Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

gefeliciteerd Ruud,

zeker een mooi speeltuigje,
vliegt zeker ook met de Gaui v-Bar,
en de servo's ook HV ?

Groet
Uwe
 
Bedankt.. Perfect weer om te bouwen.
Ja Uwe HV .en vbar
352b7c08e7724c61775692ea59d8b1ce.jpg
 
.. geweldig Ruud,

neem je de tijd, geniet, en bouw een perfecte heli,

het blijkt wel zo 'n beetje trend naar kleinere perfecte helis,
kleiner bedoel ik kleiner dan 700er, bv. ook een 500er formaat !

Groet
Uwe
 
Ik heb wat filmpjes gekeken van de X3,
en het lijkt een "wapen" van helikopter te zijn,
alles totaal strak en goed bedacht, misschien ook wat overkill ..?

Maar toch ben ik nog interesseert in de Gaui X2,
hij zou ook strak zijn, heel ander concept dan de Align 250,
die zou met 'zo strak' niet meer vliegen, die moet wat speling hebben ...

Dus als iemand ervaring heeft met de X2, noem het maar,
en natuurlijk ook de X3, leuk speeltuig voor de vakantie in de kofferbak. !

Groet
Uwe
 
Ben hem aam het bouwen nu Uwe, mechanisch klaar en met de electra bezig.
Het is een kopie van zijn groote broer de X7.
Kwa vlieg eigenschappen schijnt dat ook zo te zijn ... dus ben benieuwd en crash bestendig .. cheap to repair :yes:
Het wachten is nu op motor en regelaar (Xnova 2618 1860KV:D)



2de5972c7c1d63f49a726946136851f8.jpg
 
..wat een leuke heli,

en dat zwarte landingsgestel, was dat zo de bedoeling,
ik heb wel wat problemen met goed zien en vind wit beter

Groet, Uwe
 
..wat een leuke heli,

en dat zwarte landingsgestel, was dat zo de bedoeling,
ik heb wel wat problemen met goed zien en vind wit beter

Groet, Uwe

Dat blijf ik gek vinden dat verschillende mensen naar het landingsgestel kijken om te zien hoe de heli in de lucht hangt.
Heb daar zelf nog nooit op gelet, kijk altijd naar de canopy (moet goed fel van kleur zijn)en de tail.
Maar goed is natuurlijk net wat je zelf makkelijk vind en gewend bent.

mvg. Freddie
 
.. voor mij is ook het canopy de punt !

maar ik heb eens een 500er gehad met zwaarte skid,
en ik miste wat, vervolgens een witte geplaatst, en het was goed.

Groet, Uwe

picture.php
picture.php
picture.php
 
Aan de skids herken ik de zijwaardse helling. Vlieg zelf nogal ruim. Meer f3a dan 3d. Op afstand zijn dan skids en staartbuis mijn oriëntatie punten.
 
de nose als oriëntatiepunt is wel belangrijk voor mij
voor bochten vliegen bv. (links om, rechts om);
de skids zijn allen de potjes, die zeggen of je op de kop vliegt of anders om
 
Bij sommige heli's vind ik het bij van links naar rechts (en v.v.) voor je langs vliegen vast te stellen welke kant de heli uit rolt; naar je toe of van je af.

Met name als je zelf niet staat te sturen (leerling aan de kabel) kan dat heel lastig zijn. dan gebruik ik vaak de skids als referentie want canopy, staartbuis en rotordisc heb je dan lang niet altijd wat aan....

Groet, Bert
 
.. als je zelf niet stuurt, is het zeker moeilijk, Bert,

als je zelf vliegt, kan je toch 'n beetje hen en weer,
soms is het mij gebeurt, dat de heli veer weg was,
en ik niet meer wist, hoe die stond,
ietsje hen en weer met rol en nick, en het was weer onder controle,

mijn Rex 700 heeft een soort gele opvallende nose (bovenkant)
dat zegt me altijd waar de heli hen gaat

Groet, Uwe
 
Weinig gevlogen, wel lekker geknutseld en vooral gewacht op chinese ampere en temperatuur meters de afgelopen tijd.

Met hier het eindresultaat

fd49e7b15a058236db843b66fe7a501c.jpg

fd23ad8271eb89b87adba452508b29c6.jpg


Een 12v/24v 54.4a voeding met voltmeters en ampèremeters en een temperatuursensor/meter om het geheel in de kist in de gaten te kunnen houden. Kan ik eindelijk mijn nieuwe lader gebruiken robbe power peak twin 1000w op 24v.

Gisteren nog 3 lipo's gevlogen, was prachtig weer.
 
Dat ziet er netjes uit :thumbsup:

Heb vanmiddag eindelijk de eerste vluchten van 2015 kunnen maken:banana:
De teller staat nu op 4, nu maar hopen dat die snel oploopt.

mvg. Freddie
 
Back
Top