De goeie lipo keus

zoiezo even je lipo cuttoff op ten minste 3.2V zetten ;)

verklaring: je esc meet niet de individuele cellen maar een totale spanning in dit geval kapt hij ermee als hij een 2s op 6V of lager meet. dus 1 cel kan nog 3.05V (nog goed) hebben terwijl de andere 2.95V (vaarwel lipo) heeft.

probeer eens je cellen te meten als je met die instelling heb gereden, er bestaat een kans dat je de een of meerdere cellen beschadigd heb door ze onder de 3V te trekken (lees het absolute minimum voor lipo's per cell)

probeer ze zowel vol als na even rijden eens te controleren... succes
 
Hey valk
Tot dusver kan ik je volgen maar met de zelfde lipo rij ik ook een tenshock sc401 v2 4400 kv set en daar heb ik geen problemen mee

Gr. Jeroen
 
wel dan is het in ieder geval niet je batterij... scheelt weer knaken ;)

wat het dan moet zijn zou ik ook echt niet meer weten... succes dus
 
Hey valk
Tot dusver kan ik je volgen maar met de zelfde lipo rij ik ook een tenshock sc401 v2 4400 kv set en daar heb ik geen problemen mee

Gr. Jeroen
Is het deze combo.
Of heb je daar een 2300 kv uitvoering van.
Ik weet niet wat er in hoort maar ik neem aan dat je weet wat het effect is van een 3000 kv en een 2300 kv motor en een cel meer of minder.

Traxxas Slash 4x4 or 1 8 Buggy LX2E Brushless System 3000KV Drop in Ready PNP 020334680709 | eBay

Heb je dit draadje ook bekeken.
traxxas-slash-4x4-topic-deel2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stroom wil oplopen met derde macht van Kv en/of gearing en/of band-diameter, en stroom wil oplopen met kwadraat van spanning. Dus veel grotere toenames dan je zou verwachten a.d.h.v. toename in spanning.
 
Nu heb ik 11.1 4000mah 35 c accu's maar als ik er eentje in doe rijd ie niet lekker en komt de wagen ook niet op snelheid zoals ik het eigenlijk zou en wil verwachten

Want ik denk dat ik dan 2 cells moet hebben

Als ie al niet goed loopt op 3S, zal de auto met dezelfde motor op 2S zeker niet sneller worden:
* het max. toerental neemt men 1/3 af (rpm = kV * accuspanning)
* ook het max. stroom neemt flink af (grofweg kwadraat van 0.7, dus ca. de helft).

Stroom wil oplopen met derde macht van Kv en/of gearing en/of band-diameter, en stroom wil oplopen met kwadraat van spanning. Dus veel grotere toenames dan je zou verwachten a.d.h.v. toename in spanning.
Dus veel grotere AFnames dan je zou verwachten a.d.h.v. AFname in spanning.

Het enige wat helpt om er meer pit in te krijgen:
* van 3S naar 4s
* een andere motor die bij zelfde spanning meer vermogen levert

Een andere accu met hogere C waarde zal enkel helpen wanneer je nu al heel veel stroom trekt:
* hogere C betekent dat de accu meer KAN leveren - of dat ook het geval is, hangt volledig af van de belasting cq. motor. Bij dezelfde motor zal er in principe weinig veranderen
* hogere C waarde betekent wel lagere interne weerstand van de accu. Bij gelijke stroom zal de accu dan iets minder aan spanning inleveren. Het verschil is echter hooguit een paar %.
Om dezelfde redenen zal een accu met hogere mAh waarde weinig helpen, je kunt er hooguit langer mee rijden.

Check ook even alle contacten/stekkers tussen accu/ESC/motor - daar kan ook al aardig wat spanningsverlies op treden.
 
Back
Top