Turnigy Rotomax 100cc & Dlux 250 HV

Ik heb al een tijd lang interesse in een grotere 3D kist van rond de 2,5 meter,
maar gezien de geluidslimieten op mijn eigen clubs, en de prijzen van electro setups van Hacker of Plettenberg heb ik dit niet kunnen doen.

Op youtube kwam ik een aantal zeer positieve ervaringen met onderstaande setup tegen, dus bij deze wilde ik dit gaan proberen!

Turnigy RotoMax 100cc Size Brushless Outrunner
rotomax100-main.jpg

Spec.
Battery: 12 Cell / 44.4V
RPM: 167kv
Max current: 170A
Watts: 7992w
No load current: 44V/4.5A
Internal resistance: 0.021 ohm
Weight: 2074g
Diameter of shaft: 10mm
Suggested ESC: 250A 12S Compatible
Suggested Prop: 27x12
Buddycode link:
Turnigy RotoMax 100cc Size Brushless Outrunner Motor (EU Warehouse)


Turnigy dlux 250A HV 14s 60v ESC
25202.jpg

Specs:
Max Cont Current: 250A
Max Burst Current: 275A
BEC: N/A (OPTO)
LiPo: 6~14S
NiMH: 18~42cells
Weight: 456grams
Max RPM (2-pole): 200,000rpm
Size: 135 x 77 x 50mm
Buddycode link:
Turnigy dlux 250A HV 14s 60v ESC

Beide onderdelen zijn momenteel onderweg, zodra ik deze binnen heb zal ik dit verslag voortzetten.
Mocht iemand al ervaring hebben met deze onderdelen, ik hoor graag je mening en natuurlijk tips!
 
Ik heb de rotomax 50 cc.
Hij draait na de juiste instellingen perfect.
Wel is bij de 50 cc de opgegeven kv fout.
Ze geven 172 kv op maar hij is 190 kv
Ik weet niet of het bij de 100 cc ook het geval is met een kleinere prop was het probleem op te lossen al is het rendement nu iets lager.
Als regelaar heb ik een dlux 160 amp.


verstuurd met mijn smartphone
 
En daar lag hij alweer op me te wachten toen ik thuiskwam!


Keurig ingepakt, kan wel tegen een stootje
attachment.php


omg shiny!
attachment.php


Ter vergelijking, een Turnigy 3542.
attachment.php


Zolang de ESC nog onderweg is kan ik nog niet gaan testen, maar de lagers voelen erg soepel,
en aan de perfect rechte kier tussen de bell en de as te zien lijkt de motor mooi recht te zijn.
 
das een behoorlijk loeder...:D Bij alles wat uit china komt check ik wel of alles vast zit...magneten / lagers / schroeven etc etc.

mooi hoor !
 
Maar de kist zou lichter kunnen omdat elektro minder trilt.
Maar de kist is arf zeker?
Het hangt er ook van je beoogde vlieg tijd af.
Bij mijn piper maakt het geen verschil. 50cc rotomax

verstuurd met mijn smartphone
 
De regelaar is eindelijk binnen!


Heb ze beiden even op de weegschaal gelegd, met als resultaat:

attachment.php

ESC gewicht : 444gr

attachment.php

motor gewicht : 2077gr


Om de motor te testen heb ik een losse motor mount gemaakt, mooi is tie niet maar wel handig ;)
attachment.php



De stekkers zijn besteld en onderweg, EC5 connectors van de accu's naar de bedrading om ze serieel te maken,
8mm goudpluggen vanaf de esc naar die draden.
 
Wat wegen de accu's bij elkaar?

Ik hoop wel dat je het mdf bij de verbindingen geschuurd en gelijmd heb en goede schroeven gebruikt hebt.
Want je gaat schrikken van het geweld wat er uit de tor komt.

Ik heb even voor de gein naar het gewicht tov benzine gekeken.
Als je 8000 mah cellen gebruikt zal je ongeveer 400 gram zwaarder uit komen
Met 5000 mah zal je ongeveer 400 gram lichter uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top