New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Eh ja jan kwam ik wat later achter ha ha
Maar kan ook de leds verwisselen als het mij zou storen
Maar eerst vliegen met deze pracht machine met dank aan Martin.
Ps balanceer jij je props niet Jan

Ik moet de props nog balanceren, maar de resultaten met het filmen zijn tot heden zo goed dat het geen noodzaak is.

Ik had vandaag wel iets geks, bij het vliegen in de groene mode vloog hij wel van mij af en naar r/l, maar naar achteren dus terug naar waar ik stond bleef hij gewoon stil hangen, terwijl de tussen afstand meer dan de veilige 5 mtr was.

De batterijspanning was na 12minuten vliegen bij beide lipo's gezakt tot 22%, nu had ik de Lipo's dinsdag opgeladen en vandaag zo van de plank weer gebruikt en gaven beide 99% aan.
Misschien de timer maar op 11minuten zetten?

Heb jij de props al binnen aan de gang gekregen zonder GPS signaal?


Jan
 
Hoi Jan.
Gisteravond nog even met de mobius gevlogen maar was al schemerig dus vond de kwaliteit van de beelden tegenvallen.
Ik had geen last van het yellow effect ,wel had ik het idee dat de vidio soms iets schokkerig ging dus niet vloeiend had 24 framerates maar weet niet of het door de schemering kwam.
Dus anders toch een gopro,heb alleen filmpjes gezien op you tube de gopro silver vs de mobius en daar zag je overdag bijna geen verschil ,wel bij schemering daar was de gopro veel beter.
Ben nog aan het dubben of ik eerst een gopro ga aanschaffen,of toch fpv met de blade ga vliegen,vind alleen de kwaliteit van de brillen nog wat tegenvallen .
Nee Jan binnen niet geprobeerd meer om de motoren te starten en ga er ook niet binnen mee vliegen daar heb ik een kleinere quad voor.
Wat ik wel las is dat je als je geen gps signaal hebt dan start hij niet ,Dan zul je waarschijnlijk opnieuw moeten binden met je rolstick en dan gps off dan zou het moeten lukken.
Ps ondanks de schemering heerlijk gevlogen voornamelijk in de smartmode ,en dan is hij begrensd op max 45 m .
Wilde vandaag voornamelijk in de stabillity mode vliegen maar weet niet of het er nog van komt.
Gr Jan.
 
Of een netvoeding / labvoeding. Heb een paar jaar geleden zo'n ding gekocht voor een paar tientjes en zeker gezien er steeds vaker 12-volt laders meegeleverd worden is het een erg handig apparaat.

Inmiddels de nodige accu's leeggevlogen en eerste nadeeltje van de 350QX gevonden: de rubbers van de gopro-mount blijven niet altijd zitten, na elke vlucht controleren dus (heb ze zelf gezekerd met een extra elastiek). Verder alles in smart-mode gevlogen, stability nog geen behoefte aan gehad, zodra ik de neus een andere kant op wil is het een kwestie van laden, throttle cut, rudder links/rechts en weer door.

Je kunt in smartmode gewoon met je rudder sturen hoor !
 
Vanmiddag weer een vluchtje gemaakt ,alleen had weer problemen om de motoren te starten met mijn dx6i.
Eerst in de smartmode 2,5min wachten maar de led bleef groen knipperen geen gps dus terwijl ik in een open veld stond dus kon de motoren niet starten.
Toen maar naar de stability mode overgeschakeld en de blauwe led stopte na 10 sec met knipperen dus kon vliegen.
Bij de 2 de accu weer in de stability mode geprobeerd te starten maar na 2 min nog steeds een blauw knipperend led ,toen de rolstick maar wat bewogen en toe starte hij weer blijf het vreemd vind en de gas trim staat op 3 tandje naar boven.
Wat ik wel jammer vind is dat je in de smart mode op max 45 m kan vliegen en veel meer yellow hebt terwijl de wind matig was zie eerste vidio.
Weet niet of het in de smartmode met de throttle stand te maken heeft.
In de stability mode 2 de vidio veel minder yellow .alleen zie na 70m ,toch echt de leds en de rode props niet meer dus ben dan mijn oriëntatie kwijt.
Ben mijn gaui gewend en die leds zijn zo sterk dat ik ze op 140m nog wel zou kunnen zien.
Hier de smart mode max 45m en veel yellow.
5A_FWEs9JqQ[/media] 00023 - YouTube
Hier de stability mode .
PYCxXwgsevY[/media] 00022 - YouTube
Maar ben nog steeds dik tevreden met de blade :D vliegt heerlijk alleen wennen nog aan de machine.
Alleen jammer dat de kwaliteit op you tube zo belabberd word,op de pc of op mijn led tv een prachtig beeld ,dik tevreden over de mobius hoef nog geen gopro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is mij nog niet gelukt om de motoren draaiend te krijgen op mijn DX6I
Ik heb dus uit frustratie de DX5 er maar bij genomen. En dat werkt wel.
 
