Mini H blackout

Heb niet zon haast.. Komt later wel.. Maar heb met dezelfde instelling ook dus die Tigers gevlogen en Cobra's.. Conclusie: Met Naza maakt mekaar niet zo heel veel...
(Kan met niet gelimiteerde flight controlers anders liggen natuurlijk)
 
Hey,

Jullie vliegen met die Cobra motoren toch ook op 4s? Waarom zou dit bij mij niet goed gaan? Als ik gas begin te geven zijn er 2 motoren die er ineens mee stoppen en vervolgens weer opspinnen... Ik kan maar niet gevonden krijgen wat er mis gaat.

Het zijn 12A SimonK Esc's, zouden die de timing verliezen? Er word niets heet dus ik denk niet dat er ergens iets krom is, op 3s vliegt hij perfect...

Iemand een idee welke richting ik nog in kan zoeken....?
 
Hier nog een mini h vlucht van gisteren. Lekker op snelheid.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Garbunkel...

Op een ander forum heb je dit geschreven:

That was me. I am using Afro ESC 12Amp without problems. Next thing to test is the MN1806 on 4S and HQProp to see if that's a good combo. I think the HQprop on 4S with MN1806 might work out very well actually.
I already did a quick LOS flight, which seemed great. It's a rocket ship!
Just make sure you update the afro firmware, cause the default one is too old and some type of motors may stall. However on the cobra it seemed that old firmware was also working fine.

Stallen... bedoel je daarmee dat ze ophouden en weer verder gaan draaien? Zou het dan dus kunnen dat ik dat probleem heb omdat mijn SimonK te oud is?



@Roni (als die dit toevallig leest)
Weet jij welke versie Firmware er op de ESC's van die Mini-H stonden? En had je wel eens op 4s gevlogen?

Thanks alvast aan beide!
 
@Garbunkel...

Op een ander forum heb je dit geschreven:



Stallen... bedoel je daarmee dat ze ophouden en weer verder gaan draaien? Zou het dan dus kunnen dat ik dat probleem heb omdat mijn SimonK te oud is?
Ja dan raken de esc en de motor uit de sync. Je hoort dan ook een haperend geluid. Maar eigenlijk hoor je dit geluid ook wel op een vergelijkbare manier als er een slechte soldering is.

Wat voor motoren had je dan?
 
Hey,

Jullie vliegen met die Cobra motoren toch ook op 4s? Waarom zou dit bij mij niet goed gaan? Als ik gas begin te geven zijn er 2 motoren die er ineens mee stoppen en vervolgens weer opspinnen... Ik kan maar niet gevonden krijgen wat er mis gaat.

Het zijn 12A SimonK Esc's, zouden die de timing verliezen? Er word niets heet dus ik denk niet dat er ergens iets krom is, op 3s vliegt hij perfect...

Iemand een idee welke richting ik nog in kan zoeken....?

heb de cobra's ook op 4s, en zelfde regelaars. geen problemen tot nu toe.laatste software er op , mrt 2014.wordt niets warm of andere rare dingen. het proberen waard...
 
Het zijn de Cobra 1960kv... Het zijn zover ik begrijp Afro ESC's 12Amp SimonK.

Als ik throttle geef dan draaien ze netjes op.. Net voor het opstijgen stoppen de motoren dan "random" een fractie van een seconden.. Daarna pikt hij het weer op en begint weer te spinnen. Dit gebeurd dan zo elke paar seconden per motor..

Ik zou zeggen dat hij inderdaad een sync probleem heeft tussen ESC en motor..

Vreemd vind ik dat op 3S het hele probleem niet bestaat.

Ik hoop komende week mijn AFRO programmer te krijgen.. en zal eens proberen dan.
 
Cobras zijn tot nu toe de meest tolerante motoren wat betreft de sync issues op de afros. De 2300-2400kv varianten hebben er bijna allemaal sneller last van.
Er zijn wat issues op 4s en sync problemen gerraporteerd die reproduceerbaar waren met oudere versies. Zelf had ik het nooit ervaren maar iemand anders kon het reproduceren bij extreem snelle flips of rolls. De huidige maart versie is safe en goed uitgetest door mij en anderen!
 
Cobras zijn tot nu toe de meest tolerante motoren wat betreft de sync issues op de afros. De 2300-2400kv varianten hebben er bijna allemaal sneller last van.
Er zijn wat issues op 4s en sync problemen gerraporteerd die reproduceerbaar waren met oudere versies. Zelf had ik het nooit ervaren maar iemand anders kon het reproduceren bij extreem snelle flips of rolls. De huidige maart versie is safe en goed uitgetest door mij en anderen!

Dan gaan we die proberen.. Ik vind het dan overigens wel vreemd dat dit bij mij gebeurd. Wellicht zit het probleem dan toch ergens anders. Ik zal ook de hele kabelboom eens na gaan kijken.
 
Dan gaan we die proberen.. Ik vind het dan overigens wel vreemd dat dit bij mij gebeurd. Wellicht zit het probleem dan toch ergens anders. Ik zal ook de hele kabelboom eens na gaan kijken.

Ik zou inderdaad de opties overwegen en solderingen nachecken. Heb eigenlijk behoorlijk wat vluchten gehad op de oudere versies en vooral 20-9-2013 en heb het zelf nooit gehad. Het is garchu op rcgroups die het enkel kon reproduceren bij een flip van 800-900deg/sec en dat doet een gemiddelde gebruiker niet.

En flashen is zo gebeurd. Misschien zijn er mensen bij jou in de buurt die het kunnen doen. Markjuh die heeft zon tool bijvoorbeeld.
 
