Hoi,
Mijn eerste post is er een welk ik voor mijn vader maak. Hij heeft namelijk een Multiplex Shark gekocht & is wat teleurgesteld.
Met de huidige opstelling kan het vliegtuigje amper opstijgen, laat staan een looping maken. Het kan net opgetrokken worden om een zweefvlucht te maken, maar er zit geen power achter wanneer de gas volledig openstaat. Het beperkt aantal filmpjes op internet tonen toch een viriel vliegertje
De aankoop was RR, dwz de motor PERMAX BL-O 2816-1450 was reeds ingebouwd, in de winkel (W-W modelbau Waldfeucht) werd ons de regelaar BL-12-SD aangeraden wat bleek te kloppen met de handleiding. Ook de batterij is aangekocht in de zelfde winkel, een 3S, 900mAh minstens 20c maar meer weet ik niet van buiten. De zender is echter antiek: Een multiplex PICO...hij doet het wel nog perfect, tot voor kort is deze gebruikt voor een ander vliegtuig
Mijn eerste vermoeden was dat de regelaar niet juist is ingesteld. Na een lange zoektocht op internet vind ik niets over deze regelaar, ook niet op de multiplex site zelf. Ik heb dus verondersteld dat de instelling identiek zal zijn aan de BL-20-SD. We hebben de knuppelweg/gas gekalibreerd, zonder voldoend resultaat. Het aantal cellen detecteert de regelaar zelf althans de 20A handleiding. Ik heb vervolgens een aantal van mijn batterijen gebruikt, ook hier was weinig resultaat. Intussen is mijn inspiratie op.
Wat zien we over het hoofd? Alle ideeën zijn welkom...
Grtz Dirk
Mijn eerste post is er een welk ik voor mijn vader maak. Hij heeft namelijk een Multiplex Shark gekocht & is wat teleurgesteld.
Met de huidige opstelling kan het vliegtuigje amper opstijgen, laat staan een looping maken. Het kan net opgetrokken worden om een zweefvlucht te maken, maar er zit geen power achter wanneer de gas volledig openstaat. Het beperkt aantal filmpjes op internet tonen toch een viriel vliegertje

De aankoop was RR, dwz de motor PERMAX BL-O 2816-1450 was reeds ingebouwd, in de winkel (W-W modelbau Waldfeucht) werd ons de regelaar BL-12-SD aangeraden wat bleek te kloppen met de handleiding. Ook de batterij is aangekocht in de zelfde winkel, een 3S, 900mAh minstens 20c maar meer weet ik niet van buiten. De zender is echter antiek: Een multiplex PICO...hij doet het wel nog perfect, tot voor kort is deze gebruikt voor een ander vliegtuig
Mijn eerste vermoeden was dat de regelaar niet juist is ingesteld. Na een lange zoektocht op internet vind ik niets over deze regelaar, ook niet op de multiplex site zelf. Ik heb dus verondersteld dat de instelling identiek zal zijn aan de BL-20-SD. We hebben de knuppelweg/gas gekalibreerd, zonder voldoend resultaat. Het aantal cellen detecteert de regelaar zelf althans de 20A handleiding. Ik heb vervolgens een aantal van mijn batterijen gebruikt, ook hier was weinig resultaat. Intussen is mijn inspiratie op.
Wat zien we over het hoofd? Alle ideeën zijn welkom...
Grtz Dirk