Er zit logica achter ;-)
Een sneldraaiend voorwerp, bijvoorbeeld een fietswiel, laat zich niet zo makkelijk uit richting brengen.
Dit is het effect wat de eerste gyro's gebruikten..
De rotor doet datzelfde. Je hebt een rotordisch met een bepaald gewicht erin.
Dat sneldraaiende ding heeft weer zijn eigen soort van gyro effect, en des te meer gewicht er in de disc zit, des te groter wordt dat gyro effect.
Beetje shortcut in de uitleg, maar zo zit ie ongeveer wel.
Ga je lichtere bladen doen, wordt de heli zo twitchy als wat...
Zelf geprobeert
Flexibele bladen zijn er ook goed voor...
Maar vaak zijn dat ook kunststof bladen, en toch aan de zware kant voor een gemiddeld 3d flybar blad.
Het flexibele geeft de rotor weer een zelfoplossend vermogen.
Wat het vlieggedrag ook weer ten goede komt. Maar het moet wel in verhouding zijn..
Persoonlijk heb ik een hele rits bladen geprobeert, en kwam toch uit Op de zwaarste.
Een sneldraaiend voorwerp, bijvoorbeeld een fietswiel, laat zich niet zo makkelijk uit richting brengen.
Dit is het effect wat de eerste gyro's gebruikten..
De rotor doet datzelfde. Je hebt een rotordisch met een bepaald gewicht erin.
Dat sneldraaiende ding heeft weer zijn eigen soort van gyro effect, en des te meer gewicht er in de disc zit, des te groter wordt dat gyro effect.
Beetje shortcut in de uitleg, maar zo zit ie ongeveer wel.
Ga je lichtere bladen doen, wordt de heli zo twitchy als wat...
Zelf geprobeert

Flexibele bladen zijn er ook goed voor...
Maar vaak zijn dat ook kunststof bladen, en toch aan de zware kant voor een gemiddeld 3d flybar blad.
Het flexibele geeft de rotor weer een zelfoplossend vermogen.
Wat het vlieggedrag ook weer ten goede komt. Maar het moet wel in verhouding zijn..
Persoonlijk heb ik een hele rits bladen geprobeert, en kwam toch uit Op de zwaarste.