De conische hoek ligt ergens rond de 2 graden, dat kan per merk iets verschillen maar als je je daar aan vast houdt gaat het prima, zo lang er maar een kleine hoek in zit.
De bovenste punt van je pinch moet ongeveer op het punt komen waar ook de bovenkant van de zuiger op zijn hoogste punt staat. Omdat de verbrandingskamer nog een deel de bus in valt heb ik ook een vulring onder de rand van de bus voor de positionering van de pinchtool. Pinch je te hoog bestaat er ook de kans dat de verbrandingskamer niet meer past.
Dan inderdaad in kleine stappen kracht zetten en weer los meten. Ondhoud tot hoever je de boel aangespannen had zodat je weer een stapje verder kan indien nodig (zet een merktekentje)
Als je met een zaagsnede gaat werken kan je beter ook op andere plekken nog halve zaagsnedes zetten zodat die rondom beter rond trekt.
Als je zuiger door de bus geduwd kan worden ben je al blij als je weer een kleine klemming hebt tot zijn normale hoogste punt. Wil je een redelijke klemming moet de zuigerpen bij de eerste klemming net aan (niet) door de uitlaatpoort zichtbaar zijn, bij een 6.5cc is dat ongeveer 6mm van de bovenrand bus tot aan zuiger.