Niks Garderen, niks Havelte, wel Bemmel
Niks Garderen, niks Havelte, wel Bemmel
Wat een teleurstelling, de lijst met uitgenodigde piloten was groter dan ooit en de opkomst kleiner dan ooit.
Van Friesland tot in Zuid-Limburg (lees Duitsland) waren de uitnodigingen verstuurd en de opkomst bestond slechts uit 5 personen.
Slechts de helft van de Nederlandse ploeg was komen opdagen, en de helft daar weer van vertrok nog voor de bikkelharde training begon. De ploegleider bleef in zijn ziekenbed liggen. In de pauzes werd gesuggereerd dat straffe discipline niet de weg is die we moeten gaan.
Dit in tegenstelling tot het Nederlands voetbalelftal dat eindelijk met Louis van Gaal weer de goede weg zal inslaan. Maar genoeg gezeurd over het voetbal en het bijbehorende vedettegedrag. Meer dan een eventuele Tantalusplaats (lees 2-de) zal er wel weer niet inzitten. En kijk mij er niet op aan als het resultaat slechter is omdat ik er over begonnen ben.
Waar ik bang voor was, is ook uitgekomen. Bart Rotteveel is niet langsgekomen en dit kan slechts te maken hebben met het feit dat Bart het trainen in Bemmel te duur vindt. Er bestaat misschien een relatie tussen het te snel vliegen in thermiekbellen en de Nederlandse wegen en de gezaghebbende overheid die de snelheid ter plekke vastlegt door middel van borden en controle. Han, zijn zoontje zou dit rijgedrag beter kunnen oachen, en die is niet gek heb ik mij laten vertellen. Maar genoeg gezeurd over Bart's rijgedrag.
Bij aankomst bleek slechts Its al aan het trainen (vanaf 10 uur dus 3 uur).
Tenminste, hij doet ons dat geloven

Maar genoeg gezeurd over Its en zijn trainingsgedrag.
Langzaam druppelden dan toch de uitgenodigden binnen en net als je denkt een twisterloze zaterdagmiddag te hebben komt Vincent met zijn 2-de-hands Twister2 aanrijden. Jan Somers, bedankt
Waar ik bang voor was gebeurd, maar dan in het kwadraat. Als Libelles vliegen de XX-dingen naar voor T8C Sensazione onmogelijke downwind posities. In een poging dit te pareren ben ik meermaals juist upwind gevlogen en ik ben dan ook de enige geweest die tot 2 maal toe mijn model moest ophalen aan de andere kant van de sloot (hemelsbreed 30 meter maar een wandeling van zeker 400 meter waard.)
Kletsverhaaltjes waarom ik daar vlieg en niet downwind ga probeer ik al niet eens meer te verzinnen. Heeft geen zin, Peter luistert sowieso nooit, de anderen maar half. Maar genoeg gezeurd over het luistergedrag van een DLG-er
Was het leuk, jazeker, zeer gezellig in de rookpauzes.
Mijn analyse: Meestal bijzonder moeilijk om bellen vast te houden, turbulent, Pi+(Pi^2)/5) V-stelling bij mijn nieuwe Vladimer 30/30 koolstofvleugel, ik twijfel of dat genoeg is, buitenlandingen, dat doen die XX-dingen ook, gelukkig maar, stelletje macho's die denken dat ze om de wereld kunnen vliegen met een beetje meer starthoogte.
En nu, ja nu een douche en dan aftersun spray,
Loet
P.S,
Ik ben benieuwd wie uit zijn hoofd weet hoe vaak ik "Maar genoeg gezeurd" heb gebruikt

Ik denk dat nog minder dan de helft van wat ik schrijf gelezen wordt.
Schertsfiguren krijgen meer aandacht is vanmiddag weer gebleken, maar genoeg gezeurd daarover.