On-road nieuwtjes

Bij een eerste rit zat ik met een motortemp op amper 55gr.
Daarna de spur rond gereden ten gevolge van een losgekomen pinion.
Met een andere = kleinere spur (van 75T naar 69T) en uiteraard ook al met een wat hoger tempo gereden zat de motortemp op 72gr na pakweg 5 minuten rijden ongeveer. Temperaturen werden gemeten met een tempgun. Bij deze Tekin kan je de temp van de motor ook uitlezen na de rit maar dit moet ik nog even nagaan in hoeverre dit overeenkomt.
Dat uitlezen werkt denk ik alleen maar als je een tekin motor gebruikt (denk ik, weet ik niet zeker).
Ik heb ook de RX8 gen2, in combinatie met een T8 1/8 motor, en kan met tekin's hotwire, allerlei log info uit de regelaar halen zoals: Regelaar temp, motor temp, motor toerentallen, throttle input, battery voltage. Dit dan in grafieken onder elkaar, en kun je precies zien wat er gebeurt in je run.

Ik ben nu even aan het zien welke ventilator er op de motor kan. Helaas is er niet zo heel veel plaats. Vermoedelijk zal het een kleine ventilator worden achter de motor. Bovenop de motor is wat moeilijk om dat de 3 draden daar net naar de esc lopen (zoals op de foto's op de site van serpent).
Omdat er ook geen bevestigingen voorzien zijn voor een ventilator ben ik aan het zien voor een castle creation. Deze worden blijkbaar met spanbandjes rond de motor vastgemaakt. Een collega rijder heeft dit op zijn 1/8ste E ook zo gedaan zonder problemen.
Hier, er is zat verkrijgbaar:
Accessories-Coolers etc. :: Accessory for Cars etc. :: The Border Online RC Shop

Search Results RC-Mushroom, Your One Stop RC Pro Shop

Met een 36mm beugeltje (diameter van jouw motor), is er makkelijk een 30x30mm ventilator achter de motor te krijgen in jou geval.

Esc werd niet gemeten. Deze had totaal niet warm.
De mogelijkheden tot vertiming van de esc heb ik nog niet in detail bekeken. Ik heb enkel gezien dat er minder mogelijkheden zijn dat bij een high-end 1/10 esc.
De RX8, is een 1/8 regelaar, en zoveel vertiming geven als dat 1/10 regelaars kunnen, zal direct tot gevolg hebben dat de regelaar gaat roken. :mrgreen:
1/8 motoren, zijn in feite modified motoren (tot 1,5Turns) die wil je geen boost timing geven hoor!
 
Dat uitlezen werkt denk ik alleen maar als je een tekin motor gebruikt (denk ik, weet ik niet zeker).
Ik heb ook de RX8 gen2, in combinatie met een T8 1/8 motor, en kan met tekin's hotwire, allerlei log info uit de regelaar halen zoals: Regelaar temp, motor temp, motor toerentallen, throttle input, battery voltage. Dit dan in grafieken onder elkaar, en kun je precies zien wat er gebeurt in je run.

Het hotwire toestelletje heb ik ook.
De esc heb ik achteraf ook eens uitgelezen. Ik had hierbij echter enkel de gegeven van de eeste fase in de test. Dus de periode waarin ik nog niet vol door reed tot de memory van de esc vol was.
Veel bruikbare gegevens heb ik er dus nog niet uitgehaald.
Of de motortemp en motor toerental klopt zou ik nog eens moeten proberen te testen.
 
van tekin zelf:

Yes the Rx8 Gen2 has data logging. Yes you can only get about 8 minutes running all the streams at the highest resolution. The key is to "clear" the memory before each run. You can do this using the Hotwire or by powering up the model, holding down the "inc" button until it chimes and reboots. Once done, the memory is cleared. The Rx8 will record anytime the switch is on and the car has power. So before setting the car down on the track before a run, simply clear the memory.
 
van tekin zelf:

Yes the Rx8 Gen2 has data logging. Yes you can only get about 8 minutes running all the streams at the highest resolution. The key is to "clear" the memory before each run. You can do this using the Hotwire or by powering up the model, holding down the "inc" button until it chimes and reboots. Once done, the memory is cleared. The Rx8 will record anytime the switch is on and the car has power. So before setting the car down on the track before a run, simply clear the memory.

Dit had ik ook al gelezen maar voor de eerste test had ik hier nog geen rekening mee gehouden.
 
De Schumacher Mi5evo:

mi5evofront1000.jpg


Mi5evoFTQ1000.jpg


mi5evoltqlow1000.jpg


Mi5evomidftq1000.jpg


Mi5evomidttq1000.jpg


mi5evorear1000.jpg


mi5evosidehigh1000.jpg


Mi5evotop1000.jpg


Groet Robert
 
nieuwe F1 van ZEN

opmerkelijke links helemaal naar achteren:

zfc01421.jpg


ziet er in zijn geheel niet slecht uit,
jammer van de standaard onverwoestbare Tamiya
voorwielophanging.
 
1 winkel in Nederland en omstreken heeft de nieuwe Tamiya M05 Versie 2 Pro al op voorraad, 2 weken voor hij uitgeleverd had moeten worden..
10339733_734284723294798_2568369416267452626_n.jpg
 
Streetjam formule 1

is al een tijdje te koop

sjf01_2.jpg

SJF01-5.jpg


Achter dempers en links zijn zeer apart.

Heeft iemand al ervaring met dit chassis?
 
Jazeker, alleen heette hij toen nog Speed Passion en had hij een enkele demper achter ;-)
Nee, alle gekheid op een stokje.....lijkt me een apart concept en zou best werken naar mijn idee....
 
Jazeker, alleen heette hij toen nog Speed Passion en had hij een enkele demper achter ;-)
Nee, alle gekheid op een stokje.....lijkt me een apart concept en zou best werken naar mijn idee....

Ja de voorkant is identiek aan de speedpassion.
Ik heb ooit een eigen chassis geprobeerd te ontwikkelen:
full


Maar dat werkte niet door een ontwerpfout.
De opzet van streetjam ziet er beter uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top