paar vragen over rustler vxl

ik heb hem ingesteld dat die aan is.(rood is uit en groen is aan)
nu is mijn vraag op hoeveel volt die staat ingesteld.
aangezien je een lipo alarm zelf kan instellen.
 
Geen idee, denk dat het tussen de 3.2V en 3.4V per cell ligt. Vergeet niet dat je gemeten spanning van je lipo (nadat je heb gereden) hoger zal liggen aangezien de spanning inzakt onder belasting. En dus na een tijdje stil liggen weer zal stijgen..
 
heb het gevonden na lang zoeken
traxxas heeft bij rustler op 3.8V al de cutoff ingesteld.
redelijk hoog maar goed als het werkt is het goed.

heb bij rc-shop in de buurt gevraagt over de gearing op 2s
ze raden toch aan(onroad en offroad) de 31/76 verhouding aan te houden.

als ik onroad banden ga kopen heb ik eigenlijk aan 2 genoeg toch?
alleen achter. of toch verstandig voor ook te doen?
 
3.8V lijkt me sterk.... Zou eerder lager liggen rond 3.4V en dat de spanning stijgt naar rond de 3.8V wanneer de lipo weer een tijdje stil heb gelegen
 
Laatst bewerkt:
Ik zou 4 banden nemen,je offroad banden slijten serieus snel op asfalt.
Maar dat moet je zelf uitmaken dan :)
31/76 vind ik nogal veel offroad.
De bandit komt ermee weg maar die heeft kleinere wielen.De rustler wielen zijn groter dus moet de vertanding normaal iets minder.
Ik vind 21/86 een mooie voor offroad,onroad kan het zwaarder,bijvoorbeeld 25/83 ofzo maar het hangt natuurlijk vooral af van je rijstijl/ondergrond/banden/...
Meten is weten dus een infrarood thermometer is geen foute aankoop.
Zeker voor wat het eigenlijk maar kost tegenwoordig.
Liever wat veiliger vertanden dan altijd op het randje te zitten qua temperaturen,anders is het snel game over voor de regelaar of motor en das de kost niet waard.
 
ik ga wel eens testen met de 31/76 onroad
en tempgun was ik zeker van plan te bestellen.
geen zin in kapotte delen van de auto door te warm worden.(zeker als het niet nodig is)

bedankt anthem2.
trouwens 25/83 is standaard toch.
dat heb ik nu en vind de motor toch te warm worden met 2s lipo
kan nog wisselen naar 28/83 of 31/76. of een combinatie van dit alles
pinion heb ik 25/28/31 spur heb ik 83/76
 
Als 25/83 te warm wordt zou ik ofwel testen met 21/83 of 23/86 ofzo.Warm = pinion verkleinen of spur vergroten of combo van de 2.

31/76 heb ik in de bandit en blijft goed op 2s. Deze worden op de rustler gezet voor speedruns. 3 keer heen en weer en motor is serieus heet :P maar ja wat wil je, 115 km/h op 3s :D Dit is dan wel niet met de vxl motor maar met een 4300kv dus meer toeren.
 
Heb ik weer.
de pinion die erop zat wou ik verwijderen. (Nog nooit aangezeten)
De imbus erbij gepakt die ik van traxxas heb gekregen.
hij draaid gelijk door (krijg hem dus niet los)
Hoop dat ik een oplossing vind
 
Even over het warm worden: Zonder tempgun kan je gewoon NIET weten of je motor TE warm wordt of niet. Koop dus eerst een tempgun om daadwerkelijk de temperatuur te meten. Grote kans dat het allemaal niet zo heet is als je denkt.

Voor je pinion: Gooi het traxxas gereedschap in de vuilnisbak en koop een goede set imbussen. Kijk bijvoorbeeld naar de hudy profitools (1.5mm, 2.0mm en 2.5mm moet je hebben voor het grootste gedeelte van de auto). Het is goed mogelijk dat je met deze set gewoon de imbus kan verwijderen.

Verder kan ik je aanraden om een schroefverwijderaar setje aan te schaffen
(grabit bijvoorbeeld) dit bespaart je een hoop geklooi zodra je een schroef rond heb gedraaid.
 
thanks wondertiger
ik ga met je adviezen aan de slag.
temp gun word morgen besteld.
en ga gelijk zoeken naar schroef verwijderaars

dank je
 
hengelo78;3373305..... maar met de beschrijving snap ik er niks van. is bij de traxxas toch duidelijker(zelfs ergens gelezen dat het soms zelf gaat) als hij merkt dat er lipo achter zit.[/QUOTE zei:
De vxl regelaar van traxxas kijkt niet of er een lipo of nimh is aangesloten,
Dat doe je door het knopje ingedrukt te houden totdat hij van rood naar groen gaat.
Zo dacht ik dat het was, maar zal je toch even moeten bekijken in de manual....
 
Geen ervaring mee maar als je kijkt op youtube naar de "snelle" speedrunmannen die gebruiken ze dikwijls, of belted tires.Om gewoon als onroad banden te gebruiken zou ik niet doen, slijt te snel. Voor speedruns daarentegen weer wel.onroad en parking bashen gewoon rubber gebruiken.
 
Mooie keuzes! Ik ben meer voor de eerste qua stijl maar dat moet je zelf natuurlijk uitmaken.Ook denk ik dat de 2de set kleiner zal zijn (te klein) omdat deze voor een slash bedoeld zijn.
En op foto kan je het natuurlijk niet zeggen maar mij lijkt het alsof de eerste meer grip hebben.Lijkt wat of het midden van de banden naar binnen gaan tegenover de wangen en als je daar dus alleen op rijd heb je veel minder grip dan dat de band volledig contact maakt met de grond.
 
Mooie keuzes! Ik ben meer voor de eerste qua stijl maar dat moet je zelf natuurlijk uitmaken.Ook denk ik dat de 2de set kleiner zal zijn (te klein) omdat deze voor een slash bedoeld zijn.
En op foto kan je het natuurlijk niet zeggen maar mij lijkt het alsof de eerste meer grip hebben.Lijkt wat of het midden van de banden naar binnen gaan tegenover de wangen en als je daar dus alleen op rijd heb je veel minder grip dan dat de band volledig contact maakt met de grond.


Wat een onzin verhaal hang je daar op, hoe kun jij op een foto beoordelen hoe de grip van de band is.
 
Back
Top