Blade 500X

hek upgrade, niet goedkoop maar effectief

Het hek van de Blade 500X is compleet upgrade,
en je zou het niet geloven: geen speling in de hek-sturing !!!

Eigenlijk wilde ik nog gain lager zetten,
maar nadat de heli nieuw eigenlijk goed gevlogen was,
niks verandert, gain staat nog steeds op 68 en 67 in idle.

Morgen word die opnieuw getest, maar nadat ik gigantisch veel
speling in de plastic units gehad heb, denk ik het moet goed zijn.

Eindelijk tevreden vliegen :lol: met de Blade 500 X ???

Groet
Uwe
 
ha ha, foto vergeten, niet goed, omdat het donker is, maar wel te zien:

full


gr. Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Blade 500X heeft 4 lipos gevlogen:

met dat nieuwe upgrade hek vliegt die stukken beter,
waar is nu het limiet ??? :olympic:

vliegen , ook in idle met de 2900 mAh 25 C origineel Blade is te doen,
ga je iets hoger zo als 3300 mAH 30 C, zo kom je snel aan de grens van de heli
sterke pitchpumps :puppydogeyes: met een 4000 mAh 30 C gaat het hek meteen beantwoorden,
hover bij veel wind is echt super, :lol:
alleen het geringe gewicht van de vogel voel je snel :onweer:

mooi gevlogen, Uwe
 
Wat weegt de Blade 500X vliegklaar en met de originele lipo Uwe?

ik zelf heb geen keukenwaag,
alleen zo'n mini waag tot 300 g
op een persoon weegschaal weg ik met de heli en lipo in de hand
1,9 kg meer

volgens Blade weegt die vliegklaar 1,76 kg

groetjes van Uwe
 
2014

Die nieuwe seizoen is al weer begonnen:

vandaag 40 minuten kunnen vliegen met de Blade 500 X,
rustige rondjes bij temperaturen van 10 graden
en een stevige wind (rond 25 km/h),

dat is het element, waar die Blade uitstekend goed vliegt,
begin je met 3D, vraag je snel voor wat dat X eigenlijk staat,
maar nog eens, voor de :lol: "Otto-Normal-Verbraucher"
is het een super heli.

Groet
Uwe
 
Rustig aan doen met de heli is vandaag gelukt,
instellingen iets verandert, heel weinig Expo
en via een schakelaar D/R op 100% en 70 voor landen.

Dus 30 minuten vliegen.

Ook loops gevlogen,
mooi als je de kracht bij een voorwaartse loop gaat voelen,
alleen het hek red het niet bij extreem vliegen,
het kan de koppel gewoon niet tegen, b.v bij extreem pitch pump,
naja, daar voor is de heli ook niet gebouwd.

Groet
Uwe
 
zo te zien spatte de tail uitelkaar, en dat was een bekend probleem bij de 500 3D en X versie. De tailblade holders voldeden niet.

Is een terug roep actie geweest en de nieuwe kits hebben aangepaste grips. Las ik gisteren toevallig op helifreak, en volgens mij alleen bij modellen verkocht in de VS en Canada.
 
De grootste schade is volgens mij ontstaan omdat hij negatief pitch trok. Had hij TH gepakt was er niets aan de hand geweest.
 
idd TH en rustig met een piro aan de grond zetten....Veroorzaakt meestal de meeste schade als je under power de grond kust.........

Ik had vorige week een ruige landing na een auto, heli tipte net over naar rechts door een correctie die niet had gemoeten, maar dus weinig rotor snelheid, paar linkjes los en wat gras en dirt op de heli........

oppoetsen linkjes er weer op en weer vliegen.....
 
Hallo,

heel kort mijn commentaar
( ik ben hier druk bezig op werk-vakantie)

....tail uit plastic is echt een ramp,
Die van mij is ook tijdens vlucht gebroken,
nu zit alu-upgrade op, goed maar ook duur

.....grote schade in de gym-zaal op de harde vloer,
maar wie erkend op zo iets tijdens een rustige hover

....throttle hold en neerzetten zou veel schade minder afleveren

....het is zo iets ook gebeurt (???) bij een andere merk,
maar te vaak problemen aan de start bij Blade

Veel power in een lichte vogel! ,
maar ik zou niet meer voor kiezen
en liever doorsparen voor een heli met meer kwaliteit .

Groet
Uwe
 
6 lipos met mijn 500er "trainer" gevlogen,
ik kan de fout niet vinden,
hoezo dat hek niet beter is,
heel heel jammer voor een X - heli

Groet
Uwe
 
Hoi Rene,

ik ben van plan a.s. woensdag op het plekje in L'dam te vliegen,
het weer zou mee spelen,
anders de Blade kan wel wat wind, alleen geen regen, ha ha

aan de heli is niks te zien of te voelen,
vliegt ook prima,
na ja, tot je wat meer actie vraagt,
da denk je weer , die vliegt uit elkaar in de lucht !!

bedankt,
Groet
Uwe
 
Wat ik nog ga proberen,
is de gain helemaal terug draaien,
en dan misschien ook de eind-punten te veranderen.

Groet
Uwe
 
eindelijk

..eindelijk de fout gevonden bij mijn Blade 500 X:

twee dingen waren niet goed:
.. dat kleinere mankement was,
dat de servoarm niet helemaal haaks stond,
en vervolgens de pitchslider de eene kant niet genoeg deet,
maar aan de andere kant tegen het limit aan kwam,

het was alleen te corrigeren, de servo-arm draaien (bovenste kant naar beneden)
da krijg je precies het midden,
alleen met een tandje daarnaast was het niet goed,

dus dat was aan de begin al niet goed,
en aan de begin vlog ik natuurlijk iets voorzichtiger,
en het probleem kwam n.v.t.

.. ja en dat tweede, jullie zullen het raden:
de gain in idle was te hoog,
Blade advisiert gain 68 / 67 (voor N / idle 1)
nu staat die op 64 / 62

trouwens kan je ook rate-mode instellen,
hier komt een 30 goed om mee te vliegen.

..dus ook dit kwam niet echt aan de bovenkant,
als je met de heli alleen wat rondjes vliegt,

vandaag:
alles mee genomen wat ik had,
en ik ben pitchpumbs doen met echt plus 13 min 13 pitch en 100 throttle flat,
de heli deed het goed,
en ook vol vooruit en vol achteruit met een haakse bocht deed hij goed,
gisteren nog zou de heli bij zo een manoeuvre uit elkaar geschoten zijn,
ben ik overtuigt van,
maar vandaag deed hij het netjes,

weer wat geleerd,
en ik dacht nog ...

dat kan toch niet zijn, dat een X heli niet vliegt !

Groet
Uwe

en bedankt voor alle tips en goede worden,
en Rene, ja mag wel morgen komen,
ook vliegen ze allemaal goed, ha ha
 
Netjes en goed dat je het gevonden heb en zo weer vertrouwen krijg in je Blade..........EN NU WEL HEEL HOUDEN..... niet dat je straks zo overmoedig ben met dit beestje dat de grond toch iets harder en lager was dan je dacht;)
S6

Jeroen
 
Back
Top