Mini H blackout

Wat denk je dat er hier aan de hand was?...
a204790bd6ac1a192e00ffaf2e60b8e6.jpg
Als dat twee impact sporen zijn van de linker en rechter arm, dan zat iemand er goed op..
 
Als dat twee impact sporen zijn van de linker en rechter arm, dan zat iemand er goed op..
High speed garage racing met mini h. Was heerlijk, maar soms wel gevaarlijk voor de gear.
Geen blackout mini h's zijn eewtig gewond geraakt. Wel wat littekens hier en daar ;)
5dd9fa98e563090327925a43d888610d.jpg
 
Het is gestopt met regenen en voor het eerst gaan vliegen. Conclusie: dat wordt nog heel wat oefenen :-) (komende van Naza-V2 en meestal vliegen op altitude of gps).

Nu wat me wel opvalt is dat ik weinig kleine bewegingen kan maken en de stick al behoorlijk ver moet trekken alvorens er wat gebeurd en dan gaat het plots wel heel hard. De reden daarvoor is waarschijnlijk de RC Rate die nogal hoog staat. (ik heb deze naze32 overgenomen samen met de blackout van iemand die al behoorlijk wat ervaring had ermee in vergelijking met mij). Dit zijn de huidige settings:

Naamloos.png


Ik neem aan voor een complete beginner dat de RC rate wat aan de hoge kant staat? Iemand die me een goede beginner setting kan aanraden?
 
Kan wat omlaag maar het is meer wat je fijn vind vliegen.
Dus gewoon proberen.

Pitch, roll en yaw rate kan je ook nog afzonderlijk wijzigen.
Het is de combinatie van dit alles.
 
Het viel me op dat wanneer ik wat harder op het gas ga, het frame nogal aan het trillen gaat. Op zich merk ik geen probleem wat betreft het vliegen, ik vroeg me alleen af of dit normaal is. Op dit filmpje hoor je exact wat ik ook merk bij mij:

[media=youtube]BK0l0DDkyUw[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had nog een neon draad liggen 12v... Heeft iemand een idee waar ik 12v van de naze32 kan af tappen?

f6d1398d2836b7fe746b0238da52f3ba.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh dus het is weg te krijgen? Wel hier zijn de PID settings die er in zaten toen ik de blackout overkocht. Hij zei dat de settings zo goed stonden, maar het kan dus blijkbaar toch beter :-)

PID.png


Edit, ik heb dit filmpje gevonden waar settings onder staan van Boris.B, ik denk dat ik deze eens probeer. Ze zijn over het grootste deel hetzelfde op VEL en TPA na:

[media=youtube]vTNuM1kAH0Y[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je vol gas geeft bibbert hij dan... zou je je tpa op 0.50 zetten dan nog iets hoger... is het geleid weg iets lager tot het weer komt en dan weer iets hoger... denk dat gewoon aan tpa ligt
 
Hoe lang vlieg je op een blackout met de standaard motoren en ESC's van blackout zonder het extra gewicht van een camera? (wel immersion 600mw fpv, maar geen mobius of gopro)

Ik heb hier 2 soorten lipo's:

- Gens ACG 1300 mah 3S 25c, en hier vlieg ik met gemak een minuut of 6 mee
- Nanotech 1300 mah 3S 45c en hier haal ik maar een minuut of 3 uit voor de celvoltage's gezakt zijn naar 3,55 - 3,50v

Dus ofwel zijn de nanotechs niets waard ofwel zijn deze gewoon zwaar versleten. Ik heb de blackout met lipo's 2dehands gekocht dus het is wel best mogelijk dat deze versleten zijn. Mooi van de verkoper om hier niets van te zeggen, maargoed.... Hoe lang vlieg je normaal met een nieuwe nanotech 1300 mah?
 
de meeste vliegen rond de 5min op 3s .. ligt erg aan je vliegstyle
ik kom niet verder als 3:00 / 3:30 min op 1300mah (Robbe 30C)
deze tijden zijn wel inc GoPRO

in de indoor garage vloog ik iets langer met een lipo (ong 1 minuut langer)
maar vlieg nu alleen nog maar op 4S en dan kan je niet vergelijken (denk ik)
 
[..]
- Gens ACG 1300 mah 3S 25c, en hier vlieg ik met gemak een minuut of 6 mee
- Nanotech 1300 mah 3S 45c en hier haal ik maar een minuut of 3 uit voor de celvoltage's gezakt zijn naar 3,55 - 3,50v

Dus ofwel zijn de nanotechs niets waard ofwel zijn deze gewoon zwaar versleten. [..]
Hoeveel mah gaat er weer in die nanotech lipo's? gelijk aan gens ace?
Goede kans dat ze inderdaad gewoon (zo goed als) af zijn en de capaciteit niet meer is wat het was en/of de interne weerstand veel hoger is geworden.

Stel dat je van 3s1300 vergelijkt met 4s1300 zou je wel verwachten dat je bij de zelfde vliegstijl langer zal vliegen op 4s aangezien er 30% meer vermogen in zit (de extra 1300mah cel) maarja efficiency en met name vliegstijl hebben een grote invloed op je vliegtijd.
 
Wel in de nanotechs gaat meestal maar 600ma terug in. Dus heb ik eigenlijk nog een dikke 400 over. Maar vreemd genoeg zakken deze echt snel naar 3.55 per cel. Na 3 minuten spreekt m'n taranis de waarschuwing al uit en als ik "veel" langer blijf vliegen merk ik het vermogensverlies zelfs al opmerkelijk. Maar toch gaat er altijd maar 600ma terug in.

Die gens ace aan de andere kant, die vliegen een minuut of 5 door alvorens ik dezelfde voltage warning krijg van de taranis en daar gaat wel ongeveer 900-1000ma weer in
 
Back
Top