Net nog even een accu gevlogen, in smartmode "danst" hij een beetje maar blijft keurig op zijn plek hangen. De return home functie werkt perfekt !! eerst klimt hij wat en gaat daarna zoeken naar zijn plek om vervolgens verticaal te landen.
 
Ik heb gisteren 2 accu's leeg gevlogen.
Starten met de DX6i is idd een lastig verhaal.
Een tijdje lopen pielen om de motoren te starten.
Na een tijdje een beetje (voorzichtig) hooveren uiteraard in de smartmode :o
Op een meter of 10 hoogte en wat verder van m'n af gevlogen de comming home functie proberen.
Ik weet niet waar zijn home is maar hij ging met een rotgang rechtsaf er
keihard vandoor :confused::confused: en belande gelukkig in het net achter een voetbal doel.(miste nog net de lat :cool: )
Volgens mij wilde hij terug naar Hong Kong.
Wel even geschrokken maar gelukkig geen schade.
Iemand een idee waarom hij niet naar z'n begin positie is gegaan.
Groene led brandde constant en had dus GPS.
 
Heb jij die DX6 wel ingesteld volgens het boekje ? er moet nogal wat ingesteld worden namelijk. Ik liet het door de winkelier doen en het werkt niet.

Met de dx5 geen probleem en heb ik veel plezier met deze quad.
 
Hoi Rhelie inderdaad het starten van de motoren met een dx6 is een crime met 2 accu,s zeker in totaal 5min bezig geweest snap er geen hout van.
Bij mij vind hij de gps steeds niet hij blijft maar knipperen.
Misschien een bezitter van ook een dx6 die raad weet ,vanavond lukte het wel door met de gastrim te klooien ,maar slechte zaak als je iedere keer zo moet starten.
En een dx8 daarom kopen no way.
Pff Droneflyer dat leek mij geen lekker gevoel om met de rth je blade naar rechts te zien vliegen,wel erg mazzel dat je geen schade hebt en in het doel terecht kwam.
Staat een filmpje op you tube een gast had bij zijn eerste vlucht ook de rth gebruikt en kon een halve fles epoxy gebruiken om alles weer te lijmen .
Zal je toch een instelling niet goed hebben staan in je zender ,en knipperde de rode led wel dan.
Ik heb de functie eerst op 5m geprobeerd en dat vond ik al erg spannend.
Ik heb hem voornamelijk voor vidio werk gekocht,en in de smart mode danst hij nogal en 45 max dus dat is geen optie.
Vanavond in de stability mode gevlogen en jammer dat je dan geen altitude hold hebt ,zodat hij stil op 1 hoogte blijft.
Wel danst hij dan een stuk minder en is voor vidio werk wel geschikt ,alleen raak mijn oriëntatie snel kwijt maar misschien wil ik te hoog.
Dus vanavond de rth functie gebruikt en kwam 3 a 4m neer waar hij was opgestegen ,redelijk netjes dus.
Hebben meer mensen last van de accu stekkers ,ik heb blaren op mijn handen zo vast zitten ze ,en doe toch al jaren aan fitness :D
Gisteren ook nog even met mijn gaui 500 gevlogen ,en moet zeggen ik vind hem rustiger vliegen als de blade.
 
Laatst bewerkt:
Blade 350 QX

Er zit een E-flite lader bij de Blade 350 QX maar...
hoe laad je de accu nu op?
Op het laad apparaat zit een schakelaar met 2-cell of 3-cell.... waar moet ik em op zetten??
Verder nog een draaiknop met Amps... waar moet ik die op zetten??
En is het de bedoeling dat ik de accuklemmen op de accu van mn auto zet??

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven
 
Okee bedankt!
Ik heb een 3S 11.1V 2200mAh (24,4Wh) batterij.
Zal dus wel een 3-cell zijn.

maar waar zet ik nu de Amps knop op?
 
