Servo werkt niet

Hoi
Ik was mijn servo's juist aan het instellen van mijn Align t-rex 600e pro en op eens werkt de pitch servo niet meer?
Ik dacht dat het was om dat hij te warm wert heb hem dan een nacht laten afkoelen en weer geprobeerd maar hij werkt nog altijd niet.
Kunnen jullie mij helpen?
 
Welk onderzoek al zelf gedaan, welke oorzaken heb je zelf al uit kunnen sluiten?
Servo op andere ontvangeruitgang geprobeerd? Werkende servo op betreffende ontvanger-uitgang geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Wat was je aan het doen toen die "opeens" stuk ging?

Niets gebeurt zomaar vanzelf.

Koppelstang te lang of te kort gemaakt dat de servo verder werd uitgestuurd door de ontvanger dan hij mechanisch kon, of heb je softwarematig de boel in de war gestuurd?
 
Als je dacht dat het kwam omdat hij te warm werd.... dat kan heel goed kloppen: als je gewoon je servo's aan het instellen bent hoort er niks warm te worden, en blijkbaar gebeurde dat wel (anders hoefde je het niet de hele nacht laten afkoelen....)

Nu is de 10.000 Euro vraag: Waarom werd die servo warm????

Groet, Bert
 
Nu is de 10.000 Euro vraag: Waarom werd die servo warm????

Groet, Bert

Mag ik even vangen!!!
Ik wist niet dat er op dit forum PRIJSVRAGEN waren.

Bankgegevens verder via pm?

Zodra prijzengeld op mijn rekening staat ,krijgt de TS een nieuwe servo van mij!
Heerlijk : twee vliegen in èèn klap geholpen.

Mvg KASSA!!!!!! Richard
 
Wat was je aan het doen toen die "opeens" stuk ging?

Niets gebeurt zomaar vanzelf.

Koppelstang te lang of te kort gemaakt dat de servo verder werd uitgestuurd door de ontvanger dan hij mechanisch kon, of heb je softwarematig de boel in de war gestuurd?

Als je de trothel stick naar boven zet zouden de bladen op +12° graden moeten staan maar dat is niet het was maar +3° en was het aan het proberen het op +12° te krijgen en opeens viel de arm van de pitch servo naar omlaag.
 
1.Als je de trothel stick naar boven zet
2.en opeens viel de arm van de pitch servo naar omlaag.
3.en was het aan het proberen het op +12° te krijgen
1 en 2
je beweegt servo A en gaat daar aan klooien (3) daarna valt servo B naar benden :rolleyes:
(volgens mij is trottel (A) het gas en pitch (B) de bladverstelling)

Ik denk dat ik de joker ga inzetten, dit klopt niet.

Verder geef je geen antwoord op de vraag:
Wat was je aan het doen

Koppelstang te lang of te kort gemaakt dat de servo verder werd uitgestuurd door de ontvanger dan hij mechanisch kon, of heb je softwarematig de boel in de war gestuurd?
 
1 en 2
je beweegt servo A en gaat daar aan klooien (3) daarna valt servo B naar benden :rolleyes:
(volgens mij is trottel (A) het gas en pitch (B) de bladverstelling)

Ik denk dat ik de joker ga inzetten, dit klopt niet.

Verder geef je geen antwoord op de vraag:

Als je de trottel omhoog zet gaan de bladen toch ook om hoog of heb ik het verkeerd

En ik het de koppelstang niet te lang of te kort gemaakt ik heb alles gedaan zoals het in de boek staat
 
of heb ik het verkeerd

:(

Geen idee, ik kan heel goed logisch nadenken, maar die heli termen in het engels zeggen me niet veel.
Als ik jouw tekst omzet naar mijn boot gaat het roer dwars uit als ik meer gas geef...............................
Verder moet ik info uit je trekken en zonder de juiste info valt er op afstand niets te denken.

Als jij dingen doet volgens het boek en de servo wordt warm ligt dat niet aan de drukinkt.

