Bouwverslag :Lancia Delta Integrale (TT-02 Chassis)

Er is een nummerplaat beschikbaar, netzoals eventueel wat decals voor op de spatborden .
Aan de nummerplaat heb ik nog zitten denken toen ik de foto zat te kijken , denk dat die er nog wel op komt.De decals op de spatborden weet ik nog niet , morgen eens goed kijken bij daglicht hoe dat eruit komt te zien .
Ben er wel wijs mee ....:D
 
Ik zat niet zozeer aan de strepen te denken op de spatborden, maar bijvoorbeeld een reclame-naam, zoals Bridgestone, of iets anders, lang en dun. Of aan de zijkanten van de motorkap.
 
Ai , ik bedoel met decals reclame e.d , dus hebben we het over hetzelfde :wink:. Er is nog wat in de vorm van Martini reclame, niet zo groot maar misschien net goed , zal even kijken op de sticker vellen .
 
Final :

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En deze foto zie ik wel weer gelijk. De wondere wereld van internet, zullen we maar zeggen. In ieder geval een mooi karretje.
 
En deze foto zie ik wel weer gelijk. De wondere wereld van internet, zullen we maar zeggen. In ieder geval een mooi karretje.


Misschien komt het dat de vorige foto uit mijn fotoalbum MBF komt , en de laatste uit foto emmer .

Ik ben er wijs mee .Chassis rijdt ook heerlijk , zelfs met de ingelopen johnson motor .
 
Mooie auto, de eerste kras is altijd het ergste. En als je nou zorgt dat je voorop blijft rijden zal niemand je body kunnen raken. :p
Maar zonder dollen, er is in de rallycup respect onder de rijders mbt andermans materiaal. Maar geen garantie dat er niet gebotst wordt in het heetst van de strijd.
Een opmerking nog, buitenste lagers plastic gelaten? Alle lagers worden nat en vies. Dus ook de binnenste uiteindelijk. Ik zou toch alle lagers van metaal nemen. Niet die plastic dingen. Nergens. Na een race moet ie toch weer grotendeels uit elkaar om te servicen. (o.a. de lagers)
Ook spuit ik zelf de binnenbody altijd af met een mat witte of zilveren kleur. Hierdoor minder kans op doorschijnen van licht door de -lichte- laklaag. Bij jou lijkt het trouwens allerdings mee te vallen.:D
 
De eerste kras zal wel " zeer" doen :oops:, maar ja tis om mee te rijden en niet voor op kast, ach wie weet win ik parcour d'elegance , heb ik toch nog een prijs :).

De buitenste lagers zijn nog de stock plastic bussen, domweg omdat ik lagers te kort kwam, maar die zijn inmiddels besteld.De aandrijflijn zal toch wel weer uit elkaar moeten , mede omdat de " high speed gear set " nog onderweg is en bij binnenkomst nog moet worden gemonteerd .

Ik twijfel alleen tussen wel of geen inserts , heb vandaag even gereden op vochtige cq natte tegels , met en zonder inserts .
Met inserts glijdt de auto wat meer, meer onderstuur, zonder de insert weer meer overstuur .
Nu had ik alleen de voorste inserts eruit gelaten ,maar vindt dat zonder de inserts de band erg zacht is en soepel is .Ik denk bij een kleine jump de band te veel wordt vervormd bij neerkomen, en ga toch maar voor inserts rondom.:)
 
High speed set binnen gekomen , alhoewel speedset :?: , scheelt maar twee tandjes tov de stock spur .:confused:
Van 70T naar 68T :cool:

Ohja de lagers zijn ook binnen gekomen , kunnen de plastic glijbussen aan de binnenzijde fusee's ook weg .
 
Laatst bewerkt:
De speed gear set , is binnen gekomen, en natuurlijk gelijk gemonteerd, echter tijdens de proefrit, valt mij op dat de spur en pinion een hoog fluitend geluid maken tot op half gas , bij vol gas , gaat dit over naar een soort geratel.

Vreemd : de as , en lagers zijn goed , enig wat ik kan bedenken dat in de speed spur, meerdere gaatjes zitten , de " mesh" is een vaste afstand dmv de diverse motor bevestigingsgaten in de motormount welke men moet aan houden bij het monteren van een bepaalde pinion.
De motormount is op zijn beurt weer gefixeerd in het chassis, en kan dus niet verschoven worden .

Rara wat kan dit zijn ?

Het geluid was met de stock spur , gelijkmatig, maar deze heeft dan ook geen extra gaatjes .......
 
Gaatjes even afplakken met tape om te testen of die het geluid veroorzaken? Kun je eens een foto plaatsen van hoe de tandwielen in elkaar grijpen?
 
op zich ziet het er niet verkeerd uit :







Alles gedemonteerd en nagelopen , voor het geval maar twee nieuwe lagers gemonteerd en wat "droge PTFE"spray onder de afstandsbus gespoten .

van de week even weer proberen .
 
Da's altijd het nadeel van die inline geplaatste motoren, je kan nooit echt lekker de gear mesh bekijken. Wat ik dan wel eens doe is het inbusje van het pinion loshalen, zodat het pinion vrij op de as van de motor kan draaien, en dan voelen hoe soepel de tandwielen draaien.
 
Als ik naar de spur kijk lijken een aantal tandjes links iets geforceerd. Is die alu as nog recht? Krijg het idee dat die as enigszins slingert. Op het oog niet waarneembaar.
Heb je nog zo'n as om te wisselen?

Indoorvlieger heeft ook een goeie tip ja.
 
Back
Top