Je zal inderdaad een 12 volt gelijkstroom voeding moeten vinden.

Standaard zit er een 3s 2200 mAh lipo in, dus je lader op 3s zetten, en voor veilig (1C) laden de stroomsterkte (Amps knop) op max. 2,2 A.

Groet,

Ad Bakker
 
Is de accu van een auto 12v gelijkstroom?
Wat bedoel je met 1C? moet ik de Amps knop op 1 zetten met laden?

Ik heb ook een MaxxTraxx 680AC+ lader
Kan ik bovenstaande accu laden op de stand LiPo BALANCE 5.0A 11.1V(3S) ??
 
Laatst bewerkt:
Is de accu van een auto 12v gelijkstroom?

Normaal gesproken wel.

Wat bedoel je met 1C? moet ik de Amps knop op 1 zetten met laden?

Als je accu een capaciteit van 2200 mAh heeft is dat gelijk aan 2,2 Ah. De C waarde geeft aan hoe snel je een accu laadt (of ontlaadt). Als je laadt met een stroomsterkte (in ampère of A) gelijk aan de capaciteit (hier dus 2,2 Ah) dan laadt je de accu met 2,2 A van volledig leeg naar volledig vol in 1 uur. Dat noemen we 1C, als je bijvoorbeeld met 2C laadt dan gebruik je een 2 keer zo grote laadstroom (hier dus 2 x 2,2 = 4,4 A) en is je accu twee keer zo snel, dus in een half uur vol.

Normaal is op 1C laden, en dus in jouw geval met 2,2 A. Je zet de Amps knop dus op 2,2.

Ik heb ook een MaxxTraxx 680AC+ lader
Kan ik bovenstaande accu laden op de stand LiPo BALANCE 5.0A 11.1V(3S) ??

Nee, op LiPo Balance 2,2A 11,1V(3S), zoals hiervoor uitgelegd.

Groet,

Ad Bakker
 
Pff Droneflyer dat leek mij geen lekker gevoel om met de rth je blade naar rechts te zien vliegen,wel erg mazzel dat je geen schade hebt en in het doel terecht kwam.
Staat een filmpje op you tube een gast had bij zijn eerste vlucht ook de rth gebruikt en kon een halve fles epoxy gebruiken om alles weer te lijmen .
Zal je toch een instelling niet goed hebben staan in je zender ,en knipperde de rode led wel dan.

Hoi Yamahaman,

M'n instellingen staan allemaal ok.
Als ik de comming Home inschakel gaat de rode led knipperen.
Dus dat is ok, ik verder geen idee waarom hij er vandoor ging !
Het leek wel of ''hij'' de gps coördinaten volledig kwijt was :rolleyes:

-offtopic- rij jij ook motor ? Yamahaman ?
 
Er zit een E-flite lader bij de Blade 350 QX maar...
hoe laad je de accu nu op?
Op het laad apparaat zit een schakelaar met 2-cell of 3-cell.... waar moet ik em op zetten??
Verder nog een draaiknop met Amps... waar moet ik die op zetten??
En is het de bedoeling dat ik de accuklemmen op de accu van mn auto zet??

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven

Leesvoer: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand ondertussen wat nou het verschil in binden is in de normale modus,of met gps,of zonder gps.
Ik heb het idee dat je dan in bv de stability mode meer functies hebt ?.
 
Zijn er nog 350 qx vliegers op het forum :D het is zo stil of zijn jullie nog steeds onder de indruk van het machientje ;)
Begin de 350 wat te kennen ondertussen,de opstartproblemen die ik had dat gaat goed sinds ik niet meer in de smartmode maar in de stability mode start.
De smartmode gebruik ik eigenlijk niet meer ,vind de 45m en het schudden niet goed voor vidio,s.
In de stability mode vliegt hij lekker en veel rustiger schud minder ,wel jammer vind ik dat je dan geen attitude hold hebt,wel position hold.
Weet niet of er iemand problemen met gebroken props heeft ,vast niet want dan hadden we het wel gehoord :rolleyes:
Op rc groups zijn er wat klachten op dat gebied ,maar er zullen vele zijn die geen problemen hebben en HH zal hopelijk een oplossing er voor zoeken want de service is goed .
Al met al nog steeds een mooie quadcopter.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top