Mini H blackout

De leverancier geeft ook op dat de cobra's geschikt zijn tot 3s....met 4s zit je ook over de grens van wat opgegeven wordt toch ;)

Nee hoor, want je blijft binnen de opgegeven vermogen. Cobra is eigenlijk meer voor grotere props op 3s ontwikkeld vandaar.

Op apc 6x4 ga je richtinf 240watt! Bijna 20amp draw. Dat is wel heel erg gek! De hq 6x3 prop doet het wat beter, maar erg veel levert het niet op te opzichte van 5x3 gemfan

Nee hoor, want je blijft binnen de opgegeven vermogen. Cobra is eigenlijk meer voor grotere props op 3s ontwikkeld vandaar.

Op apc 6x4 ga je richtinf 240watt! Bijna 20amp draw. Dat is wel heel erg gek! De hq 6x3 prop doet het wat beter, maar erg veel levert het niet op te opzichte van 5x3 gemfan

Ik zie geen opgegeven vermogen op 4s bij de Cobra's staan.

22% is een aardige toename in thrust vind ik met HQ6x3 tov GF 5x3. En bovendien zakt het toerental nauwelijks in. Volgens mij een teken dat het motortje het wel aankan.

Ik zie geen opgegeven vermogen op 4s bij de Cobra's staan.

22% is een aardige toename in thrust vind ik met HQ6x3 tov GF 5x3. En bovendien zakt het toerental nawelijks in. Volgens mij een teken dat het motortje het wel aankan.

Of je een motor op 3s of 4s vliegt. Totale max vermogen is gelijk. De fabrikant geeft op dat deze motor tot wel maximaal 130watt getest is. Met 4s en 5x3 kom je hier precies aan.
Zijn zonder dat ze daarvoor ontworpen waren ideale 5inch 4s motoren

Of je een motor op 3s of 4s vliegt. Totale max vermogen is gelijk. De fabrikant geeft op dat deze motor tot wel maximaal 130watt getest is. Met 4s en 5x3 kom je hier precies aan.
Zijn zonder dat ze daarvoor ontworpen waren ideale 5inch 4s motoren

Da's raar want volgens de specs van cobra is het max vermogen op 2s 90watt en op 3s 130 watt. Dan zal het op 4s toch wel hoger zijn neem ik aan (180w)?

Totale max vermogen is wel degelijk afhankelijk van het voltage.

Ja klopt, maar het is een indicatie. Je gaat dus de boel projecteren en met 130watt zit je safe!
235watt op een klein motortje lijkt me echt te gek :). Dat soort getallen zie ik bij sunnysky op 6x4. De 6x3 hqprop heeft al betere resultaten, maar zie ook de melding dat ze flink minder presteren dan de apc bijvoorbeeld. De hqprop is wat zwaarder en motor heeft meer moeite met het draaien ervan. Jammer dat gemfan nog geen 5x3 props heeft

Wat zouden jullie kiezen voor FPV cam op de Mini H blackout:

- De bewezen goede PZ0420 van securitycam2000
0f
- De variant van de PZ0420 waar een IR filter inzit (CMQ1993X)

Het enige verschil is dus wel of geen IR filter. Met IR filter zijn de kleuren beter, maar door de IR filter zou de camera minder presteren in donkere omstandigheden (logisch...aangezien hij geen IR licht op kan vangen door de filter).

Hier kan je het verschil zien:

PZ0420 vs CMQ1993X on Vimeo

"PZ0420:
- colour is a bit off but not bad at all
- good cam for day or night flying (with low light lens)
CMQ1993X:
- colour is more true to life
- apparently not a good cam for night flying
Other than an IR filter on the CMQ1993X, these cams are physically identical."

e6e5egap.jpg

rabumaja.jpg

Eindelijk volledig fpv klaar :-)
Morgen de fpv maiden ;-)

Mijn blackie is vandaag ook even uitgelaten in een nieuw speeltuintje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie plek en mooi gevlogen @Garbungel en je staat? Dat is uniek of?
Lijkt me een echte plek voor races
Is dit een speeltuin of prive terrein?

Mooie plek en mooi gevlogen @Garbungel en je staat? Dat is uniek of?
Lijkt me een echte plek voor races
Is dit een speeltuin of prive terrein?

Ik heb altijd gestaan vroeger :). Het maakt me niet zoveel uit. Het ligt er aan waarmee ik vlieg. Dit was met fatshark ontvanger gevlogen en dan sta ik gewoon.
Ik weet niet van wie het plek is. Het is geen prive terrein of dat staat er in ieder geval niet bij. Het is een oude honden training centrum

Thnx amigo.

Back