De 3Gx heeft in het begin wat tegenslagen gehad die enorm uit zijn verband zijn getrokken. Wel is / was de 3Gx gevoelig voor trillingen en statische elektriciteit. Maar als je de heli goed bouwt voorkom je deze problemen en kan ik uit ervaring zeggen dat de 3Gx prima vliegt op een 250, 500 en 600 heli.
Regelmatig zie ik heli's voorbij komen die niet goed gebalanceerd zijn. En ja, dan heb je met de 3Gx meer problemen dan met een Vbar. En als je een riem aangedreven staart hebt moet je rekening houden met statische elektriciteit. Ook bij de Vbar! Maar veel piloten doen er pas wat aan als het fout is gegaan. En dan is de 3Gx direct een prut apparaat.
Zeker met de nieuwe software versies is er een grote stap gemaakt. Maar helaas blijft de slechte naam de 3Gx achtervolgen.
Regelmatig zie ik heli's voorbij komen die niet goed gebalanceerd zijn. En ja, dan heb je met de 3Gx meer problemen dan met een Vbar. En als je een riem aangedreven staart hebt moet je rekening houden met statische elektriciteit. Ook bij de Vbar! Maar veel piloten doen er pas wat aan als het fout is gegaan. En dan is de 3Gx direct een prut apparaat.
Zeker met de nieuwe software versies is er een grote stap gemaakt. Maar helaas blijft de slechte naam de 3Gx achtervolgen.