Wees maar niet boos, ik blijf wel weg, sorry dat ik je stoorde. :D
 
Die Baggeraar toch ....
(volgens mij is trottel (A) het gas en pitch (B) de bladverstelling)

Ik denk dat ik de joker ga inzetten, dit klopt niet.
Bij een helicopter klopt dat wel. Beetje veel werk om uit te leggen maar aan je joker heb je niks, je zit er helaas echt naast :-)
Als je het per sé met een boot wilt vergelijken; de motor loopt met een vast toerental, met de gashendel verstel je de spoed van de schroef en ga je dus harder of zachter.
 
Ff terug naar het begin.

Even bedenken dat wij achter een scherm zitten, jou niet kennen, niet zien wat je doet of gedaan hebt.
Alles wat wij weten, gaat via jou, en wat jij ons verteld.

Op dit punt zijn we dus niet veel verder, want je hebt nog niets nieuws verteld.

Dus, paar vragen:
- wat voor heli praten we over, nieuw, 2e hands, hoe oud
- flybar of flybarless
- wat voor servo's, merk en type (staat erop)
- wat voor stroomvoorziening

En dan de klapper:
Wat was je nou echt aan het doen?
Als de standaard servo's erin zitten, is er dus een align ds610 spontaan overleden.
Die dingen doen 12 kilo op 6 volt...
Die gaan dus niet zomaar omlaag vallen of stoppen.
Je moet ze wel heel er klem zetten om ze te blokkeren.

Hebben de servo's een tijd tegen een eindpunt aan staan duwen? (kunnen ze niet tegen)
Staat er 6 volt op het systeem? (meten met een multimeter)
Als het spul nieuw was, terug naar de winkel.

De servo viel trouwens zo omlaag zei je? Dus je kunt de hevel heen en weer halen zonder weerstand?
Zou inhouden dat er geen stroom op staat...
Check de draad eens ERG goed.l
-
 
Ff terug naar het begin.

Even bedenken dat wij achter een scherm zitten, jou niet kennen, niet zien wat je doet of gedaan hebt.
Alles wat wij weten, gaat via jou, en wat jij ons verteld.

Op dit punt zijn we dus niet veel verder, want je hebt nog niets nieuws verteld.

Dus, paar vragen:
- wat voor heli praten we over, nieuw, 2e hands, hoe oud
- flybar of flybarless
- wat voor servo's, merk en type (staat erop)
- wat voor stroomvoorziening

En dan de klapper:
Wat was je nou echt aan het doen?
Als de standaard servo's erin zitten, is er dus een align ds610 spontaan overleden.
Die dingen doen 12 kilo op 6 volt...
Die gaan dus niet zomaar omlaag vallen of stoppen.
Je moet ze wel heel er klem zetten om ze te blokkeren.

Hebben de servo's een tijd tegen een eindpunt aan staan duwen? (kunnen ze niet tegen)
Staat er 6 volt op het systeem? (meten met een multimeter)
Als het spul nieuw was, terug naar de winkel.

De servo viel trouwens zo omlaag zei je? Dus je kunt de hevel heen en weer halen zonder weerstand?
Zou inhouden dat er geen stroom op staat...
Check de draad eens ERG goed.l
-

Het is een Align t-rex 600e pro met flybar nog nieuw en nooit mee gevlogen
Als ik de servo arm wil bewegen zit er een klein beetje weerstand op.
 
Die weerstand is de tandwielen en de motor. Blijkbaar wordt de motor niet bekrachtigd, dus is de draad kapot, of de print in de servo.

Hoe dan ook, als de heli nieuw is, is dit gewoon een garantiegeval.
Die servo moeten ze wisselen.

Hoe is de stroomvoorziening geregeld, op hoeveel volt staat deze?
Zekerheid voor alles ;-) de ds 610 mag maximaal maar 6 volt hebben.
Staat er meer op, houden ze het niet lang vol.
 
Back
Top