Raar probleem is dit idd.
Regelaars zijn 2 maand geleden aangekocht. ..ik heb ze zelf niet geflasht, is gewoon default fw.

Ik vlieg er al lang mee zonder problemen, ik zou alles nog eens nakijken.
De afros met cobra motoren zijn een pefekte combi op 4s.

Het is een ander probleem dan de sync denk ik.
Welke fc heb je er nu op? Met nanowii vloog het perfekt.

Check alle solderingen, zou ook door een defekte fc kunnen komen...zo'n probleem is soms moeilijk te vinden.
Je kan er de nieuwe simonk op flashen..als het nog niet goed is een ander fc testen.
Als je multiwii vliegt probeer dan effe een andere firmware.
 
Heb je bullet connectors nog op die afro esc zitten? Al een keer zeer slecht soldeerwerk gezien aan die connectors waardoor hij af en toe contact verloor.

Heeft volgens mij niks met firmware te maken dit.

Je kunt motoren en esc van arm verwisselen om te kijken of het probleem mee verhuist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op 4s, alles deed het 100% perfekt.
Welke fc heb je er nu op?

MWC Mini Dsm2 Multiwii...

Dan zal er inderdaad toch ergens een soldering niet goed zijn of een kabelbreuk...
Dat word een avondje solderen :) Komt wel goed.

Heb je bullet connectors nog op die afro esc zitten?
Je kunt motoren en esc van arm verwisselen om te kijken of het probleem mee verhuist.

Geen Bullets.. alles gesoldeerd. En ik heb ondertussen alles wel functioneel getest , maar dan onbelast. Dus alles werkt, maar solderingen en kabels heb ik nog niet getest. Nogmaals.. of 3S vliegt hij perfect, of het lijkt perfect...
 
Als op 3s perfect werkt, is de kans op slechte soldering nagenoeg uitgesloten.
Je trekt dan ook behoorlijk stroom, en als er iets niet goed is, zou je het zws ook daar moeten gaan zien. Dat het niet opvalt kan natuurlijk wel...

Zou het eerst gewoon zoeken bij een sync probleem.
 
Ik heb met deze combo gevlogen en het ging en gaat nog altijd vlekkeloos.
Zou me verbazen dat de sync ineens niet meer goed is....maar he...alles kan in multicopter wereld..
Als je alles al hebt geprobeerd en het lukt nog steeds niet probeer het eens met een ander fc.
Met nanowii en naze32 werkt het perfekt.
Je bent altijd welkom , wil wel mee kijken naar het probleem ;)
 
Ik heb met deze combo gevlogen en het ging en gaat nog altijd vlekkeloos.
Zou me verbazen dat de sync ineens niet meer goed is....maar he...alles kan in multicopter wereld..
Als je alles al hebt geprobeerd en het lukt nog steeds niet probeer het eens met een ander fc.
Met nanowii en naze32 werkt het perfekt.
Je bent altijd welkom , wil wel mee kijken naar het probleem ;)


Thanks komt goed.. ik pruts nog wel een eindje verder :D ... Vanavond kan ik meer zeggen. Hopelijk heb ik dinsdag of woensdag mijn Afro programmer binnen.
 
Ik heb met deze combo gevlogen en het ging en gaat nog altijd vlekkeloos.
Zou me verbazen dat de sync ineens niet meer goed is
....maar he...alles kan in multicopter wereld..
Als je alles al hebt geprobeerd en het lukt nog steeds niet probeer het eens met een ander fc.
Met nanowii en naze32 werkt het perfekt.
Je bent altijd welkom , wil wel mee kijken naar het probleem ;)

Geen idee of je hier de 4s setup bedoeld, of dat je enkel met 3s hebt gevlogen...

Stukje uitleg van deze prutser.. Wie weet word het daar wat makkelijker van om te begrijpen wat er eigenlijk gebeurd.... (niet speciaal voor iemand bedoeld, maar ALGEMEEN)

Bij wijzigen van 3 naar 4s heb je een behoorlijke toename van het aantal rpm, Dus de regelaar krijgt ook meer , veel meer te doen. Alles word ook veel kritischer, want het komt veel nauwer deze timing.

De pulsen worden steeds sneller... Dus zo heel raar is dat op zich niet. Dat iets op 3s prima loopt en op 4s niet. Dit zagen we heel veel bij de large pole motoren, op bv 4s prima, op 6s drama.

De sync is niet een losse draad of verbinding. welke dus goed of niet goed is. Dus het is niet een vaststaand iets. Het is een "berekenend" iets. Vandaar ook de naam "timing". Zie het als ene ontsteking van een motor. Dat moet ook precies goed gaan anders loopt het niet. Dat is me tonze bl motoren precies net zo...

Er worden altijd 2 draden aangestuurd, en op de 3e "meet" hij waar de motor is. Deze wisselt steeds, omdat de motor draait. Dus om en om worden 2 draden aangestuurd, en op de 3e "controleert" hij het. Let op het wisselt steeds over de 3 braden!!! Je hebt niet 1 vaste meet draad zeg maar, of vaste power draden!! Daarom kun je de draairichting ook omkeren door 2 van de 3 te verwisselen.

Annyway..
Zo "berekend" hij dus wat hij moet doen. Is een veel technischer verhaal, maar hier komt het ongeveer op neer...

Als je programma (simonk) niet helemaal is afgestemd op deze motor, werkt het dus niet. Programma's kan je aanpassen, en dat gebeurd dus dan ook..
Large pole cout motoren, en smal hi-rev motoren, zijn wat lastiger te proggen dan de "normale" motoren....

Nogmaals, het is ene heel simpele uitleg en is enkel voor het idee, een probeersel van mij,om een en ander makkelijk begrijpbaar te maken...
 
Back
Top