Serpent 977 Viper 1/8 onroad racer

Ik kijk naar Novarossi en luister naar ervaringen bij collega rijders.
Als (comback) starter en club rijder wil ik het nog simpel houden, later zien we wel.
De keuze is ook groot en niet gemakkelijk.

begin dan met de Novarossi "Brave", een 5 Poorts motor, maar zeer geschikt om het rijden weer op te pakken!
 
Hoi,

Nou nog niet echt aan het rijden maar sinds kort (bijna) lid van:

Racing Club Roeselare



Momenteel een kit aan het samenstellen (Serpent 977, 1/8 natuurlijk) en
bekijk wat de mogelijkheden zijn.

Ik zal je denk ik de komende tijd nog wel eens durven lastig vallen hoewel Serpent op de club goed vertegenwoordigd is.
We zien wel.

Zoals alles in deze hobby is een goede setup natuurlijk de basis, maar daar hoeft men "in den beginne" niet mee te overdrijven denk ik.

Prachtige wagen trouwens !

Mvg,
Claude

Dan gaan we elkaar zeker wel eens tegenkomen op RCR.

Er rijden inderdaad wel enkele S977 in Roeselare. Voor setups tips kan je dan ook zeker bij die rijders terecht.

Qua motor sluit ik me aan bij M7H.
Een "brave" motor is in het begin zeker aan te raden. Ik heb nog rijders weten te beginnen met een getunde 9 poorter die ze moeilijk de baas konden. Als ze dan toch eens een brave motor probeerden reden ze uiteindelijk meer rondjes in de finale (mooiere en vloeiender lijnen rijden).
 
Geduld is een schone zaak Claude, je zult zien hoe snel je straks op het circuit bent met deze slang. Maar eerst genieten van het bouwen. Succes alvast !!
 
073.JPG


074.JPG


075.JPG


076.JPG


077.JPG


078.JPG


079.JPG


080.JPG

Ik zie dat bij de servo's geen gebruik is gemaakt van de demping rubbers om
deze te monteren.
Geeft dit geen problemen?

Zelf heb ik Savöx servo's en die wijken blijkbaar wat af van de standaard maten wat problemen veroorzaakt om de zaak te monteren.
De servo armen blijken te ver van de servo zelf te zijn gemonteerd wat correcte uitlijning onmogelijk maakt.
De rem/gas servo staat +/- 3mm uit lijn en de stuur servo klemt tegen de tank aan in uiterste positie.

Demping rubbers weglaten zou dit probleem kunnen verhelpen.
 
De Savox heeft de oortjes op een andere offset zitten. Ik monteer deze ook zonder rubbers.
 
Kleine correctie...

Na volledige montage blijken servo armen nog altijd een 2 à 3mm uit lijn te zijn.
Iemand een idee hoe ik dit nog kan oplossen?

Of nieuwe servo's of ballink verder monteren van servo arm voor gas/rem en een rechte arm voor het sturen.

Zijn Savöx servo's dan zo afwijkend naar standaard maten?
 
Laatst bewerkt:
Jij let echt goed op Danny :thumbsup:

Maar duurt nog even, volgend voorjaar pas, vlak voor de start van het nieuwe 2016 seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Da zeg ik ... jij let ECHT goed op ... Die S977 heeft er wel heel kort op gestaan 2 of 3 dagen, toen werd ie al opgehaald (eergisteravond). De S748TQ trouwens ook, stond er vandaag letterlijk nog maar 5 minuten op ... daar waren zelfs 2 rijders enorm in geïnteresseerd, wat me nog voor een heel erg groot dilemma gesteld heeft ... Gelukkig mijn persoonlijke adviseuse gesproken en haar advies gevolgd. Vrienden zijn vrienden en zaken zijn zaken ... Dat houdt in dat de complete S748TQ set inclusief motoren en de hele rimram vanavond al opgehaald wordt ... :banana: Beide auto's kun je overigens volgend seizoen 2016 in het NK veld zien rijden.

P.S. die body bij de S977 was er een in de zg. colourblind uitvoering. Alleen wit en grijstinten met zeer gedistingeerde oranje details. Mijn mooiste body (volgens velen), ... nooit mee gereden.
 
Hahaha , ben zelf ook weer naar een 1/8 onroadje aan het loeren....
Toch benieuwd hoe hard zo'n kreng kan met een leuk offroad blok ;)

Zodoende kwam ik ze dus tegen.
Kappie zag er heel netjes uit , welke was dat ?
 
Laatst bewerkt:
Zou je eerlijk gezegd toch een onroad 3,5cc torretje willen adviseren op een 1:8 onroad, een 5-poortertje is al genoeg, zeker met een klein beetje zelf-tuning. Offroad is vooral veel koppel van onderuit, maar bij onroad wil je dat niet zo extreem, auto weegt maar 2400 gram, maar vooral ook een zo hoog mogelijk top toerental.

Body was een Blitz R18v2 volgens mij, redelijke body, totdat de Blitz TS030 uit kwam ... dat is de body die je moet hebben, trust me... Of eventueel een Protoform R18, beetje afhankelijk van het merk en type 1:8 onroad auto dat je gaat rijden.
 
De P909 is ook een goede body, belangrijk is het wel om de neus van de body zo'n 20mm voor de rand van de bumper te laten vallen. Als je eens een keer wilt proberen kunnen we wel eens wat afspreken.
 
Die heb ik vast ook nog wel ergens liggen.... Lol ;)
Maar heb b.v. ook nog een RB WS7II of III en 2 C6'jes liggen wat al een stuk meer toeren draait , gewoon ff kijken hoe ver ik daarmee kom qua topsnelheid.

Vooralsnog kijk ik naar 966's die zijn niet al te achterlijk duur via MP en leuk voor zo'n projectje ;)
 
Een S966 is zeker een leuke auto auto om te proberen, heb er 1 club race mee gereden, met een geleende S966TEv2 van een collega, rijdt lekker. PF909 was ik inderdaad vergeten te noemen, ook een prima body. Een RB C6 moet wel lukken lijkt me. Let inderdaad op de positie van de body op de auto (afstand bumper) die is bepalend voor het rijgedrag.

Ik zou jou eerlijk gezegd best eens met een 1:8 onroad willen zien rijden Danny ... :koud:
 
Back
Top