Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Nee in principe vlieg ik geen heli meer. Laatst bij Bert nog wel met een lesheli gevlogen om te zien of ik het nog niet verleert ben haha. Maar het zit nog in de vingers. De overweging om weer te gaan helivliegen is er nog wel maar tot nu toe blijft het bij een overweging ;-)
 
Met een beetje mazzel heb ik binnenkort een concept voor je, waarmee in elk geval het gebruiksgemak en de bedrijfskosten zeer sterk richting de benzine-heli gaat, maar de afmetingen nog lekker handzaam blijven (denk: ongeveer zoals je Schweizer 300)....

Groet, Bert
 
Ben benieuwd waar je mee bezig bent Bert. Maar benzine is binnen de randstad nauwelijks een optie.

brandstof-vliegen-voor-weinig

Als het slaagt, vliegt dit apparaat voor een lager brandstofprijs per minuut (reguliere gloeiplugbrandstof, géén benzine!!!) dan de afschrijvingskosten van een LiPo voor een gelijkwaardige heli, ook gerekend per minuut.
En dat met een heli die vergelijkbaar is qua aanschafprijs (vergelijk: T-rex 550 en ThunderTiger Raptor 30), zonder randapparatuur, maar vliegklaar (dus de T-rex inclusief 1 accu....)

Een Raptor 30 produceert met een Zimmermann uitlaatje 74 dB ongeveer, en is dus heel acceptabel, ook in wat dichter bevolkte gebieden....

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn beslommeringen:
Eindelijk weer s naar huis, zonder dat er gesleuteld moet worden !
De 600 werkt, en vliegt goed..
Mn 250 heeft een andere motor gekregen, oude zat geen fut meer in. En hij vliegt weer zoals het hoort!
Mn fourstar (vliegtuig) is al 2 keer onverrichte zake teruggegaan.. Maar vandaag is hij eindelijk de lucht in gegaan ;-)
En weer heel teruggekomen..

Leerling was vandaag goed bezig..
En dat allemaar na 12:00, daarvoor was het toch verrot koud :mrgreen:
 
Jij had toch een tank van 440 ml en plm 6 cm hoog?
Dus ongeveer 900 ml brandstof weggestookt met 48 minuten vliegtijd....

Dan had je anders 1.8 liter 15%, dus een goed tientje aan brandstof verstookt, en nu 900 cc t.w.v. ongeveer 4 euro....

15 van zulke middagen, en dat ding heeft zichzelf al terug verdiend.... en die 15 middagen, die haal je wel dit jaar, mag ik hopen....

Groet, Bert
 
Vandaag maiden gehad met mijn nieuwe fpv quad. Eindelijk beeld zonder bibbers. Het is een redelijk verslavend ding om jezelf te lanceren naar grotere hoogtes en dan alles vanuit een ander perspectief te zien. T'is ook mooi om te zien dat al dat heli vliegen er wel voor heeft gezorgd dat je goed inzicht hebt in techniek, veiligheid en dat het roeren met de sticks ook vanzelf gaat.
Nu kijken hoe ik dit ga combineren met af en toe een heli vliegen.
 
Hou er wel rekening mee dat een heli na een quad heel anders aan voelt. Zeker als je de quad in auto level vliegt. Dus even rustig beginnen als je de heli weer pakt ;-)
 
Sowieso vlieg je de heli op zicht. Dat is anders. Eigenlijk zijn het twee totaal verschillende hobbies. Enige wat bind is dat je een zender in je handen hebt.

Hoe vaar jij trouwens met je multirotor zaken Joop?
 
Bij fpv kijk je inderdaad wel door een andere bril :D Ben benieuwd hoe het bevalt als je de heli weer een keer pakt.

Gisteren de eerste gps testen gedaan 8-) Ondanks de stevige en vlagerige wind ging het heel aardig.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst de boel optimaliseren. Er is nog veel winst te halen door de berekeningen te verbeteren. Als dat allemaal werkt volgt telemetrie en coming home. Maar het belangrijkste is dat de gps hold goed werkt.
 
Hier zijn de dagelijkse beslommeringen, dat het vandaag het allermooiste weer van de wereld is.... zolang je binnen zit!!!!

Want de stront waait van de dijken.... :(

Ik baal als een stekker, want ik heb gisteren nét een "nieuwe" motor in de lesheli gemonteerd, en die vertoont sporen van brandstof met wonderolie-aandeel. Die MOET dus een uurtje o.i.d. een beetje laag belast de afzetting wegspoelen en het inloop-proces afmaken, en dat had ik graag vandaag gedaan....

Maar goed, dat word hem niet, dus dan gaan we maar verder met het "brandstof flieguh foor wèhnâch" project....

Groet, Bert
 
Die mensen in zuid limburg hebben altijd bijna windstil, friesland altijd de klos.
Ook al woon ik in het noorden, ik overweeg alsnog om zo op een rustig moment met de 250 voor de deur te gaan staan,
want de zon schijnt zo lekker.
 
Hier is de wind weer enorm vlagerig. Op zich prima te vliegen maar volledig onbetrouwbaar en je moet continu scherp blijven.
 
Back
Top