Mini H blackout

Haha thanks, had ze vorige keer op de site van blackout zelf besteld maar was toch ff onderweg en verzendkosten waren ook niet mals :)
Nu nog wachten op beter weer!!

Zijn dit de beste 3s lipos voor de minis? Turnigy nano-tech 1300mAh 3S 45~90C
Ik heb 2300kv sunnys of raden jullie andere lipos aan?
Dat moet afdoende zijn. Afhankelijk van je setup kun je met 35c toe, maar voor het prijsverschil zou ik het njet laten.

Je kan het zelf uitrekenen.

Rekenvoorbeeld: mijn quad heeft cobra 2204 1960kv's en ik vlieg met 5x4 props op 4s. Die verbruiken maximaal 12.5A per motor (op 4s), dus 50A.

Een 1300mah 4s 35c lipo kan 45A continue leveren: 1.3 (mah) x 35 (c) = 45.5 A. Maar hij kan bursts leveren van 45c, dat is 58.5A. Dat is voldoende voor mijn setup.

Zou ik 6x4.5 props gebruiken op 4s dan kan ik 20A per motor verbruiken, dus 80A. Dan heb je die 45-90c 1300mah nodig, om je moet voorzichtig zijn met full throttle.

Let wel: mijn rekenvoorbeeld was met 4s. Je moet dus wel even google-en welk vermogen jouw motoren verbruiken met jouw props op 3s

In theorie klopt dat allemaal maar die C rating is geen standaard, ze kunnen maar wat verzinnen. Over het algemeen betekend een hogere c rating wel dat de spanning minder inzakt (lagere interne weerstand, minder warmte) dus zeker bij die van hk voor de hoogste rating gaan als gewicht en prijs redelijk zijn en je wat vermogen van je setup zal vragen.

Hoi Moost,

Bedankt voor je uitleg over de welke accu het meest geschikt is en hoe te berekenen.

Kan ik ook 4s vliegen met mijn huidige setup?

sunnysky 2300KV
12 AFRO ESC

Hoi Moost,

Bedankt voor je uitleg over de welke accu het meest geschikt is en hoe te berekenen.

Kan ik ook 4s vliegen met mijn huidige setup?

sunnysky 2300KV
12 AFRO ESC
Er zijn een heleboel mensen die met Sunnysky 2300kv op 4s vliegen, maar ook een hele hoop die daar problemen mee gehad hebben. SS heeft kennelijk een paar batches mindere kwaliteit geleverd.

Het is dus een risico. Mogelijk komen je magneten los.. Zelf zou ik her risico niet nemen, daarom heb ik zelf Cobra 1969kv en niet de 2300kv. Die 1960kv kun je rustig op 4s draaien, maar ook op 3s.

Gisteren een 2dehands blackout mini H aangeschaft:

90420c4d59a1e6651119a08951d73751.jpg

Ben benieuwd, nu is het wachten op m'n ontvanger. Vanavond al eens testvliegen met de ontvanger van m'n F550 (x8r)

Als ik voor langere armen ga voor 6" props moet ik dan ook andere ESC halen? Ik heb nu 12A afros (als ik mij niet vergis) met SunnySky X2204s 2300kv.

Armen hebben niks met escs te maken, de props die je op die langere armen hebt wel... Die zorgen voor meer amps dus hogere belasting van lipo en dus grotere escs

Echt? Hier is het kutweer.. Ben al de hele dag aan het wachten tot het stopt met regenen om met m'n nieuwe aanwinst te gaan vliegen.. Ik heb er nu m'n x8r en flvss in gestopt in afwachting van m'n d4r-II en dan maar alles eens uitzoeken wat betreft de telemetrie in de nase32 acro

Back