Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Klopt Bert,

Daar zit ik inderdaad ook aan te denken.
om de boel helemaal te verkopen en dan over te stappen naar Benzine
BENZINE kost daar idd geen drol....85Ltr voor nog geen euro!!!!!??:worship:
En idd om effe 12S lipo's te laden.......?? idd er is regelmatig stroom uitval

Ook zou ik me Trex700N om kunnen bouwen met een Benzine motor maar weet nog niet hoe en of wat (Os gasser er in bouwen?? of een ander type?)
of een mooie Vario Benzine 23CC trainer aan te schaffen......keuze.keuzes

Er is toch ook een ombouwkit om een Zenoah in een T-Rex 700 te proppen?
En anders denk ik dat je beter nog ter plaatse kunt omkijken naar die Bergen-gassers. Voor zover ik weet is dat amerikaans product, dus vermoedelijk een stuk makkelijker te krijgen daar.

Ik vermoed dat ik zelf voor het meest handzame formaat zou kiezen, en in mijn geval zou dat .50 gasser zijn....

Groet, Bert
 
Er is toch ook een ombouwkit om een Zenoah in een T-Rex 700 te proppen?

Klopt idd die ombouw sets zijn er te verkrijgen maar denk dat t makkelijkste scenario een Os GT15HZ er in te proppen...in me eigen standaard en vertrouwde 700Mechaniek die ansig heel goed vliegt en vertrouwd (en waar ik een kust en keur aan spare parts voor heb liggen;))

We gaan gewoon eens goed er over denken en berekenen wat de mogelijkheden zijn.....

Ik laat het nu even bezinken want het zweet breekt me uit met de gedachte alleen al..............
 
Die OS GT15HZ schijnt op zich heel goed te lopen... of er net zoveel vermogen uit komt weet ik dan weer niet...

Groet, Bert
 
...ombouw set voor de T Rex 700 met Zenoah motor kan,
maar ik denk dat de boel heel zwaar word
en dat je iets teleur gesteld word van het resultaat,

ik zou een nieuw project beginnen
en wat lagers en crash onderdelen mee nemen,

mijn idee, Uwe
 
Voorlopig blijft het even bij twee heli's en twee vliegtuigen.

Gelukkig kan ik me komend weekend weer uitleven op een veel grotere passie: sleutelen aan een vliegwaardige 1:1 Russische WOII jager met 14 stampende cilinders er voor :-)

@ Jeroen... Keuzes keuzes en dat ook nog eens naast de emigratie naar de andere kant van de aardbol... Waarom helemaal daar heen, zo erg is Rutte toch niet ;-)
 
en ik hoop morgen op wat droog weer :zon:
ik ben vrij :proost:
en het busje is ook weer gezond (was wat verkouden) :robot:

full


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij word het morgen wel redelijk weer. Hier was het vandaag amper droog :-(

Dus maar weer een beetje aan de MD900 geprutst :-)
 
Die 23 a 26 cc motortjes komen overal in voor..
Onderdelen.. zou daar dan makkelijker moeten zijn
De os gasser lijkt me wat licht, 15 cc nitro naar een 15 cc benzine ga je wel achteruit in vermogen
De zenoahs zouden dan handiger kunnen zijn
 
Iets minder vermogen vs aanzienlijke gewichtstoename... Een ZG 23 weegt los zonder uitlaat en steun al 1,3 kg, daarbij moet je ook nog eens die redelijk geprijste ombouwkit voor het frame hebben als ik me niet vergis?
 
yes, daarom zeg ik, ga nieuw beginnen,
daar vind je ook de juiste verhouding van gewicht en power van de motor,
zo als b.v. de Benzine Trainer

Groet, Uwe
 
Over heli's kan ik niet mee praten.
Ik heb er maar een (die nog niet eens ge hoevert heeft) , maar ik weet van mijzelf dat het ook (weer) die kan op gaat.
Denk dat dat de "hobby" is, begint met een ding en eindigt met een hele berg.
Kom van de pc/waterkoeling "hobby" af, en als ik zo rond kijk hier.....
Daar heet "Align" "EK Waterblocks" en heeft de zelfde werking.
Die hobby is ook een beetje doorgeschoten..
Heb nu "7" van die dingen staan her en der, sommige nutteloos en niet in gebruik maar er afstand van doen raakt je gewoon in je ziel.
Je wil het wel, (zodat je kan beginnen aan nummer 8..) maar het lukt niet.

10339495_242369632622012_4005264341867651279_o.jpg


Staat in de keuken op de grond, wat dat me gekost heeft, sjah..
Een "Align T-REX 800E PRO DFC Super Combo" en dan hou je nog (heel) veel geld over.

Kast LD cooling little devil pc07 450,-
4x GTX570 1300,- 4x EK waterblock 400,-
EVGA SR2 moederboard 450,-
2x Intel Xeon 800,- 2x EK waterblock 200,-
En dat zijn alleen de "groote" dingen.

