New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

@bdoets ,
Dit verklaard wat meer,dan heh je de QX1,met firmware versie v2 standaart uit de doos,dit betekent dus dat bij jou drone de gps module en gps antenne in de rechter achter arm zit. Gps /kompas fout herkenning betekent dat als je te dicht bij een magneet of ijzer komt, dan geeft de statusled een oranje flitst,ook als deze statusled lang oranje blijft flitsen betekent het zat je he kompas moet kalibreren, mocht je toevallig firmware versie v3 geïnstalleerd hebben,dan is dit de oorzaak van alle ellende, dus dan zul je terug naar v2 moeten,dan een kompas kalibratie( heel belangrijk) en dan zal je moeten kunnen vliegen.

Succes,
Martin.
 
Dat zou toch in de manual moeten staan? Nou ja hoe dan ook, nog nooit een oranje flits gezien.
 
Na een kort reisje ben ik weer thuis, en heb mij nog weer eens over mijn Blade 350 QX gebogen. Heb echt van alles geprobeerd maar nog nooit één prop zien draaien. Vervelend...
Is er niet iemand die redelijk met dit ding thuis is en niet al te ver uit de buurt woont (van Hilversum)? Want ik zie het mij niet lukken. Graag hands-on hulp.
 
Na een kort reisje ben ik weer thuis, en heb mij nog weer eens over mijn Blade 350 QX gebogen. Heb echt van alles geprobeerd maar nog nooit één prop zien draaien. Vervelend...
Is er niet iemand die redelijk met dit ding thuis is en niet al te ver uit de buurt woont (van Hilversum)? Want ik zie het mij niet lukken. Graag hands-on hulp.
Met de blades moet toch de throttle trim paar tikken omhoog gezet worden voordat t gestart kan worden?
En dan met yaw links rechts links rechts de hoeken in drukken? Om te starten..

Of is dat alweer verleden tijd
 
Met de blades moet toch de throttle trim paar tikken omhoog gezet worden voordat t gestart kan worden?
En dan met yaw links rechts links rechts de hoeken in drukken? Om te starten..
Of is dat alweer verleden tijd

Tja, is allemaal geprobeerd hoor...
 
Is er niet iemand in de (wijde) omgeving van Hilversum die een Blade QX heeft, en een DX6i, die mijn Blade QX en DX6i eens aan de tand wil voelen? Want het lukt nog steeds niet om het ding tot leven te wekken. Ik wil er best een uur voor rijden hoor, want zo'n vleugellamme quad is niks waard... wie helpt?
 
Dankdankdank... tja ik zou het liefst hulp krijgen zo ongeveer in het midden tussen het noorden van Overijssel en het verre België in, ik woon in Hilversum...
 
Uiteindelijk de 350QX opgestuurd naar Duitsland. Kreeg 'm terug met de melding dat het moederboard kapot was, en ze boden me een "speciaal tarief" voor een nieuw... tja zó koop je een tweedehands quad, en zó kom je aardig in de buurt van de nieuwprijs. Maar ja, zonder nieuw moederboard heb ik helemaal niks. Dus, heb het laten komen.
Daarna was er nog enig gepiel met inregelen, en ik bleek ook het kompas te moeten calibreren, maar dat lukte allemaal. En toen vloog-ie in mijn achtertuintje.
Jammergenoeg was het wat vlagerig en is mijn achtertuintje klein. Ik zei al tegen mezelf dat ik er beter even mee naar de club kon rijden... maar toen lag-ie opeens op z'n kop met 1 gebroken prop.
Maar ja reserveprops wilde ik toch al bestellen. Dus nu even pauze tot die props komen, en dan kan-ie weer.
 
Back
Top