Is dit de elektrostatische ontlading?

graag gedaan.

Ik heb nu 4 Compass heli's gehad en eigenlijk altijd deze dingen nagelopen, nooit staart problemen gehad....

Lol bijna nooit, mijn warp tail heeft nog wat aandacht nodig. heeft een beetje bounce op de stops en kleine wag in een hover. Ga het vanavond ff uiitelkaar halen en kijken wat er wat soepeler kan........

Maar als je staart verder goed houd in harde moves..... zou ik me niet teveel zorgen maken, aaan je servo ligt het igg niet ;)

de compass tail moet (zoals eigenlijk elke tail) super smooth lopen.

Linkjes op maat maken en zorgen dat de links soepel lopen , is dat niet zo ff de pins eruit en licht opschuren. er kunnen wat braampjes van de mal op zitten, waardoor het wat kan hangen. je kan het op de foto al wel een beet je zien .( de ronde kanten aan de voorkant waar de pin in gaat)
6564761.jpg

Verder is het I gevormde onderdeel van belang, deze moet ook super smooth lopen, ff kijken of die soepel kan bewegen, loopt ie wat stroef, ff de pins eruit drukken en licht opschuren tot het super loopt op de pitch lever.

6564779.jpg

Dit zijn de aandachts puntjes van de compass tail, heb je dat super lopen in combinatie met je gebruikte servo moet het goed komen!

Compass links zijn vaak erg strak en moeten wat geruimd worden, gewoon rustigaan wat ruimen passen en voelen of het soepel loopt zoniet nog een beetje ruimen. enz enz tot ie Butter smoot loopt die tail ;-)

Achteraf wel ff een drupje secondenlijm op de uiteinden van de pins doen. Anders durven ze er wel eens uitlopen.

Zou ik niet doen. Kan het weer vast gaan zitten. Ik heb er iig nooit last van gehad en gehoord dat ze er uit lopen.

Als je het doet heel zuinig met de lijm....

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ook maar de vraag of de lijm die je gebruikt goed hecht op het kunststof en metaal. Die passing is normaal gesproken toch wel zo dat het lastig te demonteren dus dan loopt het toch ook niet zomaar los.

Op de Logo gebruiken ze deze methode ook op de staart. In het begin was ik wat sceptisch, maar ze zijn echt nooit verschoven.

full

Zou ik niet doen. Kan het weer vast gaan zitten. Ik heb er iig nooit last van gehad en gehoord dat ze er uit lopen.

Als je het doet heel zuinig met de lijm....

Rogiër gaf me die tip toen ik mijn eerste 6hv bouwde.

Ik had het niet gedaan (vergeten) met als resultaat dat het pennetje eruit gelopen was en een spinnende heli tot gevolg. Gelukkig zonder schade kunnen neerzetten.

Daarna gewoon een drupje zapp boven op de pennetjes en zonder kicker laten drogen.

uzupapu8.jpg

Het moet natuurlijk niet maar dan zou ik het toch een tijdje in het oog houden.

Daarnet al die zaken nagekeken en inderdaad, het liep vrij stroef. Alles opgeschuurd, linkjes nog wat verruimd met ball link sizer en daarnet gevlogen. Hij vliegt PERFECT! Staart hangt mooi stil. Er stond redelijk wat wind, maar daar had ie niet zoveel last van blijkbaar, veel minder dan een 450 alleszins.
Wat een zalig machien die Atom 500! Nu nog wat 6S lipos bijkopen, want met 1 is de pret snel voorbij!

Mooi man. Super dat het nu mooi strak is!

Zijn kleine dingen maar maken een wereld van verschil.

Back