het heli vliegen en de hobby.


+1 zou leer je ook goed hoe een heli in elkaar steek

en geloof me het komt er toch wel van..... het sleutelen ;)


Nick
 
heli's = sleutelen.
wil je niet sleutelen, heb je verschrikkelijk veel geld en nog meer geduld nodig.
Daarnaast zul je dan regelmatig voor jan lul op het veld staan.

Gewoon sleutelen, maak foto's
leg de uitkomende schroeven logisch weg, zodat je later ook meteen ziet waar ze terug moeten.

ga niet een aan tafel zitten, waar je 15 keer het spul op moet pakken.
gewoon uit elkaar trekken, en alles laten liggen.
iedere keer dat je het spul moet verkassen = zeer grote kans dat jouw zorgvuldig neergelegde schroeven allemaal a la ikea door elkaar gaan.

en doorgaans is het zo gepiept.
als je een beetje weet wat je doet, kan het erg snel geregeld zijn.
 
Hallo
Volgens mij is het kleine tandwiel op de foto behoorlijk versleten , je ziet dat de tanden plat zijn, vandaar het slechte contact met het grote tandwiel.

mvg Fred
 
hmz, goeie...
dat is gewoon een gestript tandwiel.

kwestie nieuwe bestellen en erin zetten.
 
Zoals sommige zeggen gewoon alles los draaien en netjes de schroeven en boutjes wegleggen..

Na een eerste crash (wat toch wel komt:rolleyes:) zal je de heli toch weer los moeten halen , en alles weer controleren en vernieuwen ,

Of even aanmelden bij een vliegclub? iedereen is altijd wel bereid om te helpen,
Maar het blijft toch beter als je het zelf doet dan bouw je gelijk ook kennis en ervaring op;)
 
tip van mij


neem plastic bekertjes in doe daar per onderdeel de schroefjes of wat dan ook in ;)

bijv 1 bekertje voor de schroefjes van het frame

1 bekertje voor de schroefjes voor vast zetten blok waar staart buis in zit , envz enzv zo blijven alle onderdeeltjes altij netjes bij elkaar :D

Nick
 
Back
Top