Mijn eerste vliegtuig en maar even voorstellen

Snap ik, maakt niet uit hoor :)

Als je echt met me wil vliegen moet je maar mailen hoor. Ik sta er open voor. Ik heb nog wel een andere vriend van wie ik zijn bixler heb gevlogen, maar mijn relatie met hem is niet meer zo goed als het was helaas (doet er niet toe waarom) dus ja, Je snapt het wel wat ik hoop denk ik.

Ik zal je binnenkort eens een mailtje sturen. Momenteel mag ik zelf aan de bak want mijn swift is best kapot. Ik was aan het vliegen bij de soesterduinen. Echter kon ik opeens niet meer naar links sturen. En kwam er daarna achter dat het vliegtuig niet meer reageerde op mijn input(well shit). En is dus hoog de lucht in gegaan en daarna met volle vaart op de grond geklapt. Motormount incl een blok piepschuim achteraan losgekomen en de prop heeft nog even lekker een paar keer in het piepschuim lopen hakken. Ook is de voorkant helemaal kapot en zijn de elevons gescheurd.

Nu maar weer in elkaar lijmen en hopen dat het geheel nog vliegt:P.
 
Ik zal je binnenkort eens een mailtje sturen. Momenteel mag ik zelf aan de bak want mijn swift is best kapot. Ik was aan het vliegen bij de soesterduinen. Echter kon ik opeens niet meer naar links sturen. En kwam er daarna achter dat het vliegtuig niet meer reageerde op mijn input(well shit). En is dus hoog de lucht in gegaan en daarna met volle vaart op de grond geklapt. Motormount incl een blok piepschuim achteraan losgekomen en de prop heeft nog even lekker een paar keer in het piepschuim lopen hakken. Ook is de voorkant helemaal kapot en zijn de elevons gescheurd.

Nu maar weer in elkaar lijmen en hopen dat het geheel nog vliegt:P.

Ai, dat klinkt niet fijn.

Ik moest het ook weer hebben hoor. In de testvlucht gebeurde het weer, gewoon precies hetzelfde. Dit maal was de schade grote omdat ie ondersteboven de grond in ging omdat ik in een bocht zat toen het bereik wegviel. beide vleugels gebroken, staart afgebroken en de motor was met mount en al dwars door de neus gerukt waarbij de neus was gespleten, de prop was gebroken en de cowl ook weer gebroken.

Ik vlieg niet meer totdat ik een nieuwe zender heb. Ga ook maar ff voor een low-buget dx6i denk ik.

Trouwens, ik vlieg bij de sportvelden vlak bij sv zeist. Volgens mij is dat voor jouw ook nog dichterbij dan de soesterduinen.

https://www.google.com/maps/dir/Odi...8d2f4ed3!2m2!1d5.2356248!2d52.0521446!1m0!3e1
 
Als jullie Swifts genoeg power hebben, overweeg dan eens om hem in te tapen. De setup die rcaddict aanraadt is meer dan voldoende:
MS Composit Swift II Patrol - modelbouw en modelsport winkel van Nederland!
Dat wordt gedaan met combat wings en daar worden ze bijna onverwoestbaar van.
Het kost je een rol glasvezel tape, inpaktape en spuitlijm.
Ze worden wel wat zwaarder, dus ook wat sneller.

Ik heb zo diverse combat wings gebouwd (ook Swift II) en na jaren van intensief misbruik vliegen ze nog steeds. (Behalve 1, die hebben we niet meer kunnen vinden)

Hier een handleiding waarin het tapen goed uitgelegd wordt:
How to Build a Zagi

Hier een filmpje waarin je kunt zien wat een ingetapete combat wing kan verdragen:
[URL="
Fall 2011 - YouTube[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is niet te vergelijken.
Een vliegende vleugel heeft geen richtingsroer een geen landingsgestel.
Is wel minder windgevoelig en wat sneller.
 
Nou, het was weer zover hoor. we kwamen een mooi dealtje tegen op het forum. en zijn langs gegaan. Moet je zien wat we (thom en ik) hebben gehaald voor maarliefst 50 euro!

