NK F3K Dokkum. Fryske Smiet 'm Heech Classic, Dokkum 31 augustus 2013

Op zaterdag 31 augustus 2013 wordt de Fryske Smiet ‘m Heech Classic bij de Dokkumer ModelvliegClub gehouden. DMC nodigt ons uit om de 5de wedstrijd in het NK F3K 2013 op het clubveld vlakbij Dokkum te vliegen.

Zie voor details van deze wedstrijd en de locatie: Dokkum - F3K Nederland
 
Wedstrijdleiding gevraagd!

Mijn vader, Laurens Beerendonk, zou deze zaterdag de wedstrijd leiden, maar is helaas verhinderd vanwege een begrafenis. Hierdoor kan hij slechts een deel van de dag aanwezig zijn en dat is niet handig voor een wedstrijdleider.

Bij deze wil ik een oproep doen aan iedereen: Wie wil er zaterdag wedstrijdleider zijn? Of ken je iemand die dat wil doen? Neem dan graag contact met mij op (via pb)!

Het leiden van de wedstrijd bestaat uit het bedienen van een tablet waarop de tijden worden afgeroepen. Daarnaast is het mogelijk dat er een klacht wordt ingediend, die kun je dan met hulp van de jury behandelen.

Dan nog even een update voor wat betreft de indeling van de dag:
Er zijn helaas te weinig mini-vliegers, dit betekent dat we alleen de F3K-klasse vliegen. In deze klasse zitten momenteel 21 piloten, met mogelijk één uitvaller. We zullen dus in 2 groepen vliegen, daardoor kunnen we meer taken vliegen. Ik zal er 10 uitprinten, ik neem aan dat dat genoeg is.

Ik hoor graag van jullie als iemand ideeën heeft voor wat betreft de wedstrijd leiding!

Mvg, Jorn
 
Dan nog even een update voor wat betreft de indeling van de dag:
Er zijn helaas te weinig mini-vliegers, dit betekent dat we alleen de F3K-klasse vliegen. In deze klasse zitten momenteel 21 piloten, met mogelijk één uitvaller. We zullen dus in 2 groepen vliegen, daardoor kunnen we meer taken vliegen. Ik zal er 10 uitprinten, ik neem aan dat dat genoeg is.

Ik hoor graag van jullie als iemand ideeën heeft voor wat betreft de wedstrijd leiding!

Mvg, Jorn

Is het wel handig om in 2 groepen te gaan vliegen. Met een oneven aantal zal er constant een timekeeper te weinig zijn. Ook zal het erg lastig worden om sowieso continu een coach te vinden. Tijd voor een reparatie tussendoor is er niet meer .Is het niet makkelijker om in 3 groepen te gaan vliegen. Krijg je tenminste ook nog eens rust tussen de ronden door anders word het wel erg stressen.
 
Een aantal jaar geleden is op een vliegersvergadering besloten dat we wedstrijden met zo groot mogelijke groepen vliegen met een maximum van 12 piloten per groep. Ik heb ook nog even met Theo overlegd en dit is waar wij op uit kwamen.
het betekent dat we ook meer taken kunnen vliegen en dat de groepen en beetje gelijkelijk verdeeld zijn. Intussen zijn er ook nog maar 19 piloten over, dan krijg je groepen van 6 a 7 piloten. Als je pech hebt zit je dan bij jou, Alex, of Peter in de groep en scoor je een behoorlijk laag percentage voor die ronde, terwijl je in een andere ronde met een matige vlucht misschien wel een 1000 haalt. Hier door krijg je een rare verschuiving in de scores en dat lijkt mij niet wenselijk.
Als er meerdere mensen vinden dat we toch in 3 groepen moeten vliegen, dan moet ik dat voor vanavond 8 uur weten, daarna print ik de scorebriefjes uit.

P.s.: als meer pauzes gewenst zijn, kunnen we die inlassen. Vind ik geen probleem.
 
meschien is een beetje meer tijd tussen de ronden wel fijn, heb je idd tijd om even een timer te regelen als je maatje toevallig in dezelfde groep zit. Maar het lijkt me toch dat er even gewacht kan worden totdat iedereen een timer heeft?
Meer ronden=meer vreugd;)
 
Een aantal jaar geleden is op een vliegersvergadering besloten dat we wedstrijden met zo groot mogelijke groepen vliegen met een maximum van 12 piloten per groep. Ik heb ook nog even met Theo overlegd en dit is waar wij op uit kwamen.
het betekent dat we ook meer taken kunnen vliegen en dat de groepen en beetje gelijkelijk verdeeld zijn. Intussen zijn er ook nog maar 19 piloten over, dan krijg je groepen van 6 a 7 piloten. Als je pech hebt zit je dan bij jou, Alex, of Peter in de groep en scoor je een behoorlijk laag percentage voor die ronde, terwijl je in een andere ronde met een matige vlucht misschien wel een 1000 haalt. Hier door krijg je een rare verschuiving in de scores en dat lijkt mij niet wenselijk.
Als er meerdere mensen vinden dat we toch in 3 groepen moeten vliegen, dan moet ik dat voor vanavond 8 uur weten, daarna print ik de scorebriefjes uit.

P.s.: als meer pauzes gewenst zijn, kunnen we die inlassen. Vind ik geen probleem.

Kijk even op de F3K website onder Downloads.
Daar staat het reglement dat ingaande 1 januari 2013 van toepassing is.
In punt 4 van dat reglement wordt vermeld dat er maximaal 12 deelnemers per groep zijn.

En: inderdaad het is geen punt om telkens nadat beide groepen een taak hebben gevlogen een pauze in te lassen.
Groet,
Jan
 
En het deelnemersaantal is gedaald naar 17. Pfff, wat is dit? We zijn toch niet bang voor het hoge noorden?
 
De wedstrijd op 31 augustus gaat door!

De wedstrijd op 31 augustus gaat door!

Neem genoeg ballast mee, want het gaat hard waaien!

Tot morgen, mvg, Jorn
 
Peter Nederlands kampioen 2013.

Peter kan niet meer worden ingehaald en is mijn inziens zeer terecht Nederlands kampioen 2013.
Peter gefeliciteerd!

Met nog 1 wedstrijd te gaan, gaan Alex en ik uitvechten wie er tweede en derde wordt. Theo, Vincent en Jeroen kunnen allen nog op plaats 4 eindigen.

Bas

http://www.f3k.nl/index.php?id=228
 
Bas,
Heb ik even mazzel, niemand in de familie jarig het weekeinde van de 22-ste. (kan bijna niet anders als je er 3 had afgelopen weekeinde)
Dus ik ga er zijn, dat zijn er toch al drie :)

Frans
 
Mazzel

Ik ben er met grote waarschijnlijkheid ook. Kan wellicht met iemand meerijden.

Vraagje? Gaan we nog Chinezen met z'n allen?

Met vriendelijke groet,

Hans knippels
 
Theo, Vincent en Jeroen kunnen allen nog op plaats 4 eindigen.

Ik zal er niet zijn in Swalmen, dus dat wordt mijn schrap. Gezien de scores zal ik nog heel wat plaatsjes zakken of het moet in Swalmen vergelijkbaar weer worden met Dokkum.

Is Ulrich zijn model al gevonden?
 
Helaas heb ik nog geen nieuws over Ullrich's kist. Ik heb het in een plaatselijk krantje laten plaatsen en op Facebook gezet, veel meer kan ik niet doen ben ik bang. Maar we blijven hopen!
 
Back
Top