Ben eigenlijk met heli/multicopter begonnen om lid te worden van een club en een beetje onder de mensen te zijn met mijn hobby.
Zodat ik eens de deur uit kom, ben Autistisch en kom normaal de deur niet uit, aleen om boodschappen te doen.

Sjah beetje moeilijk periode om ergens lid van te worden in de winter :P
Beetje heen en weer getiept met iemand van een club in de buurt maar daar hoor ik ook nix meer van.
En ik heb een Senseo en een bankstel in de kamer staan.
(En computer nummer 7 op de salon tafel)

full


Zo dat is er ook weer uit :rolleyes:

(getiept op computer numer 6)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hihi, waterkoeling en Neon-kleurtjes, dat kan met heli's ook hoor...
Deze kostte me een paar tientjes aan materiaal (de waterkoeling, niet de heli)

full




Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pc's.. heb ik ook nog een tijd mee aan het rommelen geweest ;-)
eentje dan..
en een beetje budget.. bij pc's kun je vrij vlot door ieder budget heen schieten..
Wel een dikke waterkoeling erop, en opvoeren maar :mrgreen:
op een gegeven moment kon het niet verder, had ik eigenlijk het moederbord aan moeten gaan passen.. (kwam voltage tekort..)
Daar trok ik dan maar even de streep.

tot de kast de slang van de waterkoeling doorsneed, en er een mooie straal water door de kast ging.
toen vers materiaal erin gestoken, en heb hem netjes gehouden sindsdien
 
Ook hier behoorlijk actief geweest met PC's en Casemodding. In 2006 zelfs de 1e plaats op The Benelux Casemod League gewonnen met deze creatie:

XIXIV | www.floriske.nl

Maar die hobby ben ik op den duur mee gestopt. Bovenstaande kast kon ik geen afstand van doen en staat nu leeg op de computerkamer. Vrijwel alle andere zaken heb ik enkele jaren terug andere mensen blij mee gemaakt/verkocht en heb 1 degelijke PC aangeschaft. Luchtgekoeld (geen gepruts met waterkoeling meer) en heerlijk stil waren daarbij de vereisten...

... kon het alleen niet laten om toch even de max OC aan te tikken ;-) (i7 2600K @ 4814Mhz linx stable op lucht), maar verder is de PC tegenwoordig bedoelt om op te werken, niet meer om aan te sleutelen :-D
 
OK.... dan dacht ik dat we het allemaal gehad hadden, maar, gezien een computer in principe een werktuig is, is dit dus "gepimpt gereedschap als fashion-statement"....

Ofwel een bulldozer met verchroomde spinner-velgen, of een landbouwtractor met sportuitlaat... Een vrachtschip met spoiler en schijfremmen...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ondertussen doe ik daar natuurlijk net zo hard aan mee: ik heb zojuist eindelijk weer eens een rondje kunnen vliegen, met de watergekoelde heli (en jeeeeezus, wat was het koud, mijn vingers vroren er hard af....)
En die watergekoelde heli, daar had ik natuurlijk in echte "MTV, Bitte, pimp meinem Hubschrauber" style, twee temperatuursensors en telemetrie op gezet...

Joeppiedepoepie! Daar heb je dus HE-LE-MAAL niks aan, zonder iemand die naast je staat om dat schermpje af te lezen, want zelf heb je daar tijdens het vliegen nagenoeg geen tijd voor (er vielen dan ook een paar ietwat "vreemde" manouvres te zien, als ik wilde weten hoe warm de boel werd), maar ach, dat mag de pret niet drukken.....

Ik heb telemetrie !:worship::worship::worship:

Overigens, tsja, hoe veelzeggend die gemeten temperaturen nu precies zijn????
In elk geval, tijdens rondvliegen zag ik ruwweg 73 graden aan de ingang van de radiator, en een graad of 50-55 uit (terug naar de motor dus), en die temperaturen kwamen redelijk stabiel terug, ook na een minuutje hooveren waarbij de temperaturen toch vlot een graad of tien hoger doorliepen....
Hoewel de sensors strak tegen de buis getrokken zijn en ingepakt in een soort van isolerend materiaal (niet niet helemaal zelfvulcaniserende tape, maar het lijkt er wat op) heb ik geen idee hoeveel invloed de luchtstroming heeft op de aflezing. Ik heb de indruk van niet al te veel.

Heeft het nut? Nogmaals: volgens mij niet, ik denk dat 99% van de modelvliegers geen enkel voordeel heeft bij telemetrie, of het moet wezen dat je niet meer naar je model hoeft te lopen om op de voltspy van je ontvangeraccu te kijken.... Maar of dat nu zo'n echt reuze voordeel is?