De kofferbak:
IMG-20140707-WA00068z6Ry.jpg


Marutaka SunFish:
Blijken zeer zeldzaam te zijn!
Hier zoeken wij de bouwtekeningen nog van! Heb je deze liggen? Dan nemen we ze graag over!
2014-07-07_220040.jpg


Robbe Acrobat:
Deze moet nog gebouwd worden. Iemand die dit leuk lijkt om dat voor mij te doen? Je krijgt er natuurlijk wel wat voor!
Heb zelf geen idee of die compleet is.
2014-07-12_123324.jpg


Robbe Nova:
Kregen we al omgebouwd naar brushless. Heeft een nieuwe regelaar nodig. 2.2 meter breed!
Het betreft de rudder versie(geen V staart dus). Zit te twijfelen of ik dit zal terugbouwen naar een V staart.
IMG-20140707-WA0008EGDjm.jpg


Ombekend vliegtuig *44?:
Weet een van jullie welke dit is? We hebben em gelijk omgebouwd naar brushless.
Helaas bij de eerste vlucht ging die meteen linksaf de grond in(te grote prop). Heeft dus wel 3 seconden gevlogen.
Schade valt mee en is makkelijk te repareren.
2014-07-08_212538saKox.jpg

2014-07-08_212613YrLXZ.jpg

IMG-20140710-WA00025i8hz.jpg


1cc nitro vliegtuig restanten:
IMG-20140708-WA0005J9MpX.jpg
IMG-20140708-WA00066fBo4.jpg


MS Composit Blade Dancer:
Deze kwam RTF(op ontvanger na) met een paar kleine beschadigingen. Al mee gevlogen en vliegt prima! En dat nogwel met een paar oude conrad servo's.
Moet wel een nieuwe motorset in want deze is veels te slecht. (bijna alleen maar stall en niks geen stunting mogelijk).
Ook moet de motormount verstevigt worden want deze trilt als een gek.(prop is wel gebalanceerd)
2014-07-08_212458.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een maand geleden had je toch nog nooit gevlogen? Als ik je openingsbericht goed heb begrepen.

Dat klopt. Echter is dat vliegtuig ook niet van mij(de rode die de grond in ging). Heb alles even in het topic gezet om te laten zien wat we allemaal hadden gehaald. Het ombekende vliegtuig en de 1cc nitro zijn van thom. De marutaka van ons samen. Dit is een vriend van mij die al jaren vliegt. Die heeft mij het ook geleerd. Sinds ik ben begonnen vlieg ik al bijna elke dag en oefen ook veel met de simulator Phoenix. Daarom heb ik ook al redelijk wat kennis opgedaan. En gaat het nu al erg goed. Maar de crash was ik dus niet:P.

Voor de rest lees ik elke dag veel op het forum mee. Dus kom zo al aan redelijk wat kennis.

Ik snap inderdaad dat het er vreemd uit kan zien om als anderhalf maand vliegende persoon al meteen zo veel te hebben. Maar dat komt dus omdat we deze deal niet konden laten liggen:).

Voor de rest staan de zwever, acrobat en marutaka nog even stil. Ik wil eerst wat meer ervaring op doen voordat ik daar uberhaupt iets mee ga doen. Want een crash met hout is meteen kapot.
 
Mooi, ik was even bang dat je de brokken aan onjuiste oorzaak toeschreef, grote prop, i.p.v. toestel erg ongeschikt voor beginner, en dus weer brokken zou maken.
 
Mooi, ik was even bang dat je de brokken aan onjuiste oorzaak toeschreef, grote prop, i.p.v. toestel erg ongeschikt voor beginner, en dus weer brokken zou maken.
Nee dat gebeurt niet hoor:). Blijf eerst nog een tijdje met foam vliegtuigen vliegen. Dan is een crash zo gerepareerd. Pas wanneer ik zeker weet dat ik het echt goed genoeg kan. Ga ik met de rest vliegen.
 
Tja, veel vliegtuigen om toe tevoegen aan de huidige collectie.
Even een greep uit mijn collectie:

Net nieuw, E-Flite Alusive 2.2m:
full


En een wat oudere zwever, de Protech unlimited 600:
full


En de Multiplex Funcub:
full


Funcub vliegt meestal ondersteboven en scheef, alleen normaal om te landen :alien:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Paul,

via deze weg even melden dat je postbus vol zit.
Sorry om deze discussie te misbruiken hiervoor.
__________________
 
Back
Top