Bouwverslag Quadframe PRO SIX

Hoi Allemaal,
Ik ben bezig met de bouw van een Quadframe PRO SIX met 25mm dikke en 495mm lange armen.
Voor de liefhebbers plaats ik hier wat foto's met korte uitleg.

Hieronder alle onderdelen die ik ga gebruiken voor mijn PRO SIX.

Frame
full


Power Distribution Board
full


HobbyWing Platinum 40A ESC
full


NAZA-M V2
full


Spektrum DX8 + Telemetrie
full
full


Tarot GoPro Gimbal
full


Sluitdoppen voor de afwerking op de armen
full


Tiger Motor MT3515-15
full


Natuurlijk zullen er wellicht nog wat spulletjes bij komen maar voor nu is het dit even.
Binnenkort volgt er meer...
Bouwtips zijn uiteraard altijd welkom.

Plan is momenteel om straks op een 6S 5000mAH LiPo te gaan vliegen met XOAR 15*5 props
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben alvast bezig geweest met het in elkaar zetten van een aantal onderdelen.

Landingspoten.
Geweldig dat deze zo gemaakt zijn dat ze ingeklapt kunnen worden.
Dit zal met vervoeren goed van pas komen :)
full


full


Crash Cage
Was een beetje passen en meten maar zit nu goed en stevig in elkaar.
full
full


De binnenkant van de center plate.
Bouten voorzien van een sluitringetje en alle houders ook alvast geplaatst.
full


Alles ziet er tot nu toe geweldig uit.
Prachtig frame en over alle onderdelen is goed nagedacht.

Dit is de nieuwste versie die Quadframe momenteel aanbiedt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk ook nog de top plate voorzien van afstandsbusjes en alle gaten voorzien met de meegeleverde press nuts.

Alle boutjes die in de afstandsbusjes zitten, heb ik met sluitringetjes en een beetje transparante nagellak vastgezet zodat deze blijven zitten bij eventuele trillingen straks.
full


full


Ook heb ik het Power Distribution Board op afstandsbusjes in het frame geplaatst.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had al gehoord dat de motoren niet meteen op de geleverde motor mounts geplaatst konden worden en moest deze daarom eerst nog van wat extra gaten voorzien.

Bij de motoren zat al een plaatje en heb deze gebruikt als mal.
full


Nadat ik ze alle 6 had voorzien van extra gaten, kon de motor geplaatst worden en ook deze plaatjes voorzien worden van de press nuts.
full


full


Uiteraard alles weer vastgezet met sluitringetjes en wat nagellak

full


Dit is geweldig om te zien als je de kleine motoren van de DJI F550 gewend bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk ga ik volgen...

Tip, je kan meestal het ene motorplaatje gebruiken als mal voor de ander.. en vice versa.
Je legt ze dan op elkaar, Schroeft ze op 2 plekken vast. Dan kan je 2 gaten boren aan iedere zijde. Op die manier heb je altijd de gate exact gespiegeld zitten van elkaar.
 
2 boutjes per motor is voldoende hoor ;) dat powerbord lijkt me wat klein. Is deze dubbelzijdig? Van de niet pro was die enkel zijdig en heb ik hem niet gebruikt.

Ga je 2 accus tegelijk gebruiken? Ben ook benieuwd hoe je de tarrot gaat monteren. Was voor mij ook een vraag...
 
Die poten komen ook van quadframe.com
Deze kun je meebestellen bij het multicopter frame wat je wilt hebben.
 
Ik was ervan op de hoogte dat twee boutjes eigenlijk al voldoende was om de motoren te bevestigen, maar heb voor de looks, stevigheid en veiligheid toch gekozen om alle 4 de boutjes te gebruiken.

Wat betreft het power board...
Dat powerboard is max 150A. Met mijn motoren en bovenstaande 6S met 15" = max 6x 20A = 120A dus oké lijkt me.

Ik weet nog niet of ik met twee accu's ga vliegen. Op zich is het niet nodig en moet ik alleen maar extra accu's bestellen om door te kunnen vliegen terwijl de rest oplaad. Voorlopig blijft het er dus 1 en 1 om te wisselen.

Die gimbal ben ik ook een oplossing voor aan het verzinnen. Waarschijnlijk ga ik de tarot manier gebruiken. Twee Carbon buizen onder de heli waar ik het een en ander tussen kan hangen.

Foto's volgen :)
 
Hallo

Ik kan die inklapbare poten niet vinden op de site van quadframe.com
Zie wel de vaste poten
Heb je misschien een linkje of bestelnummer
 
2 boutjes is al uitvoerig getest met heel wat meer vermogen, dus is niet extra veilig ;) Je ziet ze ook niet dus qua looks... maar wat jij wil moet je doen :)

Die accu steunen tussen de armen zijn voor 2 accus, anders kom je niet in balans toch?

Gimbal heb ik zo opgelost:

IMG_20131107_074920_jpg.jpg
 
Nog even wat dingen kunnen doen dit weekend.
Met wat klittenband heb ik de NAZA, Ontvanger en Telemetrie vastgezet op het plaatje wat bij het frame geleverd is.
full


Ook het frame in elkaar gezet en alle motoren geplaatst.
Ziet er allemaal wel echt prachtig uit zeg.
full
full

Helaas miste ik een adapter ring maar wordt gelukkig een nieuwe gestuurd door copterdeluxe. Geweldige service!

full

full


Meteen even alle ESC gekalibreerd.
Dit gaf in het begin wat problemen maar uiteindelijk toch voor elkaar gekregen.
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook de sluitdoppen geprobeerd op de armen.
Hier komt straks een gat in en lopen de motor draden doorheen.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Ik kan die inklapbare poten niet vinden op de site van quadframe.com
Zie wel de vaste poten
Heb je misschien een linkje of bestelnummer
Het klopt dat je de poten niet zomaar kunt vinden.
Via onderstaande link kom je wel bij de poten terecht maar bij bestelling even aangeven dat je de nieuwste versies wil hebben.

Wat je daar ziet zijn namelijk de oude versie van de poten. Nieuwe versie is de foto zoals ik hem heb.

www.quadframe.com ? Landing leg for 25mm arms
 
2 boutjes is al uitvoerig getest met heel wat meer vermogen, dus is niet extra veilig ;) Je ziet ze ook niet dus qua looks... maar wat jij wil moet je doen :)

Die accu steunen tussen de armen zijn voor 2 accus, anders kom je niet in balans toch?

Gimbal heb ik zo opgelost:

IMG_20131107_074920_jpg.jpg

Je hebt inderdaad gelijk dat het op zich niet nodig is maar ach, ze zijn er dus doe ik het ook maar. Uiteraard waardeer ik je inbreng wel.

Ook is het correct dat ik twee arm steunen voor de LiPo's erbij heb liggen.
Ik was hier nog niet helemaal over uit en heb ze daarom meteen mee besteld.
Ik ga hier nog maar eens goed over nadenken.
Waarschijnlijk wordt het toch het Tarot idee d.m.v. twee buizen.

Om nu twee x 6S LiPo erop te gaan liggen vind ik nogal wat namelijk. Daarom twijfel ik er ook zo over.
 
De alu balkjes zitten met tywraps op de alu buisjes. Simpel een gaatje boren net achter het buisje aan de onderkant in de balk. Stukje tape ertussen tegen verschuiven en het zit goed vast. Heeft deze bouwer helaas niets aan met dit onderstel... mmmh.

2 lipos erop is zwaarder dus stabieler met wind en bijna de dubbele vliegtijd. Kwestie van kiezen inderdaad. Accu onder het frame moet je knutselen of heb je daar een oplossing voor? Had ik eerst ook, was onhandig. Op de buizen kom je er super bij.

Btw, de naza zit met klitteband op de plaat? Dat lijkt me niet star genoeg....... de regelaren moet je ook tegelijk kalibreren voor het beste resultaat, niet ieder apart. Dan kan er altijd nog een miniem verschil in zitten.
 
De alu balkjes zitten met tywraps op de alu buisjes. Simpel een gaatje boren net achter het buisje aan de onderkant in de balk. Stukje tape ertussen tegen verschuiven en het zit goed vast. Heeft deze bouwer helaas niets aan met dit onderstel... mmmh.

2 lipos erop is zwaarder dus stabieler met wind en bijna de dubbele vliegtijd. Kwestie van kiezen inderdaad. Accu onder het frame moet je knutselen of heb je daar een oplossing voor? Had ik eerst ook, was onhandig. Op de buizen kom je er super bij.

Btw, de naza zit met klitteband op de plaat? Dat lijkt me niet star genoeg....... de regelaren moet je ook tegelijk kalibreren voor het beste resultaat, niet ieder apart. Dan kan er altijd nog een miniem verschil in zitten.

Die Naza heb ik op deze manier ook altijd op mijn DJI F550 gehad en werkte prima. Zit stevig vast dus lijkt het me voldoende. Moet wel heel gek gaan om hem eraf te vliegen.

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk over die stabiliteit en zo maar ik weet het gewoon echt nog niet.
6S met 15*5 XOAR is een prachtige setup, ook als je het narekent met eCa. 2x 6S is weer teveel volgens mij.
Haha, ik kom hier nog op terug. Ga nog maar eens goed nakijken.
 
Back
Top