3-uren Heemstede (zo29-9-2013)

Wat zijn de reële verwachtingen?

De hoeveelheid mensen die met deze stockconfiguraties rijden zijn per klasse op 4 handen te tellen en je mag blij zijn dat de helft op komt dagen. 3 tot 5 teams per klasse maakt het niet echt een evenement... Of ga je net als de echte Le Mans de prototypes en de tourwagens door elkaar laten rijden voor een vol veld?

Niet eens zo slecht denk ik Roelof,

Op de mach hebben we dit jaar 30 rijders gehad in de 1/10 klasse,
op het NK rijden er nog eens zo`n 15, daarvan zijn er 5 mach rijders.
Dit is dus in totaal 40 rijders in de 1/10 met de motor/uitlaat combo.

In de 1/8 wordt het een ander verhaal.

met 2 rijders heb je 1 baaninzet, 1 coureur en wie staat er dan in de pits? Dat kan niet met weinig teams... Je hebt minimaal 3 man nodig in een team om te kunnen inzetten, rijden en pitten tegelijk!

Theoretisch zet de 1/10 in voor de 1/8 en vice versa, baaninzet is bij de mach goed op te lossen in de praktijk.

Aantal rijders in een team

Uit het verleden toen ik wel eens een drieuurs team naar de winst heb getankt, kan ik me herinneren dat het team uit 3 rijders bestond. 1 rijden, 1 startklaar en 1 sleutelen, laden en schoonmaken.

Een 1 of twee personen om te tanken.

Minimale rijtijd per rijder was 45 minuten.

Baaninzet was inderdaad de 1:10 bij de 1:8 en andersom.

Een drie uurs hoort op de Nederlandse wedstrijdkalender.

Gaan jullie werken met leentransponders? Dit gaf altijd spektakel en hektiek in de pits en dat hoort bij een 3 uurs.

De leentransponders worden in MyLaps RC4 niet ondersteund tot zover begrepen....

Gisteren hebben we afgesproken om zowel teams van 3 alsook teams van 2 rijders toe te laten.

Zo de Raco2000 uit Utrecht is ook ingeschreven.

@roy er staat op het inschrijfformulier nog steeds dat een team uit maximaal twee rijders mag bestaan.

Toppertje Dave, leuk dat jullie meedoen!!!

Inmiddels staan er 11 teams klaar voor de 3 uren van Heemstede,
er doen 5 1-8 teams mee en 6 1-10 team.

Misschien dat Roelof ook nog een rijder kan vinden en lekker met ze tweeen mee kan doen in de 1/8.

Er kan ook gewoon met zijn drieen meegedaan worden.

MyRCM

Greetz,

Roy

(Er kunnen nog 4 teams meedoen in de 1-10 en 5 in de 1-8, schiet dus op met inschrijven!!!!)

Welke uitlaatbocht CL 210.065 is dat nou eigenlijk? google vind niks

Back