starten nieuwe hobby

Hallo allemaal
ik wil gaan starten met een vliegtuig.
heb al wel wat advies gehad maar wat raden jullie mij aan
Ook iets wat nog redelijk betaalbaar is
Zat zelf aan iets in de trand van Seagull swift 40 te denken
en dan met een brandstof motor
wat zijn vergelijkbare modellen hier in
graag hoor ik van jullie
 
Het beginnen met de hobby is een goede keuze. De keuze van je vliegtuig juich ik van harte toe, omdat dit een hele goede trainer is. Voor de prijs hoef je het niet te laten, ik weet dat Dennis van Hobby-in in Waalwijk die trainers verkoopt, en als ik me niet vergis, heeft hij er momenteel 1 in de uitverkoop staan, compleet met motor.

Ik zou je ook adviseren om gelijk bij een lokale vliegclub langs te gaan, voor meer info en vlieglessen.

Dan ook het aanschaffen van een goede zender is ook belangrijk.

Ik zal je wat linkjes geven :

Seagull Swift ARF :
Hobby-

Servo's futaba , S3001, 4 stuks :
Hobby-

Zender :
Hobby-

Accu : 4,8 volt ontvanger accu

Motor :
Hobby-

Kies voor de zender de Futaba T6J, daar zit een ontvanger bij
Kies voor de servo's de Futaba s3001
Kies als motor de SC 46 A-S (7,5 cc)

Totale prijs voor een beginners set : 415,45 Euro.

Dan heb je alles in 1 keer, en de Swift kan je zelf in elkaar zetten, leer je ook gelijk hoe een vliegtuig in elkaar steekt.

Als brandstof zou ik AeroSafe nemen, omdat deze heel goed smeert, en je vrijwel geen roest vorming hebt in de lagers, tevens is deze brandstof niet heel vettig.

Als je naar de website van Hobby-In wilt : www.Hobbyin.nl       De site voor vliegend nederland

Succes
 
Je kan altijd even bellen naar hem, telefoon nummer staat de website.

Ik hoop dat ik je voldoende info heb gegeven :)
 
Oh ja, voor het geval, het is ook handig als je een vliegsimulator voor je pc/laptop aanschaft. Hiermee kan je alvast wat dingen proberen, zonder enige schade. Het zou zonde zijn als dat bij de eerste vlucht al gebeurt.

Ik kan je deze aanbevelen : Phoenix model flight simulation :: Welcome

In combinatie met je zender kan je die heel goed gebruiken, je hebt er alleen een verloop kabeltje voor nodig, die vind je hier :

Phoenix Pro Simulator V5.0 -

Phoenix Futaba Square Micro Adapter  - RC-Alkmaar, DE winkel voor uw Radiografisch bestuurdbare Helikopters en Vliegtuigen
 
Begin lekker met electro, veeeeul makkelijker

Neem een apprentice of een u can fly
 
Kies toestel en radiobesturing waar mensen/club die jou gaat helpen (veel) ervaring mee heeft. Dan kunnen ze je veel beter helpen tijdens bouwen en leren vliegen. Idem het instellen van zender. En mocht er iets kapot gaan , al is het maar een servoheveltje, dan is er doorgaans wel iemand die het heeft liggen. Zelfde (mid)dag weer vliegen i.p.v. wachten op winkel/bestelling.

Uit mijn blote hoofd, MVC Woerden lijkt me voor jou bijna om de hoek, of MVC Gouda. Ik zou daar zeker eens een kijkje nemen en veel vragen stellen. Proefvluchtje maken?
 
Hoi Arnold, ik ben recent opnieuw begonnen en heb bewust alle clubs bij mij in de buurt bezocht om de sfeer te proeven, en daar een beslissing op te baseren.
Praat vooral even met instructeurs en hoor even aan hoe zij de opleiding aanpakken.

In mijn geval heeft alle info die ik op deze manier bij de verschillende clubs heb gekregen ervoor gezorgd dat ik een goed onderbouwde keuze kon maken.

Maak de keuze voor toestel, besturing en randgebeuren bij voorkeur ook in overleg met je instructeur (een zender van het zelfde merk als de instructeur is bvb handig om te leren vliegen met een leraar/leerling kabel, en zo zijn er meer redenen om eea in samenspraak met je instructeur te doen)

Heel veel plezier met je nieuwe hobby!
 
Laatst bewerkt:
Zou best kunnen, alleen van een paar foto's is dat lastig te beoordelen. Ik zou er daarom iemand bij willen hebben met verstand van zaken die meekijkt.

Twee zaken zijn er wel te zien:
- Het is een toestel met een brandstofmotor
Brandstof is wat lastiger af te stellen. Je hebt daar meer begeleiding bij nodig. Bovendien mag tegenwoordig niet bij elke club met brandstof gevlogen worden (milieu-eisen).
- De zender (en dus ook de ontvangers) zijn 35 mHz.
35mHz kan nog prima werken, maar is verouderd. Tegenwoordig is het allemaal 2.4 Ghz en ook telemetrie begint langzaam maar zeker op te komen.
 
Besturing en/of vliegtuig en/of motor etc. alleen kopen indien werkend/voorgevlogen. En deskundige meenemen.
Motor lijkt me, gezien de grote koelkop, een helimotor te zijn.
 
Wanneer je ailerons hebt op je vleugels, en je wilt naar rechts, zal de aileron die op de rechter kant zit, naar boven wijzen, en op de linkerkant naar beneden. Wanneer je naar links wilt, is het net anders om.

Dit omdat de lucht die over vleugel gaat, de vleugel op dat moment naar beneden zal drukken.
 
Back
Top