3-uren Heemstede (zo29-9-2013)

En soms moet je de dingen ook zien zoals het is... Het is nu eenmaal een erg kleine groep die deze combo rijdt.
 
En soms moet je de dingen ook zien zoals het is... Het is nu eenmaal een erg kleine groep die deze combo rijdt.

En een kleine groep mensen zet je weg met woorden, want zo zijn we dat gewend. Niet meedenken maar je gram en gelijk halen...Top Roelof, ga zo door, dan kom je er wel.

Nou, dat waren weer bijdragen waar we allemaal wat aan hebben, we zijn weer een stuk verder..!!

De serieuze rijders zijn ook niet zaligmakend, die slaan elkaar zowat de stelling af. Iedereen weet inmiddels wel dat die "toppers" niet met een langzamere motor gaan rijden.
 
Kun je niet 2 of 3 transponders per team in rcm zetten?

Kan Martin, maar dan moet iemand opletten dat er niet 2 rijders van 1 team in de baan rijden. We hebben die leentransponders van nieuwe batterijen voorzien. Het heeft ook wel charme zo`n leentransponder die je kwijt kan raken en voorzichtig mee om moet gaan, ff terug in de oude doos.
 
Bok 2 staat nog te grazen in het kofferbakkie.. misschien een beetje olie op de zaterdag, maar meer is niet nodig.
 
Eens

Ruud, het is best een serieuze wedstrijd is maar voor de meeste deelnemers blijft het een lolletje. Met de gestelde motor/uitlaat regels trek je namelijk zeker niet de serieuze rijders (en daarmee bedoel ik de landelijke en internationale toprijders).

Mee eens, we doen ons best om daar een draai aan te geven richting de toekomst.
Hebben woensdag serieuze metingen gedaan met diverse combo's 1:8 bestuurd door Martin en Michael Salven.
De uitslagen waren vooral verrassend.

Wellicht en indien zinvol en/of noodzakelijk zal ik hier nog op terug komen.
 
Mee eens, we doen ons best om daar een draai aan te geven richting de toekomst.
Hebben woensdag serieuze metingen gedaan met diverse combo's 1:8 bestuurd door Martin en Michael Salven.
De uitslagen waren vooral verrassend.

Wellicht en indien zinvol en/of noodzakelijk zal ik hier nog op terug komen.

Enige openheid over de meetingen mag best wel. Ik heb een hekel aan hoe de EFRA de touwtjes in handen wilt houden terwijl ze geen openheid in de resultaten geven. Maar ik vermoed dat de snellere motoren niet veel meer herrie maken gezien de 5T uit zichzelf al snel getimed is.
 
Kan Martin, maar dan moet iemand opletten dat er niet 2 rijders van 1 team in de baan rijden. We hebben die leentransponders van nieuwe batterijen voorzien. Het heeft ook wel charme zo`n leentransponder die je kwijt kan raken en voorzichtig mee om moet gaan, ff terug in de oude doos.

Keuze is gemaakt Martin.
En met reden........................

Ok, maken we een gaatje erbij in de body, geen probleem. Moet je persoonlijk transponder dan worden uitgeschakeld, of kun je die door rcm laten negeren?
 
Enige openheid over de meetingen mag best wel.

Ja en nee, want straks maakt iemand zomaar een verkeerde conclusie, en wordt er toch met teveel herrie rond gereden, want we konden wel concluderen dat er fors verschil in motoren kan zitten.

1 ding kan ik je wel verklappen, Salven reed met een 2058, een 2069, en de Hipex 2095, en met de Hipex reed hij de hoogste topsnelheden, en geen verschil in rondetijden......
Ikzelf heb ook met mijn Hipex 2095 op een DS6, en dat was wel weer ff lekker hoor!..... (alleen dan wel weer 0.4s langzamer dan Salven.... da's dan wel weer jammer.....)
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft ook niet op de getal nauwkeurig te gaan maar de vergelijking in rondetijden en beleving zoals je nu beschrijft is al meer info dan we normaal zouden horen/lezen.

Maar de 5T is met een 2015 niet echt veel stiller dan een Flash o.i.d. met een dezelfde pijp, ook de interne configuratie van de 5T geeft al een idee dat die niet veel minder is dan de duurdere motoren dus ik verwacht dat de Hipex uitlaat op de duurdere motoren (bijna) een dezelfde uitkomst heeft.
 
Feit is, dat voor alle motoren de Hipex uitlaat het geluid omlaag zal brengen, alleen bij de ene motor meer dan bij de andere. We hebben een Picco/Xceed/Sonic 5 poorts Pro stock gemeten, en die maakt dus meer herrie dan een DS6.....

ik weet niet precies wat er op EFRA niveau speelt, maar wat mij betreft drukt de EFRA deze Hipex uitlaat erdoor.
 
Het grappige is dat de EFRA voor dit soor nieuwe type uitlaten een andere nummerreeks had verzonnen, ik geloof vanaf de 3100. De Hipex hebben ze gewoon tussen de 20xx series gezet.... De EFRA had geloof ik wel een doelstelling om in 2014 nieuwe afspraken te hebben of te maken over uitlaten, afwachten maar weer.
 
Ja weet ik, heb ik ook terug kunnen lezen in de notulen van de afgelopen paar jaar. In elk van deze notulen vindt je wel iets over de uitlatenkwestie, maar nergens zie ik nu concreet iets staan over harde afspraken, tenzij ik eroverheen kijk natuurlijk, want die notulen zijn nu niet altijd even makkelijk door te spitten.....
 
Back
Top