Hallo allen,
Ik zit met een vraag van het plaatsen ven mijn motorsteunen en motor.
Het is een Messerschmitt me 109, 1,40m span van balsa.
(ik heb hem zo gekregen met motor, ook zo ge plaats)
Bij het plaatsen van een grotere motor stuit ik op een probleem.(denk ik).
Met een grotere motor moesten de steunen iets wijder uit elkaar en de motor iets naar achteren plaatsen.
Ik zag dat de motor niet in het midden van de motorschot stond maar van de voorkant gezien, meer naar de rechter kant.(?).
Zie tekening en dan de linker.
De steunen staan niet in het midden, ook niet bij de oude motor die er eerst in zat heeft het zo gezeten.
Maar als je ook het motorschot ziet ( tekening in het midden) heeft hij een kleine schuinte van ongeveer 4 mm.
Maar is het niet zo dat de motor naar een bepaalde hoek word gezet richting de uitlaat ivm de druk er van??
De motor komt op zijn kop te zitten ( zie tekening rechts).
De motor kap heeft ook de opening van de motor onderin.
Naar mijn weten staat het motorschot dan verkeerd schuin of is dat normaal om zo verder te bouwen en de motor zo te laten staan??
Als jullie opmerkingen of suggesties hebben, hoor ik het graag.
Ik zit met een vraag van het plaatsen ven mijn motorsteunen en motor.
Het is een Messerschmitt me 109, 1,40m span van balsa.
(ik heb hem zo gekregen met motor, ook zo ge plaats)
Bij het plaatsen van een grotere motor stuit ik op een probleem.(denk ik).
Met een grotere motor moesten de steunen iets wijder uit elkaar en de motor iets naar achteren plaatsen.
Ik zag dat de motor niet in het midden van de motorschot stond maar van de voorkant gezien, meer naar de rechter kant.(?).
Zie tekening en dan de linker.
De steunen staan niet in het midden, ook niet bij de oude motor die er eerst in zat heeft het zo gezeten.
Maar als je ook het motorschot ziet ( tekening in het midden) heeft hij een kleine schuinte van ongeveer 4 mm.
Maar is het niet zo dat de motor naar een bepaalde hoek word gezet richting de uitlaat ivm de druk er van??
De motor komt op zijn kop te zitten ( zie tekening rechts).
De motor kap heeft ook de opening van de motor onderin.
Naar mijn weten staat het motorschot dan verkeerd schuin of is dat normaal om zo verder te bouwen en de motor zo te laten staan??
Als jullie opmerkingen of suggesties hebben, hoor ik het graag.
Laatst bewerkt door een moderator: