Grappig, ik heb ook een tijd met modelheli's gevlogen, zelfs een tijdje NK wedstrijden, maar dat terzijde.
Roeselare ziet er goed uit, ik zou er graag eens komen rijden. Dit jaar rij ik echter al 6 NK wedstrijden en 6 club racs in Apeldoorn. Bij de BK wedstrijden rijden we overigens ook een wedstrijd in Genk, dit seizoen in het weekend van 5-6 juli.
Goede keuze van de auto, dat op de eerste plaats. En ook van de optiedelen. Inderdaad, de PT houder is ook een must voor wedstrijden.
De overbrengingsverhouding is deels gebaseerd op ervaring, en deels op eigen testen ter plekke, afhankelijk van de layout van een circuit. Op een kort technisch circuit bijvoorbeeld heb je niks aan een hoge topsnelheid, je wilt juist maximale acceleratie uit elke bocht, en vise versa.
De kleuren van de veren staan voor de hardheid. Als je de setup sheets op de Serpent site bekijkt kun je zien hoe ze vaak gecombineerd worden. Paars voor en Rood achter is vaak een goed uitgangspunt.
Bouwtips, tja er zijn er wel een aantal, de meeste zijn al te vinden op de Serpent website, maar mocht je vragen hebben, stel ze gerust, geen vraag is teveel.
Setup is wel belangrijk, maar gebruik gewoon de basis setup van de bouwdoos, dan gaat de auto altijd goed. Tevens kun je spieken bij de andere 977 rijders op je club, om te kijken hoe zij de auto afgesteld hebben. Je snapt het goed, hiermee hoef je niet te overdrijven, eerst gewoon zoveel mogelijk rondjes rijden en ervaring op doen. Goede lijnen rijden levert nog altijd het meeste op.
Welke motoren ga je overigens rijden?