Groet, Bert
 
Lol@Bert :-D Daar komt het in het kort wel op neer inderdaad, maar je vergeet 1 belangrijk punt: bezigheidstherapie ;-)

Wat betreft telemetrie: Op mijn T14SG heb ik die mogelijkheid ook en op dit moment kan ik bij mijn 500 mijn lipo spanning en ontvanger spanning af lezen. Daarbij heb ik inderdaad ook al eens per ongeluk wat rare capriolen met de heli uitgehaald om dit af te kunnen lezen :-D

Of het nuttig/een voordeel is? Niet echt, maar het heeft wel een leuk gadget gehalte ;-) toch?

Ik twijfel zelf ook nog steeds of ik deze een keer aan ga schaffen:

SM-Modellbau online Shop - UniSens-E

Sensor + Usb kabel = € 84,80 en dan kan je voltage, stroom, capaciteit, baro/hoogte/vario en rpm monitoren. De capaciteits meting schijnt ook nog eens behoorlijk accuraat te zijn.

Voorlopig maar even niet, maar het blijft in m'n achterhoofd spoken ...
 
@floris:
Toendertijd liep mijn 2.4 ghz dualcore (die eerste generatie, +/- 7 jaar terug) op 4 ghz..
Maar dan zat ik echt op de max van het moederbord, hoger was draadjes erop solderen om zo 2 volt extra te krijgen..
Bleef wel netjes qua temps, dacht dat de processor max 65 graden werd
Alleen op een gegeven moment gaan andere zaken ook wat vervelend doen als je zover gaat ;-)

Mijn huidige pc nu heb ik alleen even de klokken en verhoudingen rechtgezet..
daar zit een quad in, 1 generatie voor de I3 5 of 7
Heb ik me ook mee ingehouden (kon het echt niet laten), loopt ipv 2800 nu op 3500.
minder gerommel iig ;-)

al had ik dan weer weinig moeite of gepruts met de waterkoeling..
Nu bouwde ik er ook niet veel aan om.. scheelt misschien ook..
 
Lol@Bert :-D Daar komt het in het kort wel op neer inderdaad, maar je vergeet 1 belangrijk punt: bezigheidstherapie ;-)

Wat betreft telemetrie: Op mijn T14SG heb ik die mogelijkheid ook en op dit moment kan ik bij mijn 500 mijn lipo spanning en ontvanger spanning af lezen. Daarbij heb ik inderdaad ook al eens per ongeluk wat rare capriolen met de heli uitgehaald om dit af te kunnen lezen :-D

[..]
Je moet het ook laten voorlezen :)
Op een elektrische heli had ik veel valse alarmen voor de spanning van de lipo. Ik kon geen zinnige waarde vinden om de vliegtijd beter te bepalen.
De spanning van de bec of ontvanger accu vind ik nog enigszins nuttig. Dat is net als rssi (ontvangststerkte) een standaard functionaliteit van de meeste frsky telemetrie-ontvangers.
Van een brandstof motor te temperatuur monitoren zal vast handig zijn maar dat ook icm loggen en/of voorlezen. Bij de meeste zenders zit het scherm ook onderaan, toch extra onhandig om tijdens het vliegen af te lezen.

Voor het fpv vliegen van ~250 formaat quadrotors had ik het redelijk uitgebreid met: gps, spanning, hoogte en rssi. Maargoed, je kent de wet van murphy en ik had niets aan die gps gegevens toen ik ze nodig had.
Nu heb ik eigenlijk zoiets van eenvoudiger is beter dus enkel rssi en op het model zelf een lipo-alarm. De belasting is meer constant dus dan valt er nog wel iets te zeggen over de status van de lipo maar niet om enkel op te vertrouwen qua vliegtijd.
Op een zweef-vliegtuig vind ik een barometer voor hoogte en variometer wel geinig, gewoon omdat het eenvoudig kan :)

Ik overweeg nog eens een ampere meter proberen. Dan kun je in theorie een alarm op een x aantal mah instellen en zo je vliegtijd bepalen. Ik twijfel nog wel of dat echt zinvol is omdat er ook energie verloren gaat in de lipo zelf (wordt warm) en mogelijk varieert dat dus dan kan ik het net zo goed een bepaalde vliegtijd aanhouden en achteraf de lipo's controleren.
 
Vandaag gevlogen met de 250er uitdoor,
en wat gebeurt bij vlucht 13 ... ?

Plotseling gaat de hoofdrotor 100% negatief pitch,
en de heli gaat vervolgens 'n beetje hard landen,
landingsgestel kapot, verder niks (heli was 1 m hoog).

Thuis alles geprobeerd maar pitch reageerde niet,
tot ineens alles weer werkt (alle 3 servo's deden niks),

nog 100 keer getest, alles gaat zo als het moet, heli vliegt.

weet iemand, of dat vlucht 13 was, ??? of wat ???

Groet
Uwe
 
Back
Top