Mijn 3D Ultimate Biplane..

Natuurlijk zijn er klapprops met dezelfde of bijna dezelfde maten.
Maar klapprops hebben weer andere nadelen zoals.
Ze zijn zwaarder.
Ze zijn gevoelig voor onbalans.
Ze zijn veel duurder.
Als ze inklappen dan sluiten ze wel mooi om een slanke zwever neus maar op een stompe motorkap zoals hier gaat dat niet werken.
Misschien heeft iemand andere ervaringen maar een klapprop op een stunt vliegtuig zou ik niet aan beginnen.:(;)
 
ik zou je niet te druk maken om de propellor...
wat kan daar nu stuk aan gaan met de landing in hoog gras??
zo te zien is het een propellor van het merk GWS deze kunnen heel veel hebben ook jou landingen wel.
 
Natuurlijk zijn er klapprops met dezelfde of bijna dezelfde maten.
Maar klapprops hebben weer andere nadelen zoals.
Ze zijn zwaarder.
Ze zijn gevoelig voor onbalans.
Ze zijn veel duurder.
Als ze inklappen dan sluiten ze wel mooi om een slanke zwever neus maar op een stompe motorkap zoals hier gaat dat niet werken.
Misschien heeft iemand andere ervaringen maar een klapprop op een stunt vliegtuig zou ik niet aan beginnen.:(;)

ok duidelijk... ja idd t gewicht is t grootste nadeel...
dus slowfly prop + saver it will be :) thnx
 
ik zou je niet te druk maken om de propellor...
wat kan daar nu stuk aan gaan met de landing in hoog gras??
zo te zien is het een propellor van het merk GWS deze kunnen heel veel hebben ook jou landingen wel.

maar die is dus al beschadigt, dus zal ik eerst moeten gelijk maken en dan balanceren :rolleyes:
 
Hmm deze prop gaat t niet meer worden, kan me niet voorstellen dat t door mijn kleine ongelukje is gekomen lijkt me iets dat overtijd gebeurt...

3azy3ase.jpg


3a5ajyza.jpg


Ook zat de verbinding naar t rudder helemaal los en kon ik de schroefjes toch zeker paar slagen draaien, heb t wat verstevigd met lijm en tape, nu staat t mooi richt met de trim op neutraal...

Ook blijft 1 van de 2 rolroeren constant zoemen, achja krijg je me 2ehands spul..
 
Yup thnx trouwens zou ik je ook mogen vragen wat ik bij die prop verder nog nodig heb als ik em direct mooi passend wel krijg en in t midden, niet dat er een te groot gat is zat zoals degene die ik nu heb en graag een bij behorende propsaver, hoe kies je in hemelsnaam de juiste? Ik wil nu echt geen fouten maken... Alvast bedankt
 
Het gat in de propsaver is aan gegeven kies er dus een die op je motor as past.
Dat hangt dus van je motor as af.
Als er schroefdraad op de motoras zit kan dat problemen geven.
De GWS props hebben een gat van 5.5 mm dus dat is gelijk bij de prop savers.
Ik kan helaas geen voorbeeld geven welke ik gebruik omdat ik ze zelf draai op mijn draaibank thuis en mijn motoren zijn ook zelfbouw met assen van 2 en 3mm.
Als ze dikker zijn dan boor ik het gat in de propsaver ook groter:(
 
Een RC winkel in .... heeft me geholpen met afmaken van alles, zal strax foto's maken er is op hun advies gekozen om geen propsaver te nemen omdat ik toch best wel wat met dit ding van plan ben aan acrobatiek... Ik kan je zeggen dat deze prop nog iets meer kracht genereerd toen ik em ophoog in mn handen hield, koste t me meer moeite om em tegen te houden :D

Morgenochtend zijn de voorspelling tussen 7-9uur gunstig dus ik hou jullie op de hoogte en uiteraard wordt alles weer in fullhd gefilmd :P
 
Beste mensen ik moet gaan stoppen met vliegen, kwam op t weiland waar ik als uitzondering mocht vliegen.. Toevallig eerste keer met dit toestel... Ik lande helaas beetje ruig en moet dus ook plakken, maar t ergste was dat t land nu aan een nieuwe pachter ofzo behoort deze wilde dat ik niet meer vloog. Helaas nu zal ik alle 3-4 van mijn toestellen gedwongen moeten verkopen ivm gezondheid zijn uitwijkmogelijkheden geen optie :( zelf mn f18 die ik nog niet 1keer heb kunnen proberen gaat weg incl 2x 6 kanaals ontvanger... Als er iemand is die voor een realischtische prijs alles wilt overnemen stuur dan een PM niks gaat los weg!!!
 
Dat is heel triest dan heb je je daar waarschijnlijk bij neer te leggen.
Ik zit in een soortgelijke situatie maar als er geen klachten zijn hebben we nog wel de mogelijkheid om te vliegen met een heli of een licht vliegtuig.
Als er te veel wind is kan je niet vliegen met indoor achtige vliegtuigen en 2X25km rijden is ook geen optie om even je vliegertje uit te laten bij een club.
Als het niet anders meer kan dan zie ik wel weer verder.
Maar jij hebt toch je autotjes nog en anders misschien een speedboot.;)
 
Back
Top