Traxxas of HPI

Hallo,

De prijzen die je betaalt voor een 1/10 Traxxas E-maxx of Revo zijn heel duur tov een HPI op die schaal. Is een Traxxas nu echt zoveel beter dan een HPI?

Heb nu verschillende HPI's een steeds tevreden over.

Wat zijn jullie bevindingen?

Grtn,

Kenneth
 
Traxxas 1:10 is ook niet echt 1:10.... Ze komen meer overeen met 1:8 en dan zijn de prijsverschillen ook ineens een stuk kleiner ;)
 
Wen is alleen Pro Hobbyking, de winkel waar ik nu al een paar weken op een motor wacht voor een experimentje. De rest zijn in zijn ogen te dure en overhypte modellen.

Maar het is net wat je wilt. De 1:8 buggy en truggy modellen van HPI voldoen ook aan de eisen voor de bestaande cups. Traxxas daartegen kent amper een model waarmee je zo in een gemiddelde wedstrijd kan stappen.
Rij je voor de lol zal het je een worst zijn welk merk je rijdt, het gemak van het verkrijgen van de onderdelen is belangrijker en dat moet met beide merken wel goed zijn. Beide merken zijn kwalitatief goed maar dat blijft ook sterk afhankelijk hoe je er mee om gaat, sprongen van 10 meter hoog en verkeerd neerkomen is altijd vragen om schade....
 
Ja dat is waar. Aangezien ik nooit in water of modder rij heb ik weinig sleet. Heb daarom nu de LRP van Caretaker gekocht om daarom verandering in te brengen... :D
 
Wen is alleen Pro Hobbyking, de winkel waar ik nu al een paar weken op een motor wacht voor een experimentje. De rest zijn in zijn ogen te dure en overhypte modellen.

Maar het is net wat je wilt. De 1:8 buggy en truggy modellen van HPI voldoen ook aan de eisen voor de bestaande cups. Traxxas daartegen kent amper een model waarmee je zo in een gemiddelde wedstrijd kan stappen.
Rij je voor de lol zal het je een worst zijn welk merk je rijdt, het gemak van het verkrijgen van de onderdelen is belangrijker en dat moet met beide merken wel goed zijn. Beide merken zijn kwalitatief goed maar dat blijft ook sterk afhankelijk hoe je er mee om gaat, sprongen van 10 meter hoog en verkeerd neerkomen is altijd vragen om schade....

Wat heeft de winkel hk, die overigens banners hier koopt, te maken met een auto merk? Bij Hk koop je toch alleen maar spullen die je erbij nodig hebt? Zoals accus, laders en diff olien...
Te duur en overhyped gebeurd alleen in Nederland hoor. Ik ben ook voor de winkels zoals amain en liquid. Omdat je daar dezelfde onderdeel kan kopen voor de helft vd nederlandse prijzen.
En forum leden die mij kennen, weten dat ik een hekel aan traxxas autos heb. Doordat ik nooit 1x met een traxxas heb kunnen rijden zonder iets kapot te hebben.

Zelf rij ik nu serpent 811 truggy en hb d812 buggy. Beide elektro, bij zulke autos breek je echt haast nooit wat. De buggy heb ik pas, maar bij de serpent truggy, die ik 2x per week rij, heb ik in half jaar de tijd, 1 shock mount schroef gebroken.
 
Ik ben ook voor de winkels zoals amain en liquid. Omdat je daar dezelfde onderdeel kan kopen voor de helft vd nederlandse prijzen.

Yep, alleen als je de BTW en eventuele inklaringskosten meerekent van die Amerikaanse winkels liggen die prijzen toch niet veel anders. Zeker bij complete auto's is de kans groot dat je nog een extra factuur aan de deur krijgt.

En forum leden die mij kennen, weten dat ik een hekel aan traxxas autos heb. Doordat ik nooit 1x met een traxxas heb kunnen rijden zonder iets kapot te hebben.

En daar ben jij 1 van de weinige in en je laat je mening daarin overduidelijk horen.

Maar aan TS (en iedereen die dit leest) moet je een beslissing zeker niet aan de info van 1 persoon laten hangen. Er zijn wereldwijd veel (onafhankelijke) forums waar je de nodige ervaringen terug kan lezen.
 
Ligt er echt aan wat je wilt met een auto. Qua short Course trucks bijvoorbeeld is de Slash nog steeds fantastisch. (vooral als je de LCG chassis kit van traxxas er bij gebruikt.)

De Revo, te duur voor wat je krijgt. Ondanks dat ik het een erg leuke auto vind (is nog steeds een van m'n favorieten.) maar je betaald al vrij veel voor een auto die nog genoeg upgrades nodig heeft voordat je onbenullig met het gas om kunt gaan zonder dat er iets sneuvelt.
Als je wat meer met beleid om gaat met het gas, blijft het wel heel.. mja, als je dan eenmaal aan het springen bent, en je word even iets the entheousiast.. :roll:
De upgrades die de revo naar mij mening echt nodig heeft zijn de Stalen assen (naar de wielen toe en de center assen.), center diff (hoewel die vrij makkelijk loopt, zelfs met de dunste olie.)

en wat voor mij een echte aanrader was waren de Truetrak achter draagarmen van RPM. (vaste instelling Toe-in op de achterwielen. )
Tel dat bij de tegenwoordig erg hoge aanschafprijs op, dan is het wel een heel erg prijzig geheel geworden. ;)

Met de HPI Trophy auto's heb ik echter geen ervaring, dus een vergelijk kan ik niet maken. wat ik wel heb is een Apache C1 van HPI. en dat is ook gewoon een tank. Verder is de Super Flux 5Sc die ik heb ook erg stevig qua aandrijving.
Ok, standaard was die te tam, maar sinds ik het aandrijfsetje uit een XO-1 er in heb hangen, rijdt het net zo leuk als een 1/10 Slash.

echter vind je dit wel direct terug in de prijzen van de onderdelen. de diff tandwielen van HPI zijn een heel eind duurder dan die van Traxxas.
 
Yep, alleen als je de BTW en eventuele inklaringskosten meerekent van die Amerikaanse winkels liggen die prijzen toch niet veel anders. Zeker bij complete auto's is de kans groot dat je nog een extra factuur aan de deur krijgt.

Dat is alleen als je per order boven de 22 euro is. Daarom praat ik over onderdelen en niet autos.
Een buggy body van proline ofzo kost daar 23-24 dollar incl verzenden. De zelfde buggy body kost hier 36-37 euro incl verzenden. Dit is maar 1 vd honderden voorbeelden.
Complete kits moet je daar niet kopen. Dat scheelt niet veel kwa prijs met hier als je de btw erbij rekent.

Het is een kwesti van slim inkopen. Beter meerdere kleine orders van 20 euro ipv 1 grote van 100. Kost je iets meer in verzendkosten (3 dollar per pakket) maar het bespaard je heel veel btw en inklaringskosten.

Verder ontopic, traxxas is overpriced. Zoals klamath het zegt, 800 ofzo voor een revo, plus nog 200 aan upgrades. Voor die prijs koop je dus een wedstrijd truggy incl goeie servo ipv die standaard servos die in een revo zitten.

Een hpi model heb je veel minder upgrades nodig. Savage flux van ong 700 euro, is al hufters proof, dasr hoef je geen stalen assen enzo te kopen, want dat zit al bij die 700 euro in.
Die apache c1 is idd een tank. Gebasseerd op hb d8t. Was eerst in de aanbieding voor 500 ofzo. Krijg je nog een roolkooi erbij zodat je kappen langer heel blijven.
 
Verder ontopic, traxxas is overpriced. Zoals klamath het zegt, 800 ofzo voor een revo, plus nog 200 aan upgrades. Voor die prijs koop je dus een wedstrijd truggy incl goeie servo ipv die standaard servos die in een revo zitten.

De Revo is overpriced. als die op e oude prijs van 500~550 zat was het wel prima.
Traxxas in het algemeen daarentegen is wel netjes qua prijs. als je de Slash neemt bijvoorbeeld, heb je wel een erg goede auto voor het geld.
 
De Revo is overpriced. als die op e oude prijs van 500~550 zat was het wel prima.
Traxxas in het algemeen daarentegen is wel netjes qua prijs. als je de Slash neemt bijvoorbeeld, heb je wel een erg goede auto voor het geld.

Voor de prijs van een rtr slash koop je ook al een rtr losi of associated. En bij de laatste merken krijg je wel alu onderdelen op plaatsen waar het nodig is. Ipv 1 stuk plastic. Plus een center diff bij de Losi.
Ook zijn losi en associated rtr scts gebasseerd op hun wedstrijd varianten, dus die wagens rijden nog een stuk fijner ook.
 
Ik had het over de Slash, niet de Slash 4x4 ;) De 2wd Slash is nog steeds kwalitatief de beste auto die ik tot nu toe heb gehad. (met betrekking tot rare stunts uit halen, en niks kapot hebben. ) Dat hoeft ik met de Losi XXX-T MF2 die ik heb gehad (full graphite) of de XXX-4 echt niet uit te halen. Ook m'n Associated SC10 was minder stevig als de Slash. Ok, de associated reed iets verfijnder op een baan, en op 2s lipo was die sneller dan de Slash op 2s. Maar op 3s keerde de Slash de SC10 weer de kast uit. (al helemaal als het op fun bij het rijden aan komt.
Hier word ook het verschil tussen een wedstrijdrijder en iemand die gewoon leuk wil rijden duidelijk. Van mij mag een auto zeker overpowered zijn, graag zelfs. zodra je vol gas kunt geven, en het is niet eng, is die niet snel genoeg. Ook vind ik een slechtere wegligging helemaal niet erg, mits het maar gewoon leuk is om er mee te rijden. Kunt wel een wagen hebben die perfecte wegligging heeft, maar dan moet je ech al extreem hard rijden om aan z'n limiet te komen in de bochten.
Wat vervolgens weer resulteerd in veel kapotte delen, en hoge slijtage. Laten we het nog maar niet hebben over de ruimte die je dan nodig hebt om te rijden.

Ik kick er iig niet helemaal op om ergens nog net 0.0003seconden van een ronde af te kunnen rijden oid. (hebben hier ook nog niet echt een baan in de buurt gehad.)
Dus ja, ik kijk puur vanuit een basher point of view. En dan heeft Traxxas toch ook best leuke, en aardig geprijsde wagens in het assortiment.

Maargoed, jij hebt persoonlijk al een hekel aan alles waar Traxxas op staat, dus een objectieve mening verwacht ik ook niet hoor.
 
@ Klamath : Nou is de vergelijking tussen een XXX-T en een Slash niet echt redelijk.
De XXX-T is ouder, maar bij een shortcourse word bijna alles beschermd door de kap, wat bij een stadium truck een stuk minder is.
Daar komt veel meer kracht direct op de armen bij en crash bijvoorbeeld.
 
Ik heb het niet over crashen, puur springwerk en daarbij netjes op de wielen landen. ;) De MF2 was ook een super autotje, maar qua duurzaamheid kan die niet aan de Slash tippen. (denk dat in dit geval de stijfheid van de auto juist een nadeel is. )
 
En is een xxx-t niet gebasseerd op een 1/10 buggy? Ipv een 1/10 sct? Die 1/10 buggies zijn gewoon fragiel. Een losi ten scte is alweer een stuk sterker dan een slash 4x4. Zo heb ik meerdere hubs en zelfs de chassis en center as vd slash weten te breken, terwijl me dat nooit is gelukt met een scte.
En dan terug naar de vergelijking van traxxas en hpi.
Tijdje geleden zag ik nog apache sc een 1/8 short scourse van hpi voor 450 euro? Dat is dezelfde prijs als een slash 4x4. Laten we eerlijk zijn, bij een apache sc krijg je toch een heel stuk meer dan een slash 4x4 voor hetzelfde geld.
 
En is een xxx-t niet gebasseerd op een 1/10 buggy? Ipv een 1/10 sct?

En de Slash is gebaseerd op de Bandit :roll: ook een 1/10 buggy. dus nee, zelfde basis, zelfde opbouw.

Ik weet niet hoe de Slash 4x4 nu is, maar dat is de enige auto van Traxxas die mij persoonlijk echt tegen viel. (iig in het begin.) vooral het gezeik dat dat center lager steeds kapot liep. Al lijkt het met dat dat nu wel opgelost moet zijn met de facelift.

Qua of je 'meer' auto hebt met een Apache,.. denk ik niet. De prijs die je nu noemt, is een aanbieding. als ik naar de normale prijs kijk kost een Apache gewoon 599 euro. en de Slash 4x4 platinum lcg 470 euro. (rtr op accu en zender na.) dan ben je onder de streep nog steeds 100 euro minder kwijt voor de 4x4, en heb je aluminium hubs en de teflon coated shocks met TiNi zuigerstangen.

Dat de Slash een kunststoffen chassis heeft, heeft mij nog nooit gestoord, sterker nog, vond het echt wat hebbe, gezien de accu er een stuk mooier in ligt dan zo'n los accu bakje wat op een alu plaat zit gebout.

Neemt niet weg, ik heb op het moment een Apache C1, en geen Slash 4x4 (meer). hoofdzakelijk omdat ik de Apache gewoon mooier vond. :)
 
Uuh dat zender setje van traxxas verkopen ze los voor 100 euro! Dus het verschil met niet aanbiedingsprijs is nog maar 30 euro.
Voor die 3 tientjes heb je wel een 1/8 met 1/8 elektronica, stale assen incl cvds, center diff met stale spur en threaded 16mm shocks.
Wat maakt die alu hubs nou uit als de plastic nooit kapot gaan bij de Hpi. Alleen die traxxas hubs die breken. Zo had ik laatst ook nog 1 gebroken van iemand bij ons op de baan.

Ojah die apache sc kost 500 en niet 600. De c1 kan je daar nog steeds voor 400 halen. :D Welkom | HPI Shop

De 2wd slash heb ik nooit gehad, kan daar ook niet over praten. Maar ik lees wel vaak dat mensen tevreden zijn over die 2wd autos van traxxas. Dus die zal wel goed zijn. Ik heb alleen de summit, revo en slash 4x4 gehad. Ik ging er dus automatisch van uit dat de rest van traxxas nog slechter zal zijn, aangezien hun duurste modellen al poep zijn.
 
Hmm.Wen. Het is dus alleen maar een aanname dat alle modellen van Traxxas slecht zijn...
En ons steeds in de waan laten dat je zo'n ervaringsdeskundige bent.
 
Hmm.Wen. Het is dus alleen maar een aanname dat alle modellen van Traxxas slecht zijn...
En ons steeds in de waan laten dat je zo'n ervaringsdeskundige bent.

Voor de 2wd versies is het een aanname, maar daar praat ik nooit over, omdat ik het nooit heb gehad. Maar de modellen die ik heb gehad ( revo, summit en slash 4x4) waren slecht bevallen.
 
Back
Top