wie kan mij helpen aan full setup file dx9 voor BMI ASW28

Hallo zweefvliegers onder ons, wil de set up gaan configureren, newbee in de geavanceerde zweever set up.
Wie kan mij helpen, zender dx9!
Dank alvast voor de suggesties!,
Groet, George
 
Een programmabestand van een andere zwever past niet bij jouw toestel. Draairichtingen van servo's en uitslagen van stuurvlakken zijn vast anders. Bovendien, zo krijg je geen inzicht in de wijze van programmeren van je zender.

De beste manier om te leren programmeren is gewoon aan de slag gaan. Met de handleiding in de hand. Dan gaat het vast lukken. Zo ingewikkeld is het nou ook weer niet.
 
inderdaad ,toestel pakken ,handleiding erbij en spelen maar .spektrum heeft geen moeilijke setup in zijn programering .
 
inderdaad ,toestel pakken ,handleiding erbij en spelen maar .spektrum heeft geen moeilijke setup in zijn programering .

Dank voor jullie reactie; het instellen is geen punt en de zender ook niet, misschien mijn vraag anders moeten stellen;
1. is er iemand die flaperons gebruikt op dit toestel? Wil instellingen maken voor launch, thermal, speed en landing. Heeft iemand daar ervaring mee en wat zijn ongeveer de settings (aantal mm down, of percentage?)
2. Differentiaal afstelling, heeft iemand de optimale mix gevonden?
3. Heb ergens uit een forum gevonden dat de spoiler extend met 5mm meer als voldoende is. Is dat jullie ervaring ook?
4. In het geval van flaperons, e.v. suggestie voor de elevator mix?
5. Ailleron / rudder mix, denk zelf aan ongeveer tussen de 15-20%??

Dank alvast wederom voor jullie suggesties!
George
 
Hmmm, dit is idd. toch wel een (heeeel) andere vraag.
Moeilijk te beantwoorden, want eea. hangt heel sterk af van het ZW-punt, jouw vliegervaring en -stijl.
Een paar reacties (gebaseerd op een kist van normale J3J/F3B afmetingen:
- Speed: flaps en ailerons 1-1,5 mm omhoog (evt. ailerons iets minder)
- thermiek : flaps 5-6 mm naar beneden, ailerons 2-4, een klein beetje down compensatie op hoogte (hoeveel door vliegen bepalen)
- differentiaal: generieke regel = uitslag naar boven 2x zoveel mm's als naar beneden. Hoeveel precies in de lucht bepalen (haak-effect weg of niet). gecombineerd met rudder-compensatie (combi) kan het verschil in uitslag kleiner (en neemt de roll-rate toe)
- "spoiler extend" geen idee wat dat is ...
- butterfly/kraaienstand: flaps max naar beneden, ailerons niet of 5-10 mm omhoog, 10% - 20% down compensatie op hoogte, fijnregelen middels vliegen
- aileron/rudder-mix: hangt af van wat je wilt. precies genoeg om het haakeffect te onderdrukken of meer om de bocht in te zetten ...

Succes.
 
Dank Dirk voor de snelle reactie. "spoiler extend" is de hoogte waarmee de spoilers boven het vleugel oppervlak uitkomen. Heb inmiddels gelezen dat 5 mm ruim voldoende zou moeten zijn.
Met vriendelijke groet,
George
 
Wat is het merk/type zwever?
Het was handig geweest als je die info meteen had gegeven ... :rolleyes:

Vanwege die "spoiler extend" heb je dus geen butterfly/kraaienstand nodig.
 